27 מיליון שקל ל-5 שנים: תקציב עיריית ראשון לציון עובר ליהושע TBWA

התקציב כולל את הפרסום למתחם האלף, פרויקט הנדל"ן השאפתני של ראשון לציון • למשרד הפרסום יהושע TBWA יש ניסיון בטיפול בתקציבים של עיריית תל אביב ועיריית ירושלים

יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: שלומי יוסף
יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: שלומי יוסף

תקציב הפרסום של העיר ראשון לציון יטופל במשרד הפרסום יהושע TBWA - כך נודע לגלובס. המשרד נבחר במסגרת מכרז פרסום שארך מספר שבועות, ושהתמודדו בו ארבעה משרדים: ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס, בורודה-קפלן מקבוצת אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ויהושע TBWA שכאמור זכה בתקציב, העומד על 27 מיליון שקל לחמש שנים.

המכרז התמקד בעיקר בהצעות מסחריות והצגת קייסים פרסומיים שבהם טיפלו המשרדים. יהושע, בהובלת המנכ"ל יגאל ברקת, נבחר לטפל בתקציב במשך חמש שנים, שבהן יהיה אחראי לכלל פרסומי העירייה - כולל הפרסום למתחם האלף, פרויקט הנדל"ן השאפתני של ראשון לציון, שאמור להפוך אותה לשלישית בגודלה בישראל. המתחם ממוקם באזור התעשייה החדש (מערב) וכולל שטחי מסחר מגורים ונופש.

תקציב הפרסום של עיריית ראשון לציון טופל מאז 2018 באמצעות משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן. המשרד זכה בתקציב לתקופה שיכלה להגיע עד חמש שנים, שבהן הצהירה העירייה כי תשקיע 6 מיליון שקל בפרסום בכל שנה מהשנתיים הראשונות, ובסך-הכול עד תום התקופה - כ-22 מיליון שקל.

כמו במכרז הנוכחי, גם אז נדרשו המשרדים למצגות משרד והצעות מסחריות. את העירייה ליוותה לצורך המכרז חברת הבקרה BAKARA, שבבעלות גלית ליבר. BAKARA בחנה את ההצעות המסחריות של המשרדים, שהיוו 50% מהציון המשוקלל.

למשרד הפרסום יהושע TBWA יש ניסיון לא מבוטל בטיפול בתקציבי פרסום של ערים גדולות. בעבר טיפל המשרד בתקציב של עיריית תל אביב, ולפני כשנה וחצי זכה בתקציב הפרסום של עיריית ירושלים, שאותו הוא חולק עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "מדובר במכרז ארוך, מקצועי ומדוקדק, שבסופו נבחרה חברת פרסום שתוביל את כל פרסום העירייה בחמש השנים הבאות. אנו מברכים את חברת יהושע TBWA על הזכייה, ומודים לשאר חברות הפרסום הטובות והמוכשרות שלקחו חלק במכרז".