הג'וב החדש של ישראל טויטו: מנכ"ל צור תקשורת

טויטו, שכיהן כמנכ"ל חדשות 13 עד אוגוסט האחרון, יהיה אחראי לכלל פעילות החברה בניהול משברים ובפרויקטים תדמיתיים בעולם העסקי, הציבורי ובשוק ההון

ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן

מנכ"ל חדשות 13 לשעבר חוצה את הקווים ועובר לתחום הייעוץ התקשורתי: לגלובס נודע כי טויטו חובר ליועץ התקשורת רונן צור ויכהן בתפקיד מנכ"ל צור תקשורת. במסגרת תפקידו יהיה טויטו אחראי לכלל פעילות החברה בניהול משברים ובפרויקטים תדמיתיים בעולם העסקי, הציבורי ובשוק ההון.

המנכ"ל המשותף הנוכחי אמיר נאמי יהפוך למנכ"ל הקבוצה ותחת ניהולו יופקדו החברות השונות שבבעלות קבוצת צור תקשורת.

הרומן של טויטו עם המגזר העסקי לא התחיל אתמול. אמנם חלק ניכר מהקריירה שלו התנהלה בכלי התקשורת, טויטו כיהן בין היתר כעורך המהדורה המרכזית של ערוץ 10, ולפני כן כעורך המגזין עם אושרת קוטלר, אך ב-2015 עזב את החדשות ועבר לשמש כסמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי. לאחר המיזוג של רשת עם ערוץ עשר חזר לטלוויזיה בתפקיד סמנכ"ל התוכן של רשת 13.

במאי 2019, לאחר הפיטורים המתוקשרים של מנכ"ל חדשות 13 גולן יוכפז, קיבל טויטו מינוי של מנכ"ל זמני בחברת החדשות. לצורך בחירת מנכ"ל קבוע הוקמה ועדת איתור, ובסופו של דבר הגיע טויטו לשלב הסופי, התמודד על התפקיד מול העיתונאית טלי בן עובדיה וזכה באמונו של בעל השליטה לן בלווטניק.

טויטו חזר לנהל את חדשות 13 בתקופה מורכבת שכללה בין היתר מהלך התייעלות דרמטי שבמסגרתו פוטרו כמעט שליש מהעובדים, זאת בזמן של שלוש מערכות בחירות ומבצע צבאי. הפער בין הציפיות של בעלי המניות וביצועי החברה בשטח יצרו מתיחות לא פשוטה ובסופו של דבר לפני מספר חודשים טויטו החליט לפרוש מתפקידו.

בשונה מהפעם הקודמת שבה עזב את החדשות, הבחירה לנהל חברה המתמחה בייעוץ משברים וניהול קמפיינים פוליטיים משאירה את טויטו בתקשורת - אבל מהצד השני. עם זאת, החבירה לרונן צור, אחד מיועצי התקשורת הבולטים בישראל, איננה מובנת מאליה לאיש חדשות. צור נחשב לבקיא מאוד בתקשורת אבל גם כאדם שמשתמש בשיטות פעולה אגרסיביות ושנויות במחלוקת.

צור וטויטו בחרו שלא להגיב לידיעה.