אשטרום זכתה במכרז של חברת אזורים ותבנה מגדל מגורים בצומת עלית ב-369 מיליון שקל

הצפי לסיום בניית המגדל הוא עד סוף 2025 • בשלב זה של הפרויקט נשלמת הקמת החניון ע"י חברת דניה סיבוס • את מגדל המשרדים הצמוד לו מקימה חברת מגדל ביטוח

הפרויקט בצומת עלית / הדמיה: DIVISION3
הפרויקט בצומת עלית / הדמיה: DIVISION3

חברת אשטרום זכתה במכרז של חברת אזורים ותבנה את מגדל המגורים בפרויקט EXCHANGE- RAMAR GAN של החברות אזורים ומגדל ביטוח המוקם בימים אלה על חטיבת קרקע בשטח של 15 דונם בצומת עלית ברמת גן. עלות ההקמה של מגדל המגורים מוערכת ב-369 מיליון שקל. בשלב זה של הפרויקט נשלמת הקמת החניון ע"י חברת דניה סיבוס. הצפי לסיום בניית המגדל עצמו הוא בסוף 2025.

פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN תוכנן על ידי משרד יסקי מור סיוון ונבנה על המגרש שבו פעל בעבר בית החרושת לשוקולד של חברת עלית בצומת שבו נפגשים הרחובות ז'בוטינסקי, ארלוזורוב ואבא הלל סילבר.

הפרויקט יכלול שני מגדלים - מגדל מגורים ומגדל משרדים וביניהם שטחי מסחר פנאי וכושר. מגדל המגורים מתנשא לגובה 58 קומות ויכלול 355 יח"ד, לאונג' ,בריכת שחייה, חללי עבודה לפעילות עסקית ועוד. את המגדל השני בפרויקט מקימה חברת מגדל ביטוח והוא יכלול כ- 3000 מ"ר שטחי מסחר ועוד כ-60 אלף מ"ר של שטחי משרדים ב-48 קומות. המגדלים יתנשאו לגובה של כ-210 מטרים.

ההיסטוריה של הפרויקט הנ"ל מעניינת ביותר: בשנת 2006 רכשו החברות האמריקאיות קרנסט הייטס שבבעלות סאני קהאן, וקבוצת טראמפ שבבעלות דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, את המגרש שבו פעל במשך שנים מפעל עלית, תמורת 44 מיליון דולר. המוכרת הייתה חברת שטראוס גרופ והרוכשות תכננו לבנות על המגרש מגדל בן 70 קומות שייקרא "טראמפ פלאזה טאוור".

חודשים ספורים לאחר חתימת העסקה פונה מפעל עלית מהמקום, ושנה לאחר מכן רכשה חברת אזורים וקבוצת משקיעים יהלומנים את המגרש מהחברות האמריקאיות תמורת 80 מיליון דולר - סכום כפול בתוך שנה וחצי.

בשנת 2012 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן גרסה נוספת של התוכנית, לפיה המגדל הגבוה יפוצל לשני מגדלים - מגדל מגורים בן 60 קומות ו-296 דירות, שאותו תקים אזורים, ומגדל משרדים בן 25 קומות ו-25 אלף מ"ר שאותו תקים קבוצת המשקיעים היהלומנים.

בשנת 2014 אישרה הוועדה המקומית תוכנית חדשה של מגדל המגורים שכללה בנייה של 65 קומות. גרסה נוספת של התוכנית אושרה ע"י הוועדה המקומית רמת גן ב-2017, והיא זו שנבנית עתה. כאמור, ע"פ התב"ע המאושרת יכלול בניין המגורים 58 קומות ובניין המשרדים, 48 קומות. בנוסף לכך, היזמים נדרשים לשפץ ולשמר את בניין מפעל עלית המוגדר בניין לשימור.