אלביט תספק כלי שיט בלתי מאוישים נגד צוללות למדינה באסיה פסיפיק

החוזים בהיקף של 56 מיליון שקל יבוצעו במהלך תקופה של 12 חודשים ובמסגרתם תספק אלביט מערכות כלי שיט בלתי מאוישים מסוג SeagullTM המותאמים ייעודית לביצוע משימות נגד צוללות, וכן מערכות סונאר נגרר אקיטיבי-פסיבי מסוג TRAPS

כלי שייט מסוג סיגאל מתוצרת אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
כלי שייט מסוג סיגאל מתוצרת אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות  זכתה בחוזים, בסכום מצטבר של כ-56 מיליון דולר, לספק יכולות נגד צוללות (נצ"ל) לחיל ים של מדינה באסיה-פסיפיק ששמה לא נמסר.

החוזים יבוצעו במהלך תקופה של 12 חודשים ובמסגרתם אלביט מערכות תספק כלי שיט בלתי מאוישים (כשב״מ) מסוג SeagullTM המותאמים ייעודית לביצוע משימות נגד צוללות וכן מערכות סונאר נגרר אקיטיבי-פסיבי מסוג TRAPS.

על מערכות הכשב"מ יהיו מותקנים סונארים טובלים לטווח ארוך למסוק/כלי שיט מסוג HELRAS והן תהיינה מצוידות בחליפה אוטונומית, במערכת לניהול קרב וביכולת תקשורת לווייניים, מתוצרת החברה. מערכות ה-TRAPS אשר תותקנה על גבי ספינות הקרב של הלקוח, הן מערכות סונאר בתדר נמוך לעומקים משתנים, המיועדות לגילוי, מעקב וסיווג של צוללות, צוללות ננסיות, כלי שייט וטורפדו.

בהודעה מצוטט אורן סבג מנכ"ל משותף, אלביט מערכות מודיעין ול"א: "יכולות מתקדמות בתחום האוטונומיה והסונאר הנן מפתח להתמודדות עם האתגרים ההולכים וגוברים בזירה התת-מימית. אנו מאמינים כי פורטפוליו היכולות המוכחות שלנו בתחום הימי ממוצב היטב בכדי לתמוך בדרישות המבצעיות הגדלות של חילות ים ברחבי העולם".