שופיפיי משקיעה כ-30 מיליון דולר ביוטפו הישראלית

הענקית הקנדית, שמפתחת פלטפורמה להקמת חנויות אונליין, משקיעה בחד-הקרן הישראלי כחלק משותפות אסטרטגית • יוטפו, המפתחת תוכנה לשיווק אתרי מסחר, גייסה עד היום מעל 400 מיליון דולר

עמרי כהן ותומר תגרין, מייסדי יוטפו / צילום: מור שני
עמרי כהן ותומר תגרין, מייסדי יוטפו / צילום: מור שני

ענקית המסחר המקוון הקנדית שופיפיי (Shopify), המפתחת פלטפורמה להקמת חנויות אונליין, משקיעה כ-30 מיליון דולר בחד-הקרן הישראלי יוטפו, המפתחת תוכנה לשיווק אתרי מסחר.

ההשקעה של שופיפיי, הנסחרת לפי שווי של 180 מיליארד דולר בניו יורק, היא חלק משותפות אסטרטגית בין החברות, עליה הודיעה יוטפו (Yotpo) היום (ה'). במסגרת ההכרזה לא פורסם באופן רשמי סכום ההשקעה, אך לפי הערכות, מדובר על כ-30-40 מיליון דולר.

סכום זה מתווסף ל-406 מיליון דולר שגייסה יוטפו מאז הקמתה. הגיוס האחרון של החברה היה במרץ האחרון, והיקפו 230 מיליון דולר. הגיוס האחרון נתן ליוטפו שווי של 1.4 מיליארד דולר.

יוטפו פיתחה פלטפורמת שיווק המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים, הכוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת: ביקורות גולשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS. יוטפו הוקמה בשנת 2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין (מנכ"ל).

הגיוס הנוכחי משופיפיי מגיע בזמן שיוטפו מתכוננת להנפקה בנאסד"ק. לפי הערכות החברה מבקשת לגייס 400-500 מיליון דולר בהנפקה בשנה הבאה לפי שווי של 2-2.5 מיליארד דולר.