אקספון | בלעדי

אסיפת הנושים של אקספון: דרישות לחשוף את הסכם בן אליעזר וסלקום

ההצעות הרלוונטיות לרכישת אקספון הן של וויידלי מובייל ושל קבוצת סלקום-בן משה-בן אליעזר • זאת לאחר שמנהל ההסדר אמר בדיון כי ההצעה של סלקום לבדה ופרטנר ייתקלו בקשיים • הצבעות הנושים אמורות להתקבל היום ב-21:00

חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר

דיון סוער באסיפת הנושים של אקספון סלולר (מרתון) סביב ההצעות השונות שהוגשו לרכישת החברה. רוב הדיון נסוב סביב התנגדות הנושים השונים וכן המתמודדים הנוספים, להצעת קבוצת איציק בן אליעזר ומוטי בן משה. במסגרת הדיון דרשו פרטנר וחברת וויידלי מובייל לחשוף את פרטי ההסכם, שאליו הגיעו קבוצת בן אליעזר וסלקום, דבר שהאחרונים התנגדו לו בכל תוקף.

מנהל ההסדר, עו"ד עמית לדרמן, הציג את ההצעות השונות שעומדות על הפרק. עיקר ההצגה, וכאמור גם הדיון עצמו, התייחס להצעה של בן אליעזר. קבוצת וויידלי מובייל לא העמידה את הערבות המתבקשת אך שמעיה רייכמן, הבעלים של החברה, התחייב להעמיד ערבות אישית. רייכמן הציג את חבילת המימון לעסקה, ככל הנראה מטעם בנק מזרחי טפחות יותר מוקדם בבוקר.

מנהל ההסדר אמר בדיון כי לרייכמן יש חזון ואסטרטגיה והוא לא בא להעביר תשלום ראשון וללכת. רייכמן הסביר את המודל העסקי שלו לעומק ומדוע הוא אינו מוכן להיכנס להסכם שיתוף רשתות ולהיות מפעיל, אלא מעוניין לרכוש את הפעילות ולהיות מפעיל וירטואלי.

לגבי ההצעה של סלקום ובן אליעזר אמר לדרמן בדיון כי לפי מה שנמסר לו יש בין החברות הבנות שלא הספיקו לעלות על הכתב בשל בעיות לוחות זמנים. בעקבות דבריו אלו התפתחה סערה ופרטנר יצאה חוצץ נגד זה שההסכם לא נחשף ולכן ההצעה של בן אליעזר אינה רלוונטית.

נציגי בן משה בדיון טענו כי הם לא מתלים את ההצעה אבל הם רוצים לבדוק שהפרטים שהם קיבלו על החברה אכן נכונים. נציג סלקום אמר שההסכמים של שיתוף הרשתות הם מידע סודי שלא יתגלה.

בצלאל תקף את סלקום

לגבי הצעת סלקום שהוגשה באמצעות גולן טלקום לרכישת החברה, נאמר בדיון כי אין בה שינויים מהדיון הקודם. לגבי הצעת פרטנר נאמר כי הם הציעו הצעה מאוד ברורה ולא מותנית, אך לדרמן ציין כי הבעיה היא הסיכון הרגולטורי, בדומה להצעה של סלקום-גולן.

במהלך הדיון אמרה עו"ד נגה רובינשטיין, שמייצגת את פרטנר, כי לחברה יש השגות על כך שלא תוכל לבצע את העסקה לרכישת אקספון בשל התנגדות רגולטורית וזאת בטענה כי מצבה שונה ממצבה של סלקום, שרכשה את גולן טלקום.

חזי בצלאל, הבעלים של אקספון, תקף בחריפות את סלקום ואמר כי במסגרת הקשר בין סלקום לאקספון לא היה קיים שיתוף רשת מלא וסלקום לא קיימה את חלקה לכל אורך הדרך לפי ההסכם שנחתם. סלקום קבלה למעלה מ-160 מיליון שקל על ממוצע שימוש של 4% מהרשת. בצלאל אמר דברים קשים בדיון ונציגי סלקום החליטו שלא לענות על דבריו.

היום בשעה 21:00 אמורות להתקבל הצבעות הנושים.