הסלמה במאבק הקיבוצים נגד יו"ר תנובה חיים גבריאלי

הדירקטורים מטעם הקיבוצים פנו לביהמ"ש נגד גבריאלי ונגד ברייט פוד, בדרישה להצהיר כי גבריאלי הפר את חובת האמונים ואת חובת הזהירות כלפי תנובה, "לרבות בגין ניגוד עניינים והפרות של הקוד האתי של החברה" • ברקע: רצונה של ברייט פוד להנפיק את תנובה בבורסה נגד רצון הקיבוצים

חיים גבריאלי, יו''ר תנובה / צילום: רן ישראלי
חיים גבריאלי, יו''ר תנובה / צילום: רן ישראלי

הדירקטורים מטעם ארגוני הקיבוצים הסלימו את מאבקם נגד ברייט פוד בניסיונם להדיח את יו"ר תנובה חיים גבריאלי מתפקידו, כל זאת כאשר ברקע רצונה של ברייט פוד להנפיק את תנובה בבורסה נגד רצון ארגוני הקיבוצים.

ביום חמישי החולף הגישו הדירקטורים מטעם הקיבוצים, גיא רוזן ועמית בן יצחק, בקשה לבית המשפט הכלכלי בתל אביב נגד גבריאלי ונגד ברייט פוד. בבקשה הם דורשים להצהיר כי גבריאלי הפר את חובת האמונים ואת חובת הזהירות כלפי תנובה, "לרבות בגין ניגוד עניינים והפרות של הקוד האתי של החברה".

יש לציין על נסיבות ההפרה הנטענת הוטל צו איסור פרסום על-ידי בית המשפט, לבקשת אחד המעורבים בפרשה. עוד מבקשים הקיבוצים כי בית המשפט יקבע בגין אותה הפרת אמונים גבריאלי איננו כשיר לשמש כדירקטור וממילא איננו כשיר לכהן כיו"ר הדירקטוריון בתנובה, ויש להורות על הפסקת עבודתו בחברה.

עוד מבקשים בקיבוצים להורות כי חברי הדירקטוריון יקבלו לידיהם את הדוח המלא שערכה השופטת בדימוס דינה אפרתי. גם על נסיבות הדוח הוטל צו איסור פרסום. בשלב זה ההליך בבית המשפט הכלכלי מתנהל בדלתיים סגורות.

הבקשה הוגשה על-ידי עורכי הדין רון ברקמן, גילעד פורת ושחר הזלקורן.

מברייט פוד נמסר בתגובה: "מאחר שיש צו איסור פרסום, לא נוכל להתייחס להליך המשפטי. כן נציין כי מרגע שסירבנו למכירת מלוא החזקת הקיבוצים בתנובה במהלך ההנפקה המתוכננת, הם יצאו למלחמה שבה הם מזיקים בראש ובראשונה לתנובה, שמהווה החזקה מהותית עבורם. זה מעיד על אובדן עשתונות ועל שיקול-דעת לקוי, ממש כפי שהם מאפשרים לסגן היו"ר מטעמם לשמש יו"ר של שותפות פודטק שמתחרה בתנובה. כפי שהודענו לקיבוצים במכתבנו האחרון, אנו נתקדם עם הנפקת חלקנו - איתם או בלעדיהם. אנו מאחלים לשותפינו שנה טובה ומלאה בהחלטות עסקיות נבונות".