מערכת ההגנה ברק 8 של התעשייה האווירית נחנכה לשימוש מבצעי בצבא הודו

בשנה האחרונה, תחת מגבלות הקורונה, פעלו צוותים מהתעשייה האווירית יחד עם השותפות המקומיות ובחנו את המערכת על מנת לעמוד באבני הדרך הנדרשות לטובת השלמת המסירה וההיערכות המבצעית הנדרשת

בועז לוי,  מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית
בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: תעשיה אוירית

מערכת ההגנה האווירית MRSAM - ברק 8 של התעשייה האווירית, נחנכה לשימוש מבצעי בצבא הודו והיום צויין האירוע בטקס מסירה לחיל האוויר הוודי בהשתתפות מנכ"ל התעשיה האווירית בועז לוי.

הטקס נערך בעיר ג'איסלמאר שבהודו במעמד שר ההגנה ההודי, ראש ה-DRDO (מפא"ת) ההודי, מפקד חיל האוויר ההודי, ובכירים נוספים במערכת הביטחון והתעשיות ההודיות. בשנה האחרונה, תחת מגבלות הקורונה, פעלו צוותים מהתעשייה האווירית יחד עם השותפות המקומיות ובחנו את המערכת על מנת לעמוד באבני הדרך הנדרשות לטובת השלמת המסירה וההיערכות המבצעית הנדרשת.

ה- MRSAM ממשפחת מערכת ההגנה האווירית ברק הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי וזרועות הים, האוויר והיבשה בהודו. המערכת היא פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף מפא"ת במשרד הביטחון, ה-DRDO (רשות פיתוח אמצי הלחימה במשרד ההגנה ההודי), חילות הים ותעשיות ישראליות והודיות נוספות. מערכת ברק מקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית מהאוויר, מהים ומהיבשה, תוך שהיא מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"ם דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים ומיירטים בעלי ראש ביות מתקדם. היקף המכירות של המערכת הסתכם בשנים האחרונות ביותר מ-6 מיליארד דולר. המערכת שבשימוש חיל האוויר של הודו משתמשת בטילים מייצור מקומי.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי אמר בטקס "שילוב המערכת במערך המבצעי של חיל האוויר ההודי הינו חלק בלתי נפרד ממחויבותה של התעשייה האווירית לשותפות רבת השנים עם הודו התעשייה האווירית גאה להוביל את שיתוף הפעולה עם ה-DRDO והזרועות בהודו בפיתוח מערכת הגנה אווירית מתקדמת ובעלת חשיבות אסטרטגית לביטחונה של הודו. פיתוח מערכת MRSAM-ברק 8 וייצורה המשותף בהודו ובישראל, מבוססים בצורה מלאה על מדיניות Make in India של הממשל ההודי ומהווים דוגמה להצלחה של פרויקט פיתוח משותף ושותפות לטובת שני הצדדים. בשנה האחרונה, תחת מגבלות הקורונה, צוותים מישראל ומהודו עמלו כדי להבטיח שנעמוד ביעדים שהצבנו בפרויקט עד למסירת המערכת. התעשייה האווירית תמשיך להיות שותפה אמיתית לזרועות השונות בהודו".