18 שחקני NBA לשעבר מואשמים בהונאה בסך 4 מיליון דולר

הכדורסלנים, ביניהם כוכב הסלטיקס לשעבר גלן דייוויס, נעצרו בחשד להונאת תוכנית הבריאות והרווחה של הליגה בסכום של ארבעה מיליון דולר • לפי כתב האישום, השחקנים הגישו תביעות החזר על טיפולים רפואיים שלא עברו בסכום של 3.9 מיליון דולר, מתוכן קיבלו סכום של 2.5 מיליון דולר

גלן דייוויס. אחד מהמואשמים בפרשה / צילום: Associated Press, David Zalubowski
גלן דייוויס. אחד מהמואשמים בפרשה / צילום: Associated Press, David Zalubowski

18 שחקני NBA לשעבר, כולל שחקן הסלטיקס לשעבר גלן דייוויס, נעצרו בחשד להונאת תוכנית הבריאות והרווחה של הליגה בסכום של ארבעה מיליון דולר.

השחקנים מואשמים בהגשת תביעות החזר על טיפולים רפואיים שלא עברו, בסכום של 3.9 מיליון דולר, מתוכן קיבלו סכום של 2.5 מיליון דולר. בקשות השווא להחזרים הוגשו מ-2017 עד 2020 עבור שירותי רפואה ורפואת שיניים שלא בוצעו בפועל, כך עולה מכתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי במחוז דרום בניו יורק.

על פי כתב האישום, הכדורסלן טרנס וויליאמס ככל הנראה יזם את התרמית. וויליאמס "גייס" לכאורה שחקני עבר אחרים ב-NBA והציע להם חשבוניות מזויפות שישמשו אותם במעשי התרמית בתמורה לתשלום שיתנו לו. לפי כתב האישום, וויליאמס קיבל לפחות 230 אלף דולר מהשחקנים.

ב-CNBC מדווחים כי וויליאמס אף סייע לכאורה לשלושה משחקני העבר - גלן דייוויס, צ'ארלס ווטסון ג'וניור ואנטואן רייט - להשיג מכתבים רפואיים כדי להצדיק את הטיפול הרפואי שקיבלו כביכול.

כמה מהחשבוניות המזויפות והטפסים הרפואיים בלטו מכיוון שהיו להם "עיצוב לא רגיל, עם טעויות דקדוקיות" ונשלחו באותם תאריכים ממשרדים שונים, נכתב בכתב האישום.

חלק מהכדורסלנים קיבלו הוראה להחזיר את התשלומים שקיבלו מהתוכנית של ה-NBA לאחר שנקבע כי בקשות ההחזרים שלהם הן שקריות. חלק עשו זאת, ואחרים לא.

בין המואשמים בפרשה: שחקן הוושינגטון ויזארדס לשעבר אלן אנדרסון, שאנון בראון, טוני אלן (ואשתו, דזירה אלן), וויליאם ביינום, כריסטופר דאגלס-רוברטס, מלווין אלי, ג'מריו מון, דריוס מיילס, מילט פלאסיו, רובן פטרסון, אדי רובינסון, גרגורי סמית', סבסטיאן טלפייר וטוני רוטן.