הדור הבא של האיירפודס ומקבוק פרו נחשף: כל הפרטים מאירוע ההשקה של אפל

אירוע ההכרזה הווירטואלי של אפל התקיים הערב, תחת הכותרת "Unleashed" • אפל הכריזה על דגמי MacBook חדשים, חידושים באפל מיוזיק וגם - הדור הרביעי של AirPods

האוזניות החדשות של אפל - AirPods דור 4 / צילום: צילום מסך
האוזניות החדשות של אפל - AirPods דור 4 / צילום: צילום מסך

21:30

עדכון אחרון להערב - מערכת ההפעלה החדשה של אפל שהוכרזה לפני כמה חודשים, macOS Monterey, תשוחרר למשתמשי ה-Mac ב-25 באוקטובר.

20:49

אפל מדגימה את חיי הסוללה בדגמי המקבוק החדשים לפי הצגת וידיאו: 21 שעות של וידיאו ב-16 אינץ', ו-17 שעות ב-14 אינץ'. בנוסף, אפל מדברת על טעינה מהירה - 50% סוללה ב-30 דקות בלבד.

ועכשיו למחירים: 2,000 דולר עבור הדגם של 14 אינץ'. 2,499 דולרים עבור ה-16 אינץ'. הזמנות מהיום, המוצרים זמינים משבוע הבא.

20:39 

על פי אפל, המסכים של המקבוקים משתמשים בטכנולוגיית MiniLED. כפי שאפשר לראות, לדגמים החדשים יש יציאת HDMI, חריץ לכרטיס SD, יש גם חיבור מגנטי MagSafe וגם שלושה חיבורים ל-USB-C, התומכים בטעינת Thunderbolt.

דגם ה-16 אינץ' עם צפיפות פיקסלים גבוהה: 3456x224. ה-14 אינץ' עם 3024X1964. אפל אומרת שהיא מכניסה את ProMotion לדגמים האלו, משמע קצב רענון מותאם עד 120 הרץ. כלומר - הרענון של המסך יהיה בהתאם לשימוש שלכם.

איכות המצלמה של הדגמים החדשים היא 1080 פיקסלים, והיא בעלת חיישן גדול יותר עם צמצם רחב יותר .

20:32

סוף סוף מגיעים ל-MacBook Pro. בדיוק כמו בשמועות, הוא יהיה בשני גדלים: 16 ו-14 אינץ'.

20:22

אפל משיקה מעבד נוסף, בשם M1 Max, החברה אומרת שרוחב הזיכרון של המעבד הזה הוא 400gbps, להבדיל מה-200gbps בפרו, ועד 64GB זיכרון כולל. ל-M1 Max 10 ליבות CPU, ו-32 GPU. פי ארבעה יותר מהר ב-GPI מאשר ה-N1. קידוד הוידיאו מהיר פי שניים, לפי אפל.

20:18

עוברים למק: המעבד החדש של אפל, M1 Pro (בניגוד לשמועות, שדיברו על M1X) מוצג כעת. רוחב הזיכרון של המעבד הוא 200gbps, פי שלושה מה-M1 הקודם. הזיכרון הכולל הוא 32GB לפי אפל.

20:13

אפל הכריזה על הדור הרביעי של האוזניות החכמות שלה - AirPods. בדיוק כמו בשמועות, האוזניות החדשות נראות כמו AirPods Pro, רק בלי הסיליקון שמצטרף בסוף. האוזניות כמובן עמידות נגד זיעה ומים. אפל מגדירה את הסאונד בהן כ"אודיו מרחבי". 
לפי אפל, יש שש שעות של סוללה, וחמש דקות של טעינה ייתנו לכם שעה של האזנה.

20:10

אפל מכריזה על צבעים חדשים ל-HomePod Mini: כתום, צהוב וכחול.

20:05

ההכרזה הראשונה: אפל מיוזיק. אפשר לבקש מסירי, העוזרת הקולית, מוזיקה מרגיעה או מוזיקה שמתאימה לארוחה. למעשה מדובר בתוכנית מנויים נוספת שתעלה 5 דולר, בשם Voice Plan. סירי תעזור לכם להגיע לפלייליסטים האלו, ובינתיים זה לא זמין בישראל.

20:00
טים קוק, מנכ"ל אפל, אומר שההכרזות של היום יהיו בנושאי מוזיקה והמק. מתחילים עם המוזיקה.

17:25

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה בשבוע שעבר כי תקיים בשעה 20:00 (שעון ישראל) אירוע הכרזה נוסף במתכונת וירטואלית, תחת הכותרת "Unleashed". מדובר באירוע ההכרזה השני של החברה בזמן האחרון, כשבחודש שעבר השיקה את האייפונים והאייפד מיני החדשים.

למה אפשר לצפות?

על פי ההערכות, אפל צפויה להכריז על דגמי MacBook חדשים, דגם Mac Mini חדש ואולי גם להציג את הדור השלישי של האוזניות החכמות שלה, ה-AirPods. על פי דיווחים ברחבי העולם, אפל עומדת לשחרר דגמי MacBook Pro בגדלים 14 ו-16 אינץ', לצד בשורה נוספת של ענקית הטכנולוגיה: מעבד עצמאי חדש של אפל, M1X, הדור הבא של מעבדי M1 שאפל הכניסו למוצרים אחרים שלה. גם דגמי ה-MacBook Pro וגם ה-Mac Mini צפויים לקבל את המעבד החדש.

ברמה העקרונית, היינו מצפים שהאוזניות החכמות של אפל יושקו באירוע האייפון שהיה בחודש שעבר. לאחר שכולם ציפו לזה וזה לא קרה, רוב השמועות מדברות על זה שסביר שנראה אותן הערב. אם לא נראה אותן הערב, החברה ככל הנראה תוציא הודעה לעיתונות (כמו עם ה-AirPods Pro וה-Max) וככה תסיים את הסאגה.