עסקת ענק: חברת השבבים הישראלית DSPG נמכרת לפי שווי של 540 מיליון דולר

הרוכשת, חברת התוכנה האמריקאית סינאפטיקס, תשלם פרמיה של כ-18% על מחיר השוק של מניית DSPG, מהוותיקות הישראליות בנאסד"ק • המניה מזנקת

אליקים עופר / צילום: תמר מצפי
אליקים עופר / צילום: תמר מצפי

אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הוותיקות בנאסד"ק, DSPG , נמכרת בעסקת ענק המייצגת לה שווי של 540 מיליון דולר במזומן (כ-1.7 מיליארד שקל). מי שתרכוש את DSPG, המפתחת שבבים למכשירי מדיה, היא חברת התוכנה האמריקאית סינפטיקס (Synaptics Incorporated) שאף היא נסחרת בנאסד"ק, במחיר של 22 דולר למניה - פרמיה של 18% על מחיר המניה טרם הדיווח. זאת לאחר שמאז מתחילת השנה עלתה מניית DSPG ב-12.5%. אחרי ההודעה על הרכישה נרשם זינוק במניית החברה.

DSPG, הנסחרת בנאסד"ק מאז 1994, נמצאת בין החברות המובילות בשווקי "האינטרנט של הדברים", בדגש על "האינטרנט של הדברים הקוליים", כלומר טכנולוגיה לזיהוי קולי, מוצרים לבתים חכמים ועוד מוצרים בהפעלה קולית שמחוברים לרשת.

הטכנולוגיה של החברה מוטמעת, בין היתר, בטלוויזיות חכמות, מערכות אבטחה וכן במוצרים של סמסונג, אמזון, אפל, גוגל ועוד. גם סינאפטיקס עוסקת בטכנולוגיות אינטרנט של הדברים (IoT) ו-AI בשילוב ממשק אנושי, כך שהפתרונות של DSPG רלוונטיים ללקוחותיה הקיימים. 

סינאפטיקס צופה תוספת חיסכון שנתי בגובה של 30 מיליון דולר כתוצאה מרכישת החברה.

DSPG רשמה ברבעון השני של 2021 הכנסות של 35.8 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-35 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי Non-GAAP של 12 סנט למניה, כשתחזית האנליסטים הייתה ל-8 סנט בלבד.

ההכנסות משקפות צמיחה של 26.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. מתוך ההכנסות ברבעון, כ-24.8 מיליון דולר (כ-69% מסך ההכנסות) הגיעו ממכירת מוצרי ה-IoAT - "האינטרנט של הדברים הקוליים", כלומר מוצרים המופעלים בהפעלה קולית ומחוברים לרשת, שנחשבים למנועי הצמיחה של החברה. מדובר על צמיחה של 34.6% במכירות אלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה מייצרת שבבים להפעלה קולית עבור מוצרים של סמסונג, אמזון, אפל, גוגל ועוד.

"ביקושי שיא בזכות הקורונה"

בשורה התחתונה, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) החברה רשמה ברבעון השני הפסד נקי של 399 אלף דולר, צמצום ביחס להפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שביניהם התגמול ההוני לעובדים, הרווח הנקי הגיע ל-3.2 מיליון דולר, פי 2 מהרבעון המקביל, וכאמור ל-12 סנט למניה.

תוצאות המחצית הראשונה של 2021 מצביעות על צמיחה של 21% בהכנסות לרמה של 68.5 מיליון דולר, הפסד נקי GAAP של 1.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 3.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020, ורווח נקי Non-GAAP של 4.5 מיליון דולר, לעומת 602 אלף דולר בתקופה המקבילה.

עופר אליקים, מנכ"ל DSPG, מסר עם פרסום הדוחות: "המציאות החדשה שהתהוותה בעקבות התפרצות נגיף קורונה יצרה ביקושי שיא לפתרונות וטכנולוגיות שנשענים על מוצרים מבוססי קול והפעלה קולית הנמצאים בליבת הפעילות שלנו. מגוון הטכנולוגיות והפתרונות הרחבים שיצרנו ממצב אותנו בחזית השוק ומאפשר לנו למנף יכולות אלו".