שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם השגריר הראשון של בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה

השגריר הבחרייני ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה הגיש ללפיד את כתב האמנה שלו כשגריר בישראל • השניים דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות ובין העמים • לפיד: "הפתיחה של השגרירות של ממלכת בחריין בישראל היא צעד נוסף לשלום אמיתי במזרח התיכון"

שר החוץ יאיר לפיד והשגריר הבחרייני ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה / צילום: אלעד גוטמן
שר החוץ יאיר לפיד והשגריר הבחרייני ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה / צילום: אלעד גוטמן

שר החוץ יאיר לפיד פגש היום (ה') בכנסת את השגריר הראשון של בחריין בישראל,  
ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה שהגיש לו את העתק כתב האמנה שלו כשגריר בישראל.
שר החוץ לפיד בירך את השגריר על הגעתו ועל הפתיחה הצפויה של שגרירות בחריין בישראל והשניים דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות ובין העמים.

שר החוץ יאיר לפיד: "הפתיחה של השגרירות של ממלכת בחריין בישראל היא צעד נוסף לשלום אמיתי במזרח התיכון. מדינות רבות באיזור רואות את הקשרים החזקים הנרקמים בינינו לבין הבחריינים ואת החלטתו האמיצה של מלך בחריין, הוד מלכותו חאמד בן עיסא אל כליפא, לכונן קשרי שלום עם ישראל, ובעתיד יצטרפו את מעגל מדינות השלום שמשנה את פניו של המזרח התיכון. אני מקווה לבקר בבחריין בקרוב ולחנוך את שגרירות ישראל במנאמה".

בחריין היא שותפה אסטרטגית של ישראל מול איראן, ומתנגדת חריפה לחזרה להסכם הגרעין. תת שר החוץ של בחריין, אחמד אל ח'ליפה אמר בביקור בישראל לפני כשבועיים כי "הסכם הגרעין בין איראן למעצמות לא תרם שום דבר חיובי. ההסכם התמודד רק עם תוכנית הגרעין של איראן, ולא עם תוכנית הטילים שלה או עם התוקפנות האזורית. הייתה תקווה שההסכם (שנחתם ב-2015) יפתח דף חדש באזור אבל הוא רק יצר עוד כאוס. רק יומיים לאחר שנחתם, איראן כבר שלחה ספינה מלאה בחומרי נפץ לבחריין. ההסכם רק הגביר את התוקפנות שלה באזור". לדבריו, "איראן ממשיכה להתערב בענייני הפנים בבחריין, שולחת נשק וחומרי נפץ, הורגת ופוצעת אלפים. כך זה נמשך כבר שנים רבות. אתה מוצא עקבות של איראן בכל קונפליקט באזור. קיווינו שההסכם יפתח דף חדש, אך זה רק הגביר את המשבר".