קמעונאות | בלעדי

רשת שוק העיר נכנסת לתחום העגלות החכמות עם הטכנולוגיה של סופרסמארט

בימים אלה הסתיים פיילוט מוצלח בשני סניפי שוק העיר שהשתמשו בטכנולוגיית Scan&GO של Supersmart • הטכנולוגיה עשויה להיות מוטמעת בכל סניפי הרשת, אך העסקה טרם נחתמה • היקף העסקה מוערך במיליוני דולרים

צוות עובדי סופרסמארט / צילום: יח''צ סופרסמארט
צוות עובדי סופרסמארט / צילום: יח''צ סופרסמארט

רשת הסופרמרקטים שוק העיר חתמה על הסכם עם הסטארט-אפ הישראלי Supersmart להטמעת טכנולוגיית Scan&GO לסריקת מוצרים וכן למניעת אובדנים וגניבות. היקף העסקה מוערך במיליוני דולרים. בימים אלה הסתיים פיילוט מוצלח בשני סניפים. הטכנולוגיה עשויה להיות מוטמעת בכל סניפי הרשת, אך העסקה טרם נחתמה.

רשת שוק העיר הוקמה לפני כשבע שנים על-ידי עמיקם בן צבי בשיתוף עם מגה. ב-2016 מכר בן צבי 66% מהרשת לקבוצת ביכורי שדה החזקות של האחים אילן וששי שבע, בעקבות מצבה של מגה באותה תקופה, כאשר לא הצליחה לעמוד בהתחייבויות כלפיו. בעלים נוסף של החברה הוא רפי שטינברג. היקף הפעילות של הרשת מוערך ב-400 מיליון שקל בשנה, והרווח עומד על כ-60 מיליון שקל בשנה.

סופרסמארט, שייסד יאיר קלפר ב-2014, מפתחת מערכות אוטומציה לרשתות קמעונאות. מדובר באפליקציה לסריקת פריטים ועמדות ולידציה חכמות, שמאמתות את הסריקה שביצע הלקוח במהלך הקנייה, ומאפשרת יציאה מהירה יותר מהסופרמרקט בסיום הקנייה. עד כה גייסה החברה כ-13 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, והיא מעסיקה כ-40 עובדים בישראל.

הטכנולוגיה של החברה הוטמעה בעבר בסניפי אושר עד ונתח קצבים, וכעת היא מגיעה כאמור לסניפי שוק העיר. לדברי החברה, היא נמצאת במגעים עם רשתות נוספות בארץ. בעולם הוטמעה הטכנולוגיה במספר רשתות קמעונאיות, ובהן Metro, Edeka ו-Selgros הפועלות בגרמניה, בצרפת, בצ'כיה, בטורקיה, באיטליה, בברזיל ובארה"ב. במקביל החברה עובדת על פיילוטים במדינות נוספות, ובעקבות שיתופ-הפעולה המתוכננים היא מתכננת לגייס עד סוף השנה כ-30 עובדים.

"אנחנו שמחים לייצר פתרון חדשני ומוביל לשוק הקמעונאות, ונמשיך להוביל שינוי אמיתי בעולם הזה, להרחיב את פיתוח המוצר ולהתרחב לשווקים נוספים", אומר ברק אבוטבול, מנהל טכנולוגיות ראשי בסופרסמארט. "במקביל להתפתחותנו בשוק הגלובלי, אנו שמחים לא פחות על האפשרות להרחיב את פריסת הטכנולוגיה גם כאן, בישראל".