מחזקים את ההגנה: אפסטרים סקיוריטי מגייסת 62 מיליון דולר

וגם: מכון היצוא מפרסם את נתוני היצוא של היין הישראלי • אירועים ומינויים

מרכז שליטה ובקרת אירועי סייבר של אפסטרים סקיוריטי / צילום: ירין טרנוס
מרכז שליטה ובקרת אירועי סייבר של אפסטרים סקיוריטי / צילום: ירין טרנוס

בשעה שאיומי הסייבר על חברות שונות ברחבי העולם רק הולכים ומתגברים, גם ענף הרכב נזקק להגנה - ובשנים האחרונות מדובר בתחום שהולך ומתרחב. כעת מדווחת אחת השחקניות הבולטות, חברת אפסטרים סקיוריטי, המתמחה באבטחת סייבר וניתוח נתונים לכלי רכב מקושרים ותחבורה חכמה, על השלמת סבב גיוס C בהיקף של 62 מיליון דולר. בכך מסתכם היקף הגיוסים של החברה מאז הקמתה ב-2017 ועד היום ב-105 מיליון דולר.

בין המשקיעים בפלטפורמה נמנות קבוצת אליאנס-רנו, ניסאן ומיצובישי וכן קבוצת וולוו ויונדאי, ואת הסבב הנוכחי הובילה ענקית הביטוח Mitsui Sumitomo Insurance ((MSI. אפסטרים סקיוריטי נוסדה בשנת 2017 על ידי יואב לוי (מנכ"ל) ויונתן אפל (מנהל טכנולוגיות ראשי), במטרה לפתח טכנולוגיות אבטחה מפני מתקפות סייבר נגד כלי רכב מקושרים.

החברה מציעה לתעשיית הרכב פלטפורמת ענן שמשתמשת בנתונים שמייצרים כלי רכב מקושרים, ומנתחת אותם בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית, על מנת לייצר הגנה מפני תקיפות סייבר. בין לקוחות החברה נמנים יצרניות הרכב הגדולות בעולם, וספקי משנה מובילים למערכות ושבבים לרכב.

במקביל לגיוס ההון החברה ממשיכה גם בגיוס עובדים בתחומי הפיתוח, מחקר הסייבר, דאטה סיינס ועוד. כיום היא מעסיקה כ-80 עובדים במרכז המו"פ בהרצליה פיתוח, ויש לה משרדים בארה"ב, אנגליה, גרמניה, שבדיה ויפן. בחברה מתכננים להגיע לכ-110 עובדים עד סוף השנה - אולם לא בטוח שמצב העובדים בשוק ההייטק יאפשר זאת.

"המהפכה המתחוללת בימים אלה בתעשיית הרכב והעלייה האקספוננציאלית במספר כלי הרכב מקושרים הנמצאים על הכביש הביאו לגידול דרמטי בביקוש לפתרונות של אבטחת סייבר בכלי רכב וניתוח נתונים", אומר לוי. "לנו יש את היכולת להשתלב בצמיחה הזו, ולנצל את ההזדמנויות העסקיות". האם המהלך הבא יהיה הנפקה? ימים יגידו.

מה קרה ליין

לקראת ראש השנה ויתר חגי תשרי, תקופה שבה צריכת היין מזנקת (לצריכה וכמתנות), מכון היצוא מפרסם את נתוני היצוא של היין הישראלי. ב-2020 עמד היצוא על כ-49.5 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת 2019, אולם בהיקף כפול לעומת היצוא של לפני עשור.

היין הישראלי מבוקש בחו"ל לצרכני המזון הכשר ולקהילות יהודיות, מה שמוביל לכך ש-65% מהיצוא מופנה לצפון אמריקה. 22% הגיעו למדינות האיחוד האירופי (ובעיקר צרפת), 7% יוצאו ליתר מדינות אירופה שבהן בולטות פולין ובריטניה, ו-4% מיצוא היין הופנה למדינות אסיה.

גם רימונים עשו את דרכם לחו"ל: ב-2020 הסתכם יצוא הרימונים ב-21 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת 2019. 80% מיצוא הרימונים מופנה למדינות אירופה, בראשן צרפת (22%), הולנד (19%), גרמניה ורוסיה. היקף יצוא הרימונים לארה"ב תפס נפח של 8%, ושיעור דומה יוצא לקנדה.

יצוא הדבש הסתכם בהיקפים קטנים יותר, והוא שיקף ירידה: ב-2020 יוצא דבש בהיקף של 100 אלף דולר - מחצית מהיקף היצוא של 2019. 75% מהדבש שמיוצא מישראל עושה דרכו למדינות צפון אמריקה, ו-16% למדינות אירופה ובראשן צרפת. 6% מהדבש הישראלי יוצא ליפן, ו-3% הרחיק עד לאוסטרליה.

מצנח הזהב

לאה שוורץ מונתה לסמנכ"לית הכספים של PayBox. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית הכספים של חברת Max וחברת הפינטק קרדיטו.

צביה אורנשטיין קסן מונתה לסמנכ"לית השיווק של קבוצת טמבור.

חברת הווידיאו האינטראקטיבי eko מינתה את אלעד גולדנברג למנהל פעילות האיקומרס שלה.קודם לכן הקים וניהל את הפעילות המסחרית של eBay בישראל, והוא גם מייסד שותף ומנהל אקדמי של דיגיטל איי אל, מכללה ללימודי מסחר אלקטרוני.

משה ויצמן (47) מונה למנכ"ל חברת הבוטיק נישה פרו מקבוצת דנאל, שמעסיקה עובדים עבור חברות הייטק ובהן גוגל, ווייז, פייסבוק, ביוסנס, אפל ועוד.

שרון רייך בר מנשה מונתה לסמנכ"לית השיווק והמכירות של קבוצת הנדל"ן שפונדר פדלון, העוסקת בייזום וביצוע פרוייקטים למגורים, תעסוקה ומסחר.

אבי שטרן מונה לדירקטור חיצוני בחברת סידו (הנסחרת בבורסה בארה"ב), חברת האם של זעפרן טק הישראלית. במקביל ימשיך לכהן כסגן נשיא המחלקה הפיננסית של WIX.COM.

חדשות טובות

עמותת מחשבה טובה יזמה הפנינג ייחודי שבמהלכו תוקנו במעבדת החדשנות החברתית שלה כ-200 מחשבים, שיימכרו במרכז הקהילתי רמות ב-26.8.21. תמורת 300 שקל ניתן יהיה לקבל מחשב נייח הכולל מסך כבלים, תוכנות מותקנות ורישיונות מלאים. תיקון המחשבים נעשה בין היתר בעזרת צעירים ונוער בסיכון שלמדו בקורסים של העמותה. האירוע יתקיים בשעות 16:00-19:00.