חברת מימון הנדל"ן ברקת תעמיד 100 מיליון שקל להשלמת פרויקט של קבוצת אלדד פרי במודיעין

מדובר בפרויקט מגורים בשכונת נופים, אשר נמצא כעת בשלב שלד, יכלול 112 יחידות דיור ב-13 בניינים וצפוי להתאכלס עד סוף 2023

הפרויקט של קבוצת רכישה של אלדד פרי בשכונת נופים במודיעין / צילום: באדיבות החברה
הפרויקט של קבוצת רכישה של אלדד פרי בשכונת נופים במודיעין / צילום: באדיבות החברה

חברת מימון הנדל"ן ברקת הודיעה היום (ג') כי תעניק מימון בסך של כ-100 מיליון שקל לקבוצת רכישה במודיעין, אשר נוהלה בעבר על-ידי אלדד פרי והיום מנוהלת על-ידי נאמנים של קבוצת פרי מטעם בית המשפט, עורכי הדין גונן קסטנבאום ואהוד גינדס. מדובר בפרויקט מגורים בשכונת נופים, אשר נמצא כעת בשלב שלד, יכלול 112 יחידות דיור ב-13 בניינים וצפוי להתאכלס עד סוף 2023.

המימון מורכב משני חלקים: הראשון שישמש לביצוע תשלומים דחופים הנדרשים להתנעת תהליך הקמת הפרויקט, וסכום זה יועמד כנגד שיעבוד מקרקעי הפרויקט לטובת ברקת ובכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם. השני - הלוואות פרטניות לחברי קבוצת הלווים, שיועמדו בכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם. סכומי הלוואות אלה יועמדו כנגד שיעבודים, ביטחונות וחיתום פרטני של הלווים, כמקובל בעסקאות מימון מסוג זה של החברה.

הנאמנים של קבוצת פרי החלו לפעול לפני כשנה, במסגרת תיק חדלות פירעון שמתנהל בפני שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ. באוקטובר בשנה שעברה הוציאו הנאמנים דוח, ממנו עלה כי הם מאמינים כי יש מקום לשקם את קבוצת פרי, ואולם הדבר יצריך מנושים שונים לשאת במחיר של אותו השיקום. להערכתם, הקבוצות של פרי חייבות כ-315 מיליון שקל לנושים שונים.

בבקשתם לשופטת רשמו הנאמנים: "מעיון בבקשות שהוגשו, מעמדות ממונה חוק המכר וממידע שהגיע לנאמנים בתקופת הפעלתם את קבוצת פרי עולה כי השאלות והסוגיות הדורשות בדיקה וחקירה הן, בין היתר, בקשר לנושאים הבאים: השימוש בכספי הרוכשים - האם לצורך הוצאות הקבוצה או האם להשקעה ספציפית; קיום הוראות חוק המכר; התנהלות כחברה יזמית; נטילת הלוואות מרוכשי דירות; העמקת חדלות הפירעון; רישומים בספרי החברה; מצגים בדוחות הכספיים; והממשל התאגידי בקבוצת פרי".