משאבות אינסולין ב-300 מיליון דולר: מדטרוניק במו"מ לרכישת טריפל ג'אמפ

מדטרוניק כבר השקיעה 20 מיליון דולר בחברה של גיא שנער ודב מורן, שמפתחת משאבות אינסולין כמדבקה • מתכוונת לשלב את הטכנולוגיה ב"לבלב מלאכותי" שהיא מפתחת

מדטרוניק. היסטוריה של השקעות בתחום הסוכרת בישראל / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
מדטרוניק. היסטוריה של השקעות בתחום הסוכרת בישראל / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

חברת מדטרוניק , שהשקעה 20 מיליון דולר בחברת משאבות האינסולין טריפל ג'אמפ, נמצאת במו"מ לרכישת מלוא האחזקות בחברה לפי שווי של כ-300 מיליון דולר.

מדטרוניק כבר מייצרת ומשווקת מוצר מסוג "לבלב מלאכותי" שמחבר בין מד סוכר רציף למשאבת אינסולין כמעט אוטומטית, כדי לאפשר תגובה ישירה של מתן אינסולין בהתאם לרמות הסוכר בדם, כמעט בלי צורך במעורבות מהמטופל. הכוונה היא לשלב את הטכנולוגיה של טריפל ג'אמפ במוצר החדש, כשיפור לרכיב המשאבה.

טריפל ג'אמפ הוקמה ב-2015 על ידי יזמים מנוסים בתעשיית הביומד. המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיה הוא ד"ר גיא שנער, ממייסדי חברת X Technologies מתחום הקרדיולוגיה (שנרכשה בתחילת שנות ה-2000 על ידי חברת גיידנט, והיום נקראת בוסטון סיינטיפיק) וכן ממייסדי חברת הניטור ארלי סנס. ד"ר עפר יודפת, שהיה ממייסדי ומנכ"ל חברת מדינגו, שעסקה גם היא בתחום משאבות הסוכרת ונרכשה על ידי חברת רוש ב-179 מיליון דולר ב-2010, הוא מייסד וסמנכ"ל רפואי בחברה. שניהם הקימו יחד גם חברה נוספת בשם Javelin, העוסקת בטיפול השבץ. החברה מנוהלת על ידי אסף גיא, בעבר מנכ"ל Expanding Orthopedics.

אחד המשקיעים הראשונים בחברה היה דב מורן, שנחשב גם לאחד המייסדים. מורן הוא משקיע ומנהל הייטק ותיק, המוכר מהחברות טאואר ומודו, היום מוביל קרן הון הסיכון גרוב וונצ'רס, ומשקיע בחברות רבות, ביניהן בתחום הביומד.

היסטוריה של השקעות בתחום הסוכרת בישראל

מדטרוניק השקיעה 20 מיליון דולר בחברה ב-2020. האופציה לרכישת טריפל ג'אמפ גלומה בעסקת ההשקעה המקורית.

למדטרוניק היסטוריה של השקעות בתחום הסוכרת בישראל. היא רכשה ב-2018 תמורת כ-100 מיליון דולר את חברת נוטרינו שפיתחה מערכת בינה מלאכותית וקטלוג ומעקב אחר סוגים שונים של מזון, בין היתר ביחס להשפעתם על רמות סוכר. כמו כן שילבה בתוך מכשירי הלבלב המלאכותית שלה טכנולוגיה של חברת דרים מד. למדטרוניק השקעות רבות נוספות בישראל.

שוק משאבות האינסולין הייחודיות הכיל בעבר מספר חברות, בהן מדינגו, שכאמור נרכשה על ידי רוש אך נסגרה אחרי זמן קצר, וכן די מדיקל, שניסתה לפתח משאבת אינסולין מכאנית וזולה אולם בסופו של דבר לא הצליחה במשימתה. חברת אינסוליין פיתחה מכשיר לשיפור ספיגת האינסולין בדם על ידי חימום אתר ההזרקה, אולם גם היא בסופו של דבר לא המריאה.

שוק הטיפול בסוכרת הפך בשנים האחרונות למורכב מאוד כאשר מוצרים חדשים בתחום דורשים ניסויים קליניים גדולים ומורכבים, משום שהשוק גדול וקיימים בו כבר פתרונות טובים. התחום שבו כן התפתחו פתרונות חדשים מישראל בתחום הסוכרת גם בעשור האחרון, הוא תחום הבינה המלאכותית לסוכרת, עם חברות כמו דריו וסוויץ', העוסקות בבניית מוטיבציה לניהול המחלה ושינוי הרגלים, וכן דייטו, אשר מתאימה מזון לסוכרתיים על בסיס פרופיל חיידקי המעי.

טריפל ג'אמפ פועלת מיקנעם ומעסיקה כמה עשרות עובדים. הייחוד במשאבת האינסולין שפיתחה טריפל ג'אמפ הוא הקישוריות הניידת שלה, והיותם של חלק מרכיבי המשאבה מתכלים וסטריליים.