"אנחנו לא יכולים לחשוף הכול, כי זה תחום תחרותי - אבל חניה אוטונומית זה דבר מדהים": ביקור ב-GM

הם שואפים לגייס לחברה עוד נשים ("כל שנה מגייסים יותר ויותר"), מפליגים יחד ביאכטות בזמנם הפנוי ("ככה זה שמלא חבר'ה במשרד עשו קורס סקיפרים"), ולמרות העלייה של טסלה, שומרים נאמנות למקום עבודה • ביקור ב-GM • הברזייה, מדור חדש 

מימין: שירלי זכריה, טל פריצקר, עידו עמית. במטבח GM / צילום: איל יצהר
מימין: שירלי זכריה, טל פריצקר, עידו עמית. במטבח GM / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

ג'נרל מוטורס ישראל, מרכז המחקר והפיתוח של ענקית הרכבים האמריקאית

משתתפים בשיחה:

1. שירלי זכריה, 33, נשואה + 1 מהרצליה, ראש צוות תוכנה - קבוצת חניה אוטונומית

2. טל פריצקר, 32, נשוי + 1 מהרצליה, ראש צוות אינטגרציה וארכיטקטורה

3. עידו עמית, 33, נשוי + 1 מתל אביב, ראש צוות אלגוריתמיקה

מה מיוחד במטבחון:

 גבינות, יוגורטים, חלב ותחליפיו, סוגים שונים של קורנפלקס, לחמים, כריכים, פירות, אגוזים, שקדים, חטיפים. הרוב ב"פורמט קורונה" - מארזים אישיים וסגורים.

על מה מדברים: 

מאיפה הגעתם? שירלי הייתה מנהלת פיתוח תוכנה בסטארט־אפ שפיתח רכבים אוטונומיים המשמשים לאבטחה. "שם היה מדובר על רכבים לא מאויישים שעשו פטרולים ושלחו תשדורות לעמדת הבקרה". מפה לשם, היא כבר 8 שנים בעולם הרכבים האוטונומיים.

טל הגיע ממערכת הביטחון ומעדיף לא לפרט. "עבדתי על מערכות סונאר וכלים ימיים וכשהגעתי לכאן עליתי מהים ליבשה". כשלוחצים אותו לפרט בכל זאת, הוא צוחק: "הסביבה הימית קלה יותר - היא לא צריכה להתמודד עם הולכי רגל וילדים שקופצים לכביש".

מסתבר, אגב, שיש חיבה משותפת לים בקרב כמה וכמה מעובדי החברה: "דורין מקבוצת סימולציה, ליאת ואפרת מפרספשן ועוד כמה עובדים, עשו קורס סקיפרים", מספר טל, "ואנחנו לפעמים עושים הפלגות קצרות ביחד". עידו התחיל את הקריירה כמהנדס חומרה בחברת אפל, וכשלמד לתואר שני השתלב בג'נרל מוטורס במסגרת משרת סטודנטים לאלגוריתמיקה. הוא מספר שזה "הזניק" לו את הקריירה.

כמה נשים מפתחות יש במרכז הפיתוח? שירלי אומרת שיש, אבל לא מספיק. "כל שנה מגייסים יותר ויותר נשים ויש אצלנו יותר נשים מאשר בחברת הייטק ממוצעת", היא מסנגרת. עידו מספר שבצוות שבניהולו שני מפתחים ושתי מפתחות ומתגאה: "ביני לבין מנכ"לית החברה הבינלאומית - מרי בארה - שהיא גם האישה היחידה העומדת בראש חברת רכב גדולה בעולם - יש יותר נשים מגברים".

טסלה: כולם מסכימים שאי אפשר להתעלם מהפיל החשמלי שבחדר, אבל החבר'ה ב-GM שומרים נאמנות למקום העבודה. "החברה all in על הדבר הזה", מספר טל, קחי לדוגמה את סמל הזיהום, ג'יפ ההאמר - בעוד שנתיים יוצא דגם של האמר שכולו חשמלי, עם יכולות אוטונומיה מתקדמות". עידו מוסיף: "את הדרגה הגבוהה ביותר של אוטונומיה מפתחים ממש פה במרכז הפיתוח שלנו, ואת הטכנולוגיה שלנו יתקינו על כל הרכבים האלה".

מה הדבר הכי מדליק בעבודה שלכם? שירלי: "את מה שאני יוצרת כמפתחת אני רואה הלכה למעשה ברכב. אני מפתחת משהו, הוא מותקן על רכב, ואני ממש רואה איך הוא עובד, רואה את הבאגים, מתקנת. עכשיו אני מתעסקת בעיקר בתחום של חניה אוטונומית ואנחנו כבר בשלב מאוד מתקדם. זו טכנולוגיה מאוד תחרותית ולכן אנחנו לא יכולים לחשוף את הפיצ׳רים שיהיו, אבל זה דבר מדהים".

עידו: "כסטודנט התחלתי לעבוד על אלגוריתם של עקיבה אחר רכבים ממצלמה בודדת, ועכשיו בצוות שלנו אנחנו כבר עובדים על האופציה לעקוב אחרי הרכב מסט של מצלמות שמקיף אותו ב-360 מעלות. זו סגירת מעגל בשבילי".

קורונה: איך השפיעה הקורונה על שוק הרכב? "השימושים השתנו", אומר טל. "אנשים פחות רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית בגלל הקורונה, אפילו התחבורה השיתופית דעכה. אני נסעתי עם ווייז קארפול לפני הקורונה ועכשיו אין מצב. מצד שני, אנשים עובדים יותר מהבית. היו שינויים בהתנהגות, אבל זה לא בא לידי ביטוי במכירות".

תוכניות לעתיד: כולם רוצים להישאר. "אני קודמתי להיות ראש צוות בזמן שהייתי בחופשת לידה", מספרת שירלי. טל מספר שהוא מועמד לתוכנית לימודי MBA במימון מלא של החברה. עידו מדגיש: "עובד שרוצה לגדול בתוך החברה יפתחו לו את הדלתות, וזה גם עושה את השיחות במטבחון יותר מעניינות, כי אתה תמיד מוצא אנשים שאתה מכיר והיום עברו לתחום אחר".