3 דברים שכדאי לעשות לפני שאתם עוברים לדירה החדשה

עונת מעברי הדירה כבר כאן, ומכיוון שמדובר בפרויקט מורכב שדורש המון זמן וסובלנות - כדאי מאוד לתכנן אותו עד לפרטים הקטנים ביותר • שלושה טיפים יעזרו לכם לעבור דירה בראש שקט יותר

מעבר דירה / צילום: Shutterstock, Africa Studio
מעבר דירה / צילום: Shutterstock, Africa Studio

ימי הקיץ והחגים ידועים כתקופה נוחה למעברי דירה, וערימות הזבל הביתי שנערמות בפינות רבות ברחבי הערים יכולות להעיד על כך שאנחנו בלב עונת ה"נדידה". כמו בכל פרויקט שאתם מעורבים בו (ומעבר דירה זה פרויקט לכל דבר), גם שינוי הכתובת שלכם מצריך תכנון מדוקדק וזה ממש לא משנה אם אתם זוג או רווקים ואם זו דירתכם הראשונה או החמישית.

לצד נושאים חשובים כמו מימון ותקציב, תקצו זמן נרחב ככל הניתן לתכנון המעבר עצמו. כן, זה אומר לוותר על בילוי או צפייה בסדרה אהובה בסוף היום המתיש שלכם, ואולי גם פחות רומנטי לקחת מחברת ולשבת עם בני הזוג כאילו אתם בפגישה עסקית - אבל זה יחסוך לכם אינספור כאבי ראש בהמשך. אז על מה צריך לחשוב כשמתכננים? גלובס עושה סדר.

1. תכננו היטב את ימי המעבר

ימי המעבר עצמו (שבועיים לפני המעבר ושבועיים אחרי) מתישים, על כן נסו להתמקד. תתחילו בלתכנן את המועד המדויק של יום המעבר כפי שנוח לכם ולא כפי שנוח למובילים.

תחשבו האם ההובלה צריכה לכלול גם שירותי אריזה, והאם בכוונתכם לקחת שירות של סידור דירה (כן, יש דבר כזה). נסו לחשוב מי מהחברים או מבני המשפחה ניתן לגייס לימי המעבר - גם לפני המעבר בפועל וגם ליומיים, שלושה שאחריו. בנוסף תחשבו מתי לקחת חופש מהעבודה אם בכלל. יש עוד המון סוגיות סביב הימים הללו, אז הנה עוד טיפ - תכתבו הכל!

2. תכירו חבר חדש - אדון מטר רץ

בחרתם דירה חדשה וקניתם\שכרתם אותה? מזל טוב. עכשיו תנסו להכיר אותה הכי טוב שאפשר, בעזרת פריט זול במיוחד - מטר רץ. ככל שתשקיעו יותר זמן במדידת כל חלק וחלק בדירה הבאה שלכם, כך תחסכו זמן בבואכם להחליט על הריהוט הבא שלכם, ועל אפשרויות סידור החללים.

אל תחסכו במדידות של רוחב אורך וגובה קירות ודלתות, כמו גם גודל שקעים ומיקומם, מיקום החלונות ובקיצור - הכל! לצד המדידות נסו לבקש תוכניות של הדירה, לרבות תוכנית החשמל - לא תמיד יהיו בהם גדלים מדויקים ממש, אבל זה בהחלט יכול לסייע, בעיקר במקרים שבהם קשה להגיע פיזית לדירה לפני הרכישה\ההשכרה.

3. בחירה נכונה של אנשי מקצוע

אין מי שלא התנסה בעבודה מול אנשי מקצוע טובים וגם מול כאלה שרק רציתם לחזור בזמן לרגע שבחרתם בהם ולשנות את החלטתכם. גם כאן רצוי להבין מי הם אנשי המקצוע שאנחנו עומדים לפגוש - החל משיפוצניקים, דרך אנשי מיזוג, נגרים ועוד.

נצלו את הפלטפורמות שעומדות לרשותכם (קבוצות וואטסאפ של הבניין\שכונה, חברים מהעבודה ועוד) כדי לקבל חוות דעת על אנשי מקצוע. חשוב מאוד שכשאתם מבקשים לקבל חוות דעת תסבירו לבן שיחכם מה ברצונכם לבצע כדי שתקבלו עצות שיביאו לכם את האנשים המתאימים. ככלל עדיף כי מי שנכנס לביתכם עם מברגה וסולם, יהיה מצוין בעבודה שלשמה הוא הגיע, ולא בינוני ב-10 תחומים שונים.