ליברמן: תוספת של 2.5 מיליארד שקל למערכת הבריאות כדי למנוע סגר

שר האוצר צייץ כי כדי למנוע סגר הוחלט על העברת תוספת תקציב למערכת הבריאות בגובה של 2.5 מיליארד שקל • שבוע שעבר הודיע ליברמן כי הוא מתנגד לסגר נוסף

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

לפני מספר ימים הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן, כי הוא יעשה הכול על מנת למנוע סגר נוסף, ובין היתר יפעל לחיזוק מערכת הבריאות ולעידוד חיסונים בקרב הציבור. היום (ד') פרסם ליברמן ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו הצעדים שהתחיל לעשות לטובת מניעת הסגר: "אנחנו ממשיכים לעשות הכול כדי למנוע סגר, וזה בהחלט אפשרי. הערב הודענו על העברת תוספת תקציב אדירה של 2.5 מיליארד שקל למערכת הבריאות. בכסף הזה נדאג למאות מיטות אשפוז בית ע"י קופות החולים וצה"ל, נכפיל את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות באלפי מיטות, נוסיף 1,000 מיטות למערך הגריאטרי, נתגבר את מוקדי החירום של קופות החולים בקהילה ונבצע מבצע חיסונים ובדיקות נרחב.

לא נהסס להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי לדאוג לבריאות שלכם אזרחי ישראל, לצד שמירה על כלכלה חזקה".

בשיחה עם כתבים כלכליים שערך השבוע הבהיר ליברמן כי משרד האוצר מתנגד לסגר, שיעילותו לבלימת התחלואה מוטלת בפסק אך הפגיעה הכלכלית שלו במשק מוכחת. בין היתר הכריז ליברמן שכדי לאפשר "חיים לצד הקורונה" יצא משרד האוצר במבצע לעידוד התחסנות בעלות של כ-200 מיליון שקל - כמאמץ המרכזי והפעולה האפקטיבית ביותר להערכת משרד האוצר למניעת סגר.

עוד הודיעו ליברמן ומנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב על חיזוק ספיקת מערכת הבריאות בסכום של כ-800 מיליון שקל שיוקדשו לתוספת כוח אדם למערכת הבריאות של כ-600 רופאים, 1,550 אחיות ומאות עובדי פארא-רפואי, מנהל ומשק. מדובר בתוספת כוח אדם השקולה לתוספת הניתנת במשך 7 שנים בתוקפה רגילה.

באוצר הוסיפו, כי יפעלו למימון בדיקות מהירות במסגרת מתווה התו הירוק בהיקף כספי של מאות מילוני שקלים בחודש.

נזכיר כי במסגרת אישור התקציב בממשלה בראשית החודש הוסכם על תוספת תקציבית של כשני מיליארד שקל למשרד הבריאות ל-2022. ייעודם המוצהר הוא הסיוע לבתי החולים הציבוריים, קיצור משמרות המתמחים ושיפור שרות הרופאים המומחים בפריפריה.