המסעדה שפועלת רק שלוש וחצי שעות ביום - ובכל זאת מרוויחה

מיטל טרבלסי • בת 40, נשואה +6 • מקימת ובעלת "מיטל מטבח בריא" בשדרות • "המענקים הגיעו מעט מדי ומאוחר מדי. אם זה היה מגיע מוקדם יותר, זה היה עוצר את כדור השלג, אבל אומרים תודה על מה שיש" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מיטל טרבלסי, מקימת ובעלת ''מיטל מטבח בריא'' / צילום: תמונה פרטית
מיטל טרבלסי, מקימת ובעלת ''מיטל מטבח בריא'' / צילום: תמונה פרטית

בין גלים של ירי רקטות לגלי מגפת הקורונה, מיטל טרבלסי משדרות מצליחה לנווט ולנהל את העסק שלה "מיטל מטבח בריא" כבר שמונה שנים בשעות לא קונבנציונליות שמאפשרות לה לתמרן בין העבודה למשפחה.

"המסעדה שלי מגישה סרוויס מאוד מצומצם בימים שני עד חמישי בין השעות 12:00 ל-15:30. מגיעים אליי אנשים שהבריאות שלהם חשובה להם והם רוצים לאכול אוכל יותר בריא, פחות מתועש וללא אבקות מרק, וגם אנשים שהחך שלהם כבר נהיה קהה לכל הג'אנק בחוץ. אני מרוקאית אז לבשל אני יודעת", היא אומרת בחיוך, "ואני נשואה לנטורופת וכל מה שאנחנו עושים בבית זו הבשורה שאנחנו מביאים החוצה".

"אני מכינה אוכל ביתי ובריא כמו קוסקוס מלא, דגים, לביבות טבעוניות וקובה, בכל יום את המאכלים המיוחדים לו - קוסקוס בשלישי, קובה מסולת מלאה במילוי ירקות או בשר במרקים שונים ביום רביעי וביום חמישי דגים, ממולאים ונודלס. ארוחה בריאה מכילה מנה עיקרית, תוספות וסלט אישי בצד יחד עם הטחינה המעולה שאני מכינה. אני 'מגיירת' כל מתכון מסורתי והופכת אותו בריא יותר ולצד המסעדה גם מלמדת סדנאות בישול בריא לזוגות וקבוצות ואני נותנת להם פרקטיקה יישומית במטבח הביתי - אני מלמדת בצק רב תכליתי שמכינים ממנו פוקצה וחלת נוטלה שאנחנו מכינים גם את הנוטלה, גם כדי לייעל את הזמן שלנו. סדנת קובות, סדנת קוסקוס, מרקים בחורף, קינוחים ללא גלוטן".

איך סוגרים מסעדה בשלוש וחצי ומרוויחים?
"אנשים מרימים גבה 'מה רק 3 וחצי שעות?' התשובה היא כן. אני אדם שמאמין שכשאת פותחת את הפתח שלך משפיעים עליך שפע מלמעלה. אני נשואה ליוגב, יש לנו שישה ילדים והבאנו אותם לעולם כדי להיות איתם ולטפל בהם. הגבולות שלי שומרים עליי, על היזמית שבי והאמא שבי. אני מאוד אוהבת לבשל ולארח, יש לי אווירה ביתית במסעדה. אנשים באים לא כי האוכל שלי מושלם אלא כי הוא בריא ובגלל האנרגיה שאנחנו נותנות ללקוחות שלנו. אנחנו מתעניינות בהם, ומקבלות אותם בשמחה. אני אוהבת סיפורים של אנשים ולארח אותם".

איך העסק עובד בימי מתיחות ביטחונית?
"המצב הביטחוני בשדרות משפיע מאוד. זה אומר שגם אם הייתה אזעקת שווא אנשים לא מגיעים והם ספונים בביתם, ויש גם הרבה פחת כי אני כמסעדנית לא יודעת איך להתארגן ליום למחרת. אנשים אחרי סיטואציה ביטחונית של ירי לא יוצאים למשך זמן ממושך, לפעמים גם ימים אחרי. היו יוזמות מגניבות בעבר של הרשות המקומית של משלוח בשקל ואנשים הזמינו לבתים שלהם אוכל מהמסעדות בעיר. במצב כזה הבנק לא נותן יותר מדי הלוואות או מסגרת רחבה יותר כי אף אחד לא יודע כמה אנשים יגיעו ויאכלו מהאוכל שלך".

איך הקורונה השפיעה?
"בקורונה עשיתי דווקא את קפיצת הגדילה שלי (לא בהכנסות) פתאום הרגשתי וראיתי שזה רק אני ואם אני לא אעז זה פשוט לא יקרה והעסק רק ידעך. החלטתי לעבור למקום יותר גדול, ושאני ממשיכה ומתמידה למרות הכל ומוציאה אוכל. ההתמדה הזו עשתה משהו. אנשים אוהבים את המקום הבטוח שלהם. בזמן הקורונה שיווקתי יותר את הסדנאות של המזון בריא וזה עבד מעולה. המענקים הגיעו מעט מדי ומאוחר מדי. אם זה היה מגיע מוקדם יותר, זה היה עוצר את כדור השלג, אבל אומרים תודה על מה שיש".

תכנון לעתיד?
"יותר להתמקד בסדנאות בישול, זה מביא הרבה מאוד טוב להרבה מאוד בתים. אנשים עושים צעדים לאורח חיים בריא וזה מאוד מרגש אותי. אתמול למשל היה לי זום עם הגננת של הבת שלי לקראת פתיחת שנה והיא סיפרה לי ששמעה הרצאה שלי לפני ארבע שנים ומאז הפסיקה לאכול בלילה, מרגישה טוב יותר וגם ירדה שמונה קילו. החלום הוא להמשיך ולהעביר את הידע שלי הלאה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il