פורסם מכרז המיליארדים לניהול פרויקט המטרו במטרופולין דן

החברה הממשלתית נת"ע פרסמה היום את מסמכי המיון המוקדם לאיתור חברת ניהול לפרויקט התשתית הגדול ביותר שמתוכנן בישראל בשנים הקרובות • צפויה התעניינות בינלאומית

מטרו / אילוסטרציה: אייל פישר
מטרו / אילוסטרציה: אייל פישר

פרויקט המטרו המדובר של גוש דן שהפעלתו צפויה בעשור הבא, מתקדם עוד שלב. היום (ה') יצא לדרך השלב הראשון במכרז שמוערך במיליארדי שקלים לניהול הפרויקט כאשר החברה הממשלתית נת"ע, פרסמה את מסמכי המיון המוקדם לאיתור חברות ניהול ותכנון מקומיות ובינלאומיות לתפקיד מנהלי ומתכנני שלושת הקווים שייבנו במסגרת הפרויקט.

הקבוצות הזוכות יהיו אחראיות על התכנון, ניהול התכנון וניהול קבלני הביצוע של הקווים עד לתחילת ההפעלה המסחרית של כל אחד מהקווי המטרו. היקף המכרז מוערך במיליארדי שקלים וצפויות להתמודד בו חברות בין לאומיות - לאור ההיקף הגדול של הפרויקט.

פרויקט המטרו עתיד לכלול פסי רכבת תחתית מתחת ל-24 רשויות, ואורכו מתוכנן לכ-150 קילומטר, כשייבנו בו 109 תחנות. העלות המשוערת של הפרויקט היא כ-150 מיליארד שקל במינימום. כחלק מחוק ההסדרים הקרוב, נכלל גם חוק המטרו שבא להסדיר את הפרויקט העצום והמאתגר, שכחלק ממנו תקום רשות ממשלתית חדשה שתהיה אמורה על הפרויקט.

מנת"ע נמסר כי "במכרז זה הושם דגש על יכולות השוק המקומי הישראלי בניהול ובאחריות על הפרויקט, בכל קבוצה מתמודדת תהיה לפחות חברה ישראלית אחת בתפקיד ניהולי מרכזי".

מנכ"ל נת"ע חיים גליק הוסיף כי "אנשי ההנדסה והתכנון בארץ עלו שלב. הניסיון והידע שנצבר בקווים האדום הירוק והסגול, מאפשר היום לחברות ישראליות לתפוס תפקיד מרכזי יותר בעשייה, גם בפרויקטים תשתיתיים מסוג זה שלא הכרנו בארץ בעבר. אין ספק ששילוב קבוצות בין לאומיות המביאות ידע וניסיון מהעולם, יחד עם הקבוצות הישראליות שבצעו בארץ פרויקטים מורכבים בתחום התשתית - הוא שילוב מנצח. בקצב הדברים, אני צופה כי גם אנחנו, בעתיד הלא רחוק, נייצא יידע וניסיון לעולם".