לודן תספק את מערכות הכרטוס לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים

חתמה על חוזה מול שפיר הנדסה, באמצעות החברה הבת שימקוטק שבבעלותה המלאה

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: כפיר הרכבת הקלה ירושלים
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: כפיר הרכבת הקלה ירושלים

חברת לודן  חתמה על חוזה מול שפיר הנדסה  (באמצעות החברה הבת שימקוטק שבבעלותה המלאה) שלפיו תספק את כלל מערכות הכרטוס לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, כך מעדכנת היום (ד') חברת ההנדסה.

לפרויקט כמה שלביםף וביצועו מתפרש על פני כארבע שנים. לפי לודן, היקף הקמת המערכות מוערך בכ-40 מיליון שקל ועלות התחזוקה בכ-2 מיליון שקל לשנה, לתקופה של 25 שנה. עוד מעריכים בחברה, כי "שיעור הרווח הצפוי דומה לשיעורי הרווח שלפיהם החברה נוהגת לתמחר ביצוע פרויקטים ותחזוקה דומים". 

באפריל האחרון החלה שפיר, יחד עם שותפה ספרדית (CAF), להפעיל ולתחזק את הקו האדום של הרכבת, אחרי שכבר לפני כשנתיים זכו יחד בהסכם זיכיון להפעלה ולתחזוקת הקו, נוסף על זכייה במכרז להארכת הקו הקיים, והקמה ותחזוקה של הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים.

אורכו של קו הרכבת הקיים כ-14 קילומטר, והוא כולל 23 תחנות, ובעתיד התוכנית היא להאריך את הקו הקיים בכ-8 קילומטרים נוספים, להקים לו 13 תחנות נוספות ולצרף לו קו נוסף באורך של כ-19 קילומטר, אשר יכלול כ-40 תחנות.

מניית לודן הגיבה לעדכון בנושא בעליות שהשלימו לה זינוק שנתי של כ-140%, כך שהיא משקפת ללודן שווי שוק הנע סביב כ-150 מיליון שקל.

"נשלש את גודל הרכבת הקלה בירושלים"

לודן עוסקת במתן שירותי הנדסה, ניהול פרויקטים ובתחום התוכנה, ובעל המניות הגדול בה הוא המנכ"ל ארנון אהרון, עם כ-16% מההון, לצד כמה גופים ומשקיעים נוספים. בסיכום מחצית השנה, למרות שהכנסותיה של לודן נשחקו ב-4% ל-252 מיליון שקל, היא צמצמה את הוצאותיה, והרווח הנקי שלה טיפס ב-9% ל-7.5 מיליון שקל.

שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים של שפיר, אומר לגבי העסקה כי "אנחנו משדרגים את יכולות הכרטוס של הרכבת, ומקימים מכונות חדשות בתחנות החדשות שלה", ולגבי הצפי להרחבת פעילות הרכבת הוא מוסיף, כי "אחרי שזכינו במכרז, אנחנו צפויים לשדרג את הקו הקיים ולשלש את גודל הרכבת הקלה בירושלים".

לפי דוחותיה הכספיים של שפיר, "החל ממועד הפעלת הפרויקט ולאורך כל תקופתו, הזכיין יהיה זכאי להכנסות (תשלומים קבועים ומשתנים) מאת המדינה בגין ההקמה, התפעול והתחזוקה של הפרויקט, בסכום כולל של עד כ-8 מיליארד שקל", והזכאות לתשלומים תלויה "בהתקדמות הפרויקט, אופן הפעלתו והשלמתו על-ידי הזכיין".