אלביט צמחה ברבעון השני ב-20.7% להכנסות של 1.3 מיליארד דולר

במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות צמחו ב-12.6% ל-2.4 מיליארד דולר, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לפי כללי GAAP גדל ב-14% ל-174 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הסכום הגיע לכ-170 מיליון דולר

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ''ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ''ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן

עלייה בביקושים והשלמת רכישה שבוצעה לאחרונה מובילים לצמיחה בהכנסות וברווחי החברה הביטחונית אלביט מערכות. החברה דיווחה היום על צמיחה של 20.7% בהכנסות הרבעון השני, שהסתכמו בכ-1.3 מיליארד דולר, ועל גידול של 35.6% ברווח הנקי (Non-GAAP) המיוחס לבעלי המניות, לרמה של 93.4 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), למרות עלייה של כ-36% בהוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי נותר זהה לשל הרבעון המקביל בסך כ-117 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בגובה כ-102 מיליון דולר, עלייה של 13.9%.

במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות צמחו ב-12.6% ל-2.4 מיליארד דולר, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לפי כללי GAAP גדל ב-14% ל-174 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הסכום הגיע לכ-170 מיליון דולר, שהם 3.83 דולר למניה.

בחלוקה לפי תחומי פעילות, נרשמה צמיחה במכירת המערכות המוטסות ומערכות התקשו"ב במחצית הראשונה, בעוד שבמכירת מערכות היבשה והאלקטרו-אופטיקה הייתה ירידה. הצמיחה במערכות המוטסות הייתה בשיעור של 19.4% לעומת התקופה המקבילה לרמה של 928 מיליון דולר, ומערכות התקשו"ב נמכרו ב-602 מיליון דולר - גידול של 25.6%, כאשר הירידה במערכות האלקטרו-אופטיקה הייתה בשיעור של 19.3% ל-203 מיליון דולר ובמערכות היבשה הירידה הייתה בגובה 1.4% ל-584 מיליון דולר.

החלוקה הגיאוגרפית במחצית הראשונה מצביעה על צמיחה של 8.3% במכירות לצפון אמריקה שהסתכמו ב-794 מיליון דולר, צמיחה של 8% בישראל ל-553 מיליון דולר וגידול חד של 32.8% באסיה-פסיפיק ל-573 מיליון דולר. גם באירופה נרשם גידול במכירות, בעוד שהמכירות לאמריקה הלטינית ולמדינות אחרות ירדו ביחס לתקופה המקבילה. צבר ההזמנות בסוף התקופה עמד על 13.6 מיליארד דולר.

אלביט מערכות  ייצרה במחצית הראשונה 157 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה של 7.2% לעומת התקופה המקבילה, ויתרת המזומנים שלה עמדה על 219 מיליון דולר. החברה תחלק דיבידנד של 46 סנט למניה בספטמבר הקרוב. שימוש אחר לכספיה היה כשאלביט השלימה במהלך הרבעון השני את רכישת Sparton מארה"ב בעסקה של 380 מיליון דולר - חברה המספקת מצופי סונאר לזיהוי צוללות עבור הצי האמריקאי וכוחות צבאיים של בעלות בריתה של ארה"ב.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר עם פרסום הדוחות: "תוצאות הרבעון השני שלנו כללו צמיחה בשיעור של 21% בהכנסות והן מדגישות את פורטפוליו הטכנולוגיות המגוון שלנו ואת נוכחותנו הבינלאומית הרחבה. כמו כן, אני שבע רצון מהשיפור ברווחיות ובייצור המזומנים. הביקוש למערכות ולשירותים שלנו מלקוחות ברחבי העולם אפשרו צמיחה בשיעור של 26% בצבר ההזמנות שלנו להיקף של 13.6 מיליארד דולר. הפיזור של הצמיחה שלנו על פני תחומי פעילות ואזורים גיאוגרפיים מבטא את האסטרטגיה שלנו לייצר צמיחה בעלת בסיס רחב והוא מספק לנו ביטחון בעתיד החברה".

אלביט נמצאת בשליטת מיקי פדרמן (באמצעות מפעלי פדרמן) והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 5.8 מיליארד דולר.

בבנק הפועלים מעלים את מחיר היעד למניה

בעקבות הדוחות, בנק הפועלים העלה את מחיר היעד למניית אלביט ב-15 דולר ל-170 דולר, גבוה ב-28.6% מהמחיר הנוכחי. לדברי דוד לוינסון, אנליסט בכיר ביחידת המחקר של הבנק, גם בנטרול השפעת הרכישה של ספרטון הייתה ברבעון הנוכחי צמיחה אורגנית של כ-16%. לוינסון מוסיף כי הרווח הנקי צמח בעיקר בזכות רווח של 13.5 מיליון דולר בחברה כלולה.

בכל הנוגע לצבר ההזמנות, הוא מציין כי עיקר ההשפעה נובע מהחוזה עם חיל האוויר היווני, בסך 1.65 מיליארד דולר (עליו אלביט הודיעה בתחילת השנה), אולם גם בנטרול השפעה זו ולמרות המכירות הגבוהות ברבעון, חלה צמיחה בצבר ההזמנות.

לדבריו, מחיר היעד למניה עולה בשל השיפור הניכר במכירות וברווחיות. "בשל הצפי לשיפור ברווחיות במהלך השנים הבאות עם הטמעת תעש (שנרכשה ב-2018), ובשל יחס צבר הזמנות לטווח הקצר ביחס למכירות, אנו מותירים את המלצתנו על 'תשואת יתר'", כתב לוינסון.