אלקטרה | בלעדי

אלקטרה זכתה במכרז הסולארי של רשת הדיור המוגן משען

הרשת פרסמה מכרז להצבת פאנלים סולריים על 40 גגות כך שהתשתית תספק את מרבית הצרכים האנרגטיים של בנייניה • אלקטרה גברה על הצעותיהן של ארבע חברות נוספות שניגשו למכרז • היקף המכרז מוערך בכעשרה מיליון שקל

בניין משען ברחוב ארלוזרוב בת''א / צילום: עינת לברון
בניין משען ברחוב ארלוזרוב בת''א / צילום: עינת לברון

חברת אלקטרה  זכתה במכרז הסולארי שרשת הדיור המוגן משען פרסמה. כחלק מהמכרז מבקשת הרשת להציב על גגות הנכסים שהיא מפעילה פאנלים סולאריים בהיקף מוערך של כ-2,400 קילוואט. התשתית שתקום צפויה לספק את מרבית צריכת החשמל היומית של רשת משען, המונה כ-2500 דיירים.

המתקנים הסולאריים יוקמו על 40 גגות ב-11 אתרים שישתרעו על כ-25 אלף מ"ר. בין היתר המערכות יוצבו בבתי הדיור המוגן חיפה, ירושלים, באר שבע, חולון, גבעתיים, אפעל, ותל אביב וכן במוסדות הילדים בכפ"ס וגן יבנה ובמטה הרשת. המתקן הירוק הגדול ביותר יוקם בכפר משען אפעל.

מנכ''ל משען עמרי כהן / צילום: ניר קידר
 מנכ''ל משען עמרי כהן / צילום: ניר קידר

פריסת המתקנים הסולאריים צפויה להתחיל בעוד כחודשים ותסתיים ככל הנראה בחודש דצמבר. לפי הצפי של רשת משען שמבוססים לדבריהם על פי התחשיבים המקובלים בשוק האנרגיה הירוקה, ההשקעה בהקמת המתקנים הסולאריים על גגות משען, צפויה לחזור לאחר 7 שנות הפעלה.

מנכ"ל משען, עמרי כהן, מסר לגלובס כי, ברשת רואים חשיבות גבוהה בקידום מיזמים בתחום האנרגיה הירוקה. "כך למשל הרשת עברה משימוש בסולר ודודי קיטור ותנורי הסקה לצ'ילרים ושימוש בחשמל המיוצר מגז טבעי. גם מערכות המיזוג שודרגו למערכות חדשניות, חסכוניות יותר בצריכת האנרגיה ואפקטיביות יותר בתפוקה שלהן", אמר כהן והוסיף כי "משען שהינה חברה לתועלת הציבור תשקיע את כל ההכנסות ממיזם החשמל הירוק במיזמים ירוקים נוספים ולרווחת דייריה".