השירות החדש של טסלה בישראל ושלל הדגמים החדשים שבדרך

בשלב הראשון מתכוונת החברה להרחיב את פעילות תיקוני הפחחות והצבע, שמבוצעים בישראל באמצעות חברת "שגריר" • וגם: הרכבים החשמליים החדשים שבדרך לישראל והגרסאות החדשות של פולו וסובארו אאוטבק •  השבוע בעולם הרכב 

טסלה 3. עדיין לא ידוע מתי מתכוונת טסלה להרחיב גם את מערך התיקונים והשירות הכללי שלה / צילום: Associated Press
טסלה 3. עדיין לא ידוע מתי מתכוונת טסלה להרחיב גם את מערך התיקונים והשירות הכללי שלה / צילום: Associated Press

חברת טסלה נערכת להרחבה של מערך השירות הארצי שלה בישראל. בשלב הראשון מתכוונת החברה להרחיב את פעילות תיקוני הפחחות והצבע, שמבוצעים בישראל באמצעות חברת "שגריר". כיום כל רכבי טסלה שסופגים פגיעות פח וצבע מכל הארץ מתוקנים במוסך המרכזי של חברת "שגריר" בחולון בלבד ועל פי דיווחי הלקוחות, המוסך נמצא תחת עומס בשל ריבוי פגיעות ונזקים ועיכובים בהגעה של חלפים חיוניים.

על פי התוכנית ייפתח עד סוף השנה מרכז פחחות וצבע נוסף בצ'ק פוסט בחיפה במתחם מרכז השירות של שגריר. המרכז אמור לשרת את כלל הלקוחות מצפון הארץ. במקביל צפויים להיפתח מרכזי שירות נוספים. אחד שישרת את דרום הארץ ייפתח ככל הנראה באשדוד, ומרכזים נוספים ייפתחו בירושלים, מישור החוף ועוד. עדיין לא ידוע מתי מתכוונת טסלה להרחיב גם את מערך התיקונים והשירות הכללי שלה, שכרגע נמצא באזור התעשייה של פתח תקווה וסובל גם הוא מעומסים מתמשכים. בחברת שגריר סירבו להגיב. מטסלה לא נמסרה תגובה.

ואן חשמלי של מרצדס ומכונית מנהלים חשמלית מקוריאה בדרך לישראל

היצע הדגמים החשמליים ממשיך להתרחב. חברת כלמוביל תתחיל לשווק בישראל את מרצדס EQV, הגרסה החשמלית של המיניוואן V-CLASS. הרכב ישווק בישראל בשתי גרסאות, הבכירה עם סוללה של 90 קילוואט וטווח של עד כ-355 ק"מ (WLTP) והשנייה עם סוללה של 60 קילוואט וטווח של עד כ-230 ק"מ ב-WLTP.

מרצדס EQV. היצע הרכבים החשמליים ממשיך להתרחב / צילום: יח''צ
 מרצדס EQV. היצע הרכבים החשמליים ממשיך להתרחב / צילום: יח''צ

שתי הגרסאות יכולות לשבעה נוסעים פלוס הנהג ויהיו גם גרסאות לחמישה או שישה נוסעים פלוס נהג. בנוסף תגיע הגרסה המסחרית של הרכב המכונה E-VITO עם טווח של עד 350 ק"מ ואופציה להובלת נוסעים או מטען. המחירים טרם פורסמו.

בחודש הבא תגיע גם הגרסה החשמלית של מכונית הסאלון הקוריאנית ג'נסיס G80. הגרסה הבכירה מצוידת בשני מנועים עם הספק משולב של 370 כ"ס ובסוללה של 87 קילוואט-שעה שאמורה לספק טווח של עד כ-500 ק"מ בתקן WLTP. היא תומכת בטעינה אולטרה-מהירה (עד 350 קילוואט) ומסוגלת לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.

צ'מפיון משיקה בישראל את פולקסווגן פולו המחודשת

חברת צ'מפיון השיקה השבוע בישראל את הדור המחודש של פולקסווגן פולו. הרכב עבר מתיחת פנים חיצונית עם ערכה חדשה של פנסים, פגושים וגריל ברוח פולקסווגן גולף ועוד מספר שינויים קוסמטיים.

פולקסווגן פולו. טווח המחיר נע בין 116 ל-129 אלף שקל / צילום: יח''צ
 פולקסווגן פולו. טווח המחיר נע בין 116 ל-129 אלף שקל / צילום: יח''צ

בתא הנוסעים כל הגרסאות מצוידות כעת בלוח מחוונים מבוסס LCD ובמערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' שתומכת במערכות הפעלה סלולריות. המפרט הבסיס כולל חישוקים קלים, מערכת חנייה אוטומטית ועוד כאשר במפרט הבכיר יש גם חלון גג חשמלי, חישוקים גדולים ועוד. המנוע הוא 1 ליטר טורבו כמו בדגם היוצא עם הספק של 95 או 110 כ"ס. טווח המחיר נע בין 116 ל-129 אלף שקל.

סמלת משיקה בישראל את הדור המחודש של סובארו אאוטבק

סוכנות סמלת יבואנית סובארו השיק בישראל את מודל 2022 המחודש של הקרוס-אובר "אאוטבק". המידות החיצוניות נותרו כמעט ללא שינוי אולם השלדה עברה שדרוג מבני לטובת שיפור נוחות הנסיעה והבידוד.

סוברארו אאוטבק. במחיר של 230 עד 255 אלף שקל / צילום: יח''צ
 סוברארו אאוטבק. במחיר של 230 עד 255 אלף שקל / צילום: יח''צ

תא הנוסעים עבר רענון מקיף וכולל כעת מסך שליטה אנכי גדול ודור חדש של חבילת הבטיחות האקטיבית "אייסייט", שכוללת בקרת שיוט מסתגלת, תצוגה עילית של התרעות בטיחותיות, מערכת זיהוי פנים למעקב אחר עייפות, מצלמות היקפיות ועוד.

להנעה אחראי מנוע 2.5 ליטר בנזין נטול טורבו, שמייצר 170 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. הדגם מוצע בשתי רמות גימור במחיר של 230 עד 255 אלף שקל.