רוצים אתכם בדיגיטל: 123 מיליון שקל בשנה מושקעים בפרסום לקניות אונליין

מנתוני קבוצת יפעת עולה כי הגופים שהובילו את ההוצאה על פרסום בשנה האחרונה הם ביט של בנק הפועלים עם 6.82 מיליון שקל ואתר יד2 עם 6.8 מיליון שקל

יונתן איבגי, סמנכ"ל הסחר של DHL אקספרס בישראל / צילום: פבל טולצ'ינסקי
יונתן איבגי, סמנכ"ל הסחר של DHL אקספרס בישראל / צילום: פבל טולצ'ינסקי

העולם עובר לדיגיטל, ומפעילי הארנקים הדיגיטליים והחנויות המקוונות משקיעים הרבה מאוד כסף על-מנת לשכנע אותנו לזנוח את המזומן, ולהתרחק מהחנויות הפיזיות - בסכומים שמזנקים מאז הקורונה.

ממחקר של קבוצת יפעת עולה כי אם בשנת 2019 אתרי הקניות המקוונים הוציאו 54.4 מיליון שקל על פרסום, והארנקים הסלולריים הוציאו 8.7 מיליון שקל, ב-2020, שנת הקורונה, הסכום זינק ל-123 מיליון שקל - אתרי הקניות המקוונים הוציאו 109.4 מיליון שקל, והארנקים הסלולריים הוציאו 13.2 מיליון שקל.

בשנת 2021 הקצב ממשיך להיות גבוה, כאשר עד סוף אוגוסט אתרי הסחר המקוונים הוציאו על פרסום 57.4 מיליון שקל, והארנקים הסלולריים 10.2 מיליון שקל. התקציבים מופנים בעיקר לפרסום בדיגיטל ובטלוויזיה, כאשר ב-2021 ישנה עלייה גם בפרסום בשלטי חוצות, בהשוואה ל-2020.

לדברי יונתן איבגי, סמנכ"ל הסחר של DHL אקספרס בישראל, "משבר הקורונה הקפיץ את תחום המסחר המקוון שנים קדימה. הדור המבוגר נכנס לאונליין ונשאר שם, והדור הצעיר נולד אונליין, כך שעבורו הזמן הפנוי והיעדר החנויות הפיזיות ברוב הזמן עשו את שלהם".

הגוף שהוביל את ההוצאה על פרסום בשנה האחרונה היה ביט של בנק הפועלים עם השקעה של 6.82 מיליון שקל, ובצמוד אליו נמצא אתר יד2 עם השקעה של 6.8 מיליון שקל. בבחינה לחמש שנים, יד2 מוביל את הטבלה עם השקעה של 55.3 מיליון שקל, טרמינל X עם השקעה של 19.5 מיליון שקל, וביט עם 18.5 מיליון שקל.

"בסופו של דבר, השחקנים היעילים ביותר יהיו לא רק אלה שיש להם את היכולת להפוך את הרכישה מרחוק לנושא מודע יותר - אלא אלה שיידעו להפוך את התהליך לנעים ומהיר יותר", מסביר מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת.

כאשר בוחנים בנפרד את ההוצאה של הארנקים הדיגיטליים ואפליקציות התשלומים בלבד, עולה כי במקום השני אחרי ביט נמצאת פייפאל, שהשקיעה בחמש השנים האחרונות 14.7 מיליון שקל בפרסום, פפר של בנק לאומי השקיע 10.5 מיליון שקל, ופייבוקס של דיסקונט השקיע 8.3 מיליון שקל. נציין כי בשנה האחרונה פייבוקס הגדילה את הנראות הפרסומית שלה בהשוואה לטווח של חמש השנים האחרונות, וזאת לאור השקת המיזם החדש בשיתוף שופרסל.