זניט מדיה זכתה בתקציב פררו רושה בהיקף 30 מיליון שקל בשנה

תקציב המדיה של פררו רושה כולל את המותגים נוטלה, קינדר ופררו רושה • וגם: פירמת רואי החשבון הבינלאומית Grant Thornton, שאליה שייכת פירמת פאהן קנה מישראל, על הצטרפותה לאמנת Net-Zero • אירועים ומינויים

אילן צחי, מנכ''ל זניט מדיה / צילום: איל יצהר
אילן צחי, מנכ''ל זניט מדיה / צילום: איל יצהר

קבוצת פובליסיס ישראל מסיימת את תקופת החגים עם הישג נאה: לגלובס נודע כי זניט מדיה, חברת המדיה של הקבוצה, זכתה במכרז על תקציב המדיה של חברת פררו רושה. היקף התקציב צפוי לעמוד על כ-30 מיליון שקל בשנת 2022.

רכש המדיה של חברת פררו רושה נקבע מתוקף מכרזים בינלאומיים, הנערכים בחלוקה לאזורים. אחת לכמה שנים מנהלת החברה מכרז, וכל המדינות ששייכות לאזור מחויבות לקחת בו חלק. בכל אזור זוכה במכרז חברה אחת. עם זאת, המכרז הקודם, כמו גם הנוכחי, הוא מקומי ולא אזורי - וכל מדינה בחרה סוכנות אחרת.

תקציב המדיה של פררו רושה כולל את המותגים נוטלה, קינדר ופררו רושה. עד לפני שנתיים, רוב רכש המדיה טופל על ידי חברת המדיה TMF, אך חלקו נוהל באופן מופרד על ידי נבו כרמי, אז משנה למנכ"ל יהושע TBWA - והיום מנכ"ל משותף ב- TMF, שבו שותף המשרד. לפני שנתיים התמודדה החברה על התקציב אך הפסידה אותו לדנטסו ישראל , שנעזרת לצורך רכישת המדיה בטלוויזיה ביוניברסל מקאן.

בתחילת 2020 ביצעה פררו רושה שינוי נוסף במערך הפרסום שלה, ובמסגרתו הועבר תקציב הקריאייטיב של המותגים משמעוני-פינקלשטיין למשרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב. יהושע קיבל לטיפולו את המותגים קינדר וטיק טק, וגליקמן את נוטלה והפרלינים.

מאחר שחלק לא מבוטל מהקמפיינים של המותג נוצרים בחו"ל, החלק המשמעותי של הטיפול בתקציב פררו רושה הוא רכש המדיה, ותפקיד משרד הפרסום הוא להתאים את הקריאייטיב לארץ. עם זאת, במקביל נעשית גם עבודת קריאייטיב מקומית. כך, למשל, הקמפיין האחרון למותג נוטלה שיצר משרד הפרסום יהושע TBWA מבוצע כולו לצלילי השיר "בוקר של כיף" של להקת תיסלם, שעבר התאמה כדי להעביר את המסר "נוטלה זה בוקר טוב". לעומתו, הקמפיינים של קינדר בואנו שעולים תדיר לאוויר ושל פררו רושה הם רובם ככולם אדפטציות.

למרות התדירות הגבוהה יחסית של המכרזים, היקפו המשמעותי של תקציב המדיה של פררו רושה גרם לכך ששלוש חברות מדיה גדולות לקחו חלק בהתמודדות עליו. החברות שהתמודדו הן מדיה קום של קבוצת אדלר-חומסקי, משרד הפרסום דנטסו ישראל מלווה בסוכנות יוניברסל מקאן, וזניט מדיה בהובלת המנכ"ל אילן צחי, שכאמור זכתה בסופו של דבר בתקציב. משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב הוא גם חלק ממערך הקריאייטיב של קבוצת פררו רושה.

עשו את החישוב

חודשיים לפני ועידת כדור הארץ בגלזגו מודיעה פירמת רואי החשבון הבינלאומית Grant Thornton, שאליה שייכת פירמת פאהן קנה מישראל, על הצטרפותה לאמנת Net-Zero. האמנה קוראת לחברות וארגונים להאיץ את המעבר שלהם למערכת פיננסית עם אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050.

האמנה נתמכת על ידי האו"ם, ובראשה עומד מרק קרני, נגיד הבנק המרכזי של בריטניה לשעבר. חתומים עליה 250 גופים פיננסיים מובילים, האחראים על נכסים בהיקף של יותר מ-88 טריליון דולר, ובהם מודיס, S&P, הבורסה בלונדון ועוד.

הארגונים החברים באמנה מתחייבים להגדיר יעדי ביניים לשנת 2025 בתחום אספקת המוצרים והשירותים שלהם, וזאת בתוך שנה מיום ההצטרפות. כמו כן, הארגונים יניעו את לקוחותיהם לשמור על הסביבה, תוך יצירת מתודות בקרה שיבואו לידי ביטוי בדוחות הכספיים. "הנושא היום רלוונטי מתמיד למשקיעים, רגולטורים ולקוחות", מסכם רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפאהן קנה.

לדברי עברי ורבין מנכ"ל Good Vision, שעומד בראש ועדת הקיימות הגלובלית של גרנט תורנטון, "כרשת שנותנת שירותי ייעוץ בנושא טביעת הרגל הפחמנית והאקולוגית בסטנדרטים בינלאומיים, אך טבעי שהיא תיישם זאת גם על עצמה ופעולותיה. התזמון של חודשיים לפני ועידת כדור הארץ מצטרף לגלגל תנופה כלל עולמי לחיזוק הנושא".

לקנות מיקסר מרובוט

לראשונה בענף הריטייל בישראל ניתן יהיה לפגוש בחנויות מוכרנים רובוטיים. רשת החשמל א.ל.מ מצרפת לסניפיה את הרובוט temi של ONE Robotix הישראלית, על מנת שישמש כתגבור לצוות המכירות. בשלב הראשון יצטרף temi לסניפים בקניון רמת אביב וביג באר שבע, ובהמשך ניתן יהיה למצוא אותו בסניפים נוספים.

הרובוט יקבל את הלקוחות בכניסה לחנות, ואחרי בירור צרכים קולי קצר ילווה את הלקוח למחלקה הייעודית, יציע הצעות מכר ומבצעים, יאפשר שיחת וידיאו עם נציג הרשת, יסייע בהבאת מוצרים קטנים מהמחסן - ובעתיד אף ניתן יהיה לרכוש ממנו מוצר ישירות.

הרובוט temi של ONE Robotix הישראלית / צילום: וואן רובוטיקס
 הרובוט temi של ONE Robotix הישראלית / צילום: וואן רובוטיקס

הרובוט של ONE יודע לזהות את הבעלים/המפעיל שלו, ללכת אחריו ולבצע משימות שונות ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע. הוא מופעל באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים, וכולל יכולת לזיהוי מכשולים ותכנון נתיב.

"מדובר בצעד טכנולוגי שמקדם את א.ל.מ לעבר העתיד, והוא מצטרף לפעולות נוספות שביצענו בשנה האחרונה בשדרוג חוויית השירות והמכירה - הקמנו מוקד מומחים טלפוני, הרחבנו את מספר סניפי הרשת והכפלנו את סניפי מותג הדיגיטל", מספר אורי להב, מנכ"ל א.ל.מ.

לרשת א.ל.מ יש 42 סניפים, והיא ומוכרת מגוון רחב של מוצרי חשמל לבית, בין היתר של המותגים בוש, סמנסונג, הייר, שארפ ו-LG.

מצנח הזהב

ארבעה מינויים חדשים בסטארט-אפ Datagen, המתמחה בתחום הדאטה הסינתטי: טל דרום מונה לסמנכ"ל מו"פ, מומחה הבינה המלאכותית ד"ר יונתן לזרסון יכהן כראש מחקר ה-AI, קארין רגב מונתה לסמנכ"לית שיווק והדס שיינפלד תכהן כסמנכ"לית מוצר.

ד''ר יונתן לזרסון / צילום: דיויד גארב
 ד''ר יונתן לזרסון / צילום: דיויד גארב

חדשות טובות

בנק הפועלים, באמצעות המרכז לבנקאות חברתית, נרתם זו השנה השנייה לטובת  "כנפיים של קרמבו" - המוקד הטלפוני של הבנק ניהל עבור תנועת הנוער את קמפיין גיוס התרומות. בנוסף פותח כפתור ייעודי לעמותה באפליקציית bit. בסך הכול נאספו במסגרת הקמפיין יותר מ-6 מיליון שקל, השווים לכ-106 אלף ימי פעילות עבור ילדי התנועה.

כ-900 ילדים והורים מכל רחבי הארץ חגגו באירועי הקיץ וחגי תשרי של "המעגל של ג'רמי" - ארגון התומך בילדים ובני נוער בריאים הגדלים במשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן. המפגש האחרון התקיים בסוכות בפארק "באלגן" בקיבוץ יגור, והיה האירוע הרביעי שמקיים הארגון באוויר הפתוח מאז חודש יולי השנה. קודם לכן, במשך כשנה וחצי מאז פרוץ הקורונה בישראל, פעילויות הארגון התקיימו באופן וירטואלי בלבד. הארגון הוקם ב-2008, וכיום חברות בו כ-700 משפחות.