השגריר הראשון של בחריין לישראל נחת בארץ

השגריר, ח'אלד אל ג'לאהמה, נחת בנתב"ג לקראת פתיחת השגרירות • בהודעת משרד החוץ נאמר כי הגעתו ארצה והפתיחה הצפויה של השגרירות הבחריינית בישראל מהווים ציוני דרך חשובים בפיתוח היחסים בין שתי המדינות ועמיהם

מימין: השגריר ח'אלד אל ג'לאהמה, וגיל השכל - ראש מחלקת הטקס במשרד החוץ / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
מימין: השגריר ח'אלד אל ג'לאהמה, וגיל השכל - ראש מחלקת הטקס במשרד החוץ / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

שגרירה הראשון של ממלכת בחריין לישראל ח'אלד אל ג'לאהמה נחת היום (ג') בנמל התעופה בן גוריון לקראת פתיחת השגרירות רשמית בישראל. פתיחת השגרירויות נקבעה בהסכמי אברהם ואושררה בביקור שר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני בנובמבר 2020 ובפגישתו עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

בהודעת משרד החוץ נאמר כי הגעתו ארצה והפתיחה הצפויה של השגרירות הבחריינית בישראל מהווים ציוני דרך חשובים בפיתוח היחסים בין שתי המדינות ועמיהם. דבר העומד בראש סדר העדיפויות של שר החוץ יאיר לפיד ועמיתו מבחריין א-זיאני. עוד נאמר בהודעה כי לשגרירות הבחריינית בישראל, כמו גם לשגרירות הישראלית בבחריין, תפקיד מרכזי בפיתוח היחסים הבילטראליים בין המדינות וכן, בפיתוח החזון שעמד בבסיס הסכמי השלום שנחתמו ב- 2020.

בחריין היא שותפה אסטרטגית של ישראל אל מול איראן, ומתנגדת חריפה לחזרה להסכם הגרעין. תת שר החוץ של בחריין, אחמד אל ח'ליפה אמר בביקור בישראל לפני שבועיים כי "הסכם הגרעין בין איראן למעצמות לא תרם שום דבר חיובי. ההסכם התמודד רק עם תוכנית הגרעין של איראן, ולא עם תוכנית הטילים שלה או עם התוקפנות האזורית. הייתה תקווה שההסכם (שנחתם ב-2015) יפתח דף חדש באזור אבל הוא רק יצר עוד כאוס. רק יומיים לאחר שנחתם, איראן כבר שלחה ספינה מלאה בחומרי נפץ לבחריין. ההסכם רק הגביר את התוקפנות שלה באזור". לדבריו, "איראן ממשיכה להתערב בענייני הפנים בבחריין, שולחת נשק וחומרי נפץ, הורגת ופוצעת אלפים. כך זה נמשך כבר שנים רבות. אתה מוצא עקבות של איראן בכל קונפליקט באזור. קיווינו שההסכם יפתח דף חדש, אך זה רק הגביר את המשבר".