החרם של בן אנד ג'ריס נגד ישראל: גם טקסס תטיל סנקציות על יוניליוור

טקסס מצטרפת לרשימת המדינות בארה"ב שהודיעו כי יפסיקו השקעות ביוניליוור, החברה-האם של בן אנד ג'ריס העולמית, לאחר שזו החליטה שלא לאפשר מכירת הגלידות ביהודה ושומרון

גלידות של בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions
גלידות של בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions

כשבוע בלבד לאחר שניו ג'רזי, אריזונה ופלורידה הודיעו כי יטילו סנקציות על יוניליוור, גם מדינת טקסס מצטרפת ומודיעה על הפסקת השקעותיה בחברה. זאת בהמשך לסערת בן אנד ג'ריס העולמית, שהחליטה כי לא תאפשר מכירת מוצריה ביהודה ושומרון.

מדינת טקסס הודיעה כי הכניסה את יוניליוור לרשימת החברות המחרימות את מדינת ישראל, בעקבות הסערה שהתחילה בסוף יולי האחרון, אז חברת הגלידות הפופולרית פרסמה הצהרה באתר שלה, לפיה היא לא תמכור יותר גלידות ביהודה ושומרון.

"אנו מאמינים שמכירת הגלידות שלנו בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא עומדת בקנה אחד עם הערכים שלנו. אנחנו שומעים ומכירים את החששות מצד האוהדים והשותפים שלנו", נכתב בהצהרת בן אנד ג'ריס העולמית, והחברה אף הודיעה כי לא תחדש את הסכם ההפצה באזור, שצפוי להסתיים בסוף השנה הבאה.

כשבוע לאחר הכרזת החברה, מספר מדינות בארה"ב כבר הודיעו על כוונתן להחיל על בן אנד ג'ריס ו/או על יוניליוור עיצומים בהתאם לחקיקה הקיימת במדינותיהם.

כבעלים של בן אנד ג'ריס, יוניליוור עוברת לכאורה על החוק ב-33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם עסקי על ישראל. בחלק ממדינות אלה אסור מעתה על קרנות פנסיה להשקיע בחברת יוניליוור. 

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן אנד ג'ריס ישראל, מסר כי "אנו בבן אנד ג'ריס ישראל נמשיך למכור בכל שטחי המדינה ולהעסיק מאות עובדים תושבי הדרום. תמיכה בחברה הישראלית היא זו שתוכיח לחברה העולמית כי אנו בישראל לא נכנעים לפעולות חרם שאינן חוקיות. גלידה אינה חלק מהפוליטיקה".