נסיעת יוקרה: מותגי הרכב לנדרובר ויגואר עוברים למשרד LEAD

חודשים ספורים לאחר שאיבד את תקציבי הפרסום של מותגי הרכב של סמל"ת לטובת ראובני-פרידן, משרד הפרסום LEAD מקבל לטיפולו את מותגי הרכב של חברת המזרח, המייבאת לישראל את לנדרובר ואת יגואר

רמי יהודיחה, מייסד ומנכ"ל משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר
רמי יהודיחה, מייסד ומנכ"ל משרד הפרסום LEAD / צילום: איל יצהר

חודשים ספורים לאחר שאיבד את תקציבי הפרסום של מותגי הרכב של סמל"ת לטובת ראובני-פרידן, משרד הפרסום LEAD סוגר מעגל - ומקבל לטיפולו את מותגי הרכב של חברת המזרח, המייבאת לישראל את לנדרובר ואת יגואר - כך נודע לגלובס.

נזכיר כי למשרד הפרסום LEAD יש ניסיון רב בטיפול במותגי רכב: המשרד טיפל במשך שנים בתקציב הפרסום של המותג סובארו. הוא שרד כמשרד הפרסום של המותג גם לאחר שעבר לידי חברת סמל"ת, ש"ירשה" אותו והותירה את ההתקשרות על כנה - לצד ההתקשרות שכבר הייתה לה עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

בתחילת 2019 נפרדה סמל"ת מקבוצת אדלר-חומסקי וריכזה את מלוא פעילותה במשרד הפרסום LEAD, אולם ההתקשרות לא האריכה ימים. לפני כשנה הועבר תקציב הפרסום של החברה למשרד קילוג'יק, שרכש זמן קצר לפני כן את סוכנות הקריאייטיב חוליגנס. גם התקשרות זאת לא החזיקה מעמד זמן רב, והתקציב הועבר אחרי חודשים ספורים לראובני-פרידן.

צירופו של ראובני-פרידן למערך הפרסום של סמל"ת לא הפתיע: מנכ"ל הקבוצה הנוכחי, שי פלדמן, שימש בתפקידו הקודם כמנכ"ל AIG ובאותה תקופה עבד עם ראובני-פרידן. מערכת היחסים המקצועית בין הצדדים נחשבה לטובה במיוחד, ולכן עם מינויו למנכ"ל סמל"ת רווחו בשוק ההערכות כי התקציב יועבר אליהם בשלב כלשהו - מה שאכן קרה.

מה שכן הפתיע היה שבעת קבלת תקציב סמל"ת, ראובני-פרידן טיפל בתקציב מתחרה לכאורה: המותגים לנדרובר ויגואר של חברת המזרח. מאחר שמדובר במותגי יוקרה שאינם פועלים באותה קטגוריה כמו סובארו וג'יפ, שתי החברות החליטו לאפשר לראובני-פרידן להמשיך לטפל בארבעת התקציבים. עם זאת, נראה כי לאורך זמן, למרות הכוונות הטובות המהלך לא הסתייע, וחברת המזרח החליטה להעביר את המותגים ל-LEAD.

רמי יהודיחה, מייסד ומנכ"ל LEAD, אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי "אנחנו שמחים ומתרגשים מההזדמנות לקחת חלק בעבודה עם מותגי-על אייקוניים כמו לנדרובר ויגואר".