הפריחה בשוק הרכב ובשוק ההון הובילו לרווחי שיא בשלמה אחזקות דוח

קבוצת עסקי הרכב והביטוח של משפחת שמלצר מציגה רווח של כרבע מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021

ואסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה / צילום: איל יצהר
ואסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה / צילום: איל יצהר

חברת שלמה אחזקות של משפחת שמלצר דיווחה על שיפור בתוצאותיה. שלמה החזקות עוסקת בליסינג והשכרת רכב, ובתחום הביטוח (פעילות שהיא צפויה להנפיק בימים הקרובים). החברה נסחרת בת"א באמצעות שלוש סדרות אג"ח בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל.

הכנסות הקבוצה ברבעון השני גדלו ב-46% לכ-1.2 מיליארד שקל על רקע שיפור בפעילותה בעקבות חזרת המשק לפעילות רגילה. הרווח התפעולי ברבעון קפץ ב-212% לעומת הרבעון המקביל, והגיע ל-179 מיליון שקל. שורת הרווח הנקי הרבעוני עומדת על 144 מיליון שקל, קפיצה של 111% לעומת הרבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה שלמה עם עלייה של 32% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, שהסתכמו בכ-2.4 מיליארד שקל. הרווח התפעולי קפץ ב-94% ל-314 מיליון שקל, ושורת הרווח הנקי הצביעה על שיא של 248 מיליון שקל, פי 5 לעומת התקופה המקבילה.

גידול במכירות והתייעלות

על רקע הגאות בשוק הרכב המקומי גדלו הכנסות הקבוצה מעסקי ליסינג ב-3% בחצי הראשון של השנה, והסתכמו ב-780 מיליון שקל. ההכנסות מהשכרת רכבים לטווח קצר גדלו ב-16% ל-189 מיליון שקל, וההכנסות מפעילות מכירת כלי רכב קפצו ב-68% בתקופה זו והסתכמו בכ-1.06 מיליארד שקל.

הרווח התפעולי מפעילויות הרכב גדל בחצי הראשון ב-117% והסתכם ב-248 מיליון שקל לעומת כ-114 מיליון שקל בחצי המקביל אשתקד. זאת, על רקע שיפור בדמי השכירות הממוצעים, גידול במכירות כלי הרכב (הן במספר כלי הרכב שנמכרו והן ברווחיות) והתייעלות בחברה.

חברת הביטוח, שכאמור עומדת בפני הנפקת מניות בבורסה (על-פי ההערכות, שלמה ביטוח מבקשת לגייס עד 300 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד שקל אחרי הכסף) סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 33% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ואלה הגיעו ל-234 מיליון שקל.

רוח גבית מהבורסה

בשורה התחתונה רשמה שלמה ביטוח רווח כולל של 40 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 7%. את המחצית הראשונה של השנה סיימה חברת הביטוח עם קפיצה של כמעט פי 2 בהכנסות ל-433 מיליון שקל (עם רוח גבית חזקה מהעליות בבורסה לצד עלייה בפרמיות) ורווח כולל של 74 מיליון שקל לעומת הפסד של 5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

בטיוטת התשקיף הציבורית שהחברה פרסמה לפני כשבוע לקראת ההנפקה, היא מעריכה כי נתח השוק שלה "מסך הפרמיות ברוטו בענף הביטוח הכללי בישראל" עומד על קצת יותר מ-6%.