ניפצה את התחזיות: טסלה רשמה רווח נקי רבעוני של 1.6 מיליארד דולר

החברה רשמה רווח מתואם של 1.86 דולר למניה, הרבה מעבר לתחזיות, והכנסות של 13.7 מיליארד דולר • ברבעון הקודם רשמה לראשונה רווח נקי של יותר ממיליארד דולר • בתחילת החודש דיווחה על זינוק של 73% במסירות הרכב הרבעוניות; כבר מסרה יותר מכוניות מאשר בשנת 2020 כולה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

23:15

טסלה פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי עם סיום המסחר בוול סטריט, ומהם עולה שהיא עקפה את תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח מתואם למניה של 1.86 דולר, כ-20 סנט מעל התחזיות האופטימיות ו-30 סנט מעל התחזיות המעודנות יותר. בסך הכל, רשמה רווח נקי של 1.62 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי עמד על 331 מיליון דולר.

החברה רשמה הכנסות בהיקף של 13.76 מיליארד דולר כך שפספסה את חלק מהתחזיות שהעריכו הכנסות בהיקף של 13.9 מיליארד דולר, אך תחזיות אחריות צפו הכנסות של 13.63 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת ב-1% במסחר המאוחר.

לקראת פרסום הדוחות, בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד שלו למניות טסלה מ-800 ל-900 דולר למניה.

20:45

השיבושים בשרשרות האספקה בעולם והמחסור הגלובלי בשבבים ישפיעו על דוחות טסלה או שהיא שוב תכה את תחזיות האנליסטים? יצרנית הרכב החשמלי תפרסם הלילה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה - וככל הנראה תרשום רבעון רווחי תשיעי ברציפות.

קונצנזוס האנליסטים שהורכב על ידי בלומברג מעריך שהרווח המתואם ברבעון השלישי של השנה יעמוד על 1.67 דולר למניה לעומת 76 סנט בלבד בתקופה המקבילה ב-2020. קיימות בשוק תחזיות נמוכות יותר, שמגיעות גם ל-1.52 דולר רווח למניה.

לפי הערכות אחרונות, טסלה ככל הנראה תסיים את שנת 2021 עם זינוק של 50% במסירות כלי הרכב שלה בהשוואה לשנה שעברה לאחר שרשמה מסירות שיא ברבעון האחרון. בתחילת החודש דיווחה החברה על זינוק של 73% בסך המסירות הרבעוניות שלה, שהסתכם ב-241.3 אלף מכוניות. זה אומר שמסרה כבר 627 אלף מכוניות השנה, יותר מהמסירות בשנת 2020 כולה, שעמדו על 500 אלף.

התחזיות בשוק מעריכות שהכנסותיה הרבעוניות יעמדו על 13.9 מיליארד דולר, בהשוואה ל-8.7 מיליארד דולר אשתקד. זו אמנם צמיחה חזקה, אך איטית בהשוואה לרבעונים הקודמים.

הכפילה את שוויה בתוך שנה

מניית טסלה  יותר מהכפילה את עצמה במהלך השנה האחרונה, אך נראה שהעליות שלה התמתנו שכן מתחילת 2021 הצמיחה עמדה על 18% "בלבד". החברה רשמה שיא בינואר האחרון כאשר מחיר המניה זינק ל-883 דולר ומאז השווי שלה נשחק בעקביות - עד שינוי מגמה מובהק באוגוסט האחרון.

לשם השוואה, מדד S&P 500 צמח בשנה האחרונה ב-31.7%, משמעותית פחות מטסלה שזינקה ב-105%, אך הצמיחה שלו מתחילת 2021 גבוהה יותר - 22.5%.

כשטסלה פרסמה בחודש יולי את דוחותיה לרבעון השני, ערך המניה היה נמוך ב-10% מזה שאיתו פתחה את השנה. החל מאוגוסט היא נסחרה בעיקר בעליות שערים, כאשר באמצע החודש מחירה עמד על 665 דולר ומאז היא טיפסה עד למחיר של 865 דולר בפתיחת המסחר היום. בחודש האחרון לבדו הוסיפה 18% לערכה, ובשבוע האחרון טיפסה בכ-6% לקראת פרסום הדוחות.

טסלה אמנם לא נגעה שוב בפסגה שהגיעה אליה בינואר, אך עדיין זינקה מטאורית בקרוב ל-5,000% בהשוואה למחיר המניה בעת ההנפקה ב-2010, שעמד על 17 דולר בלבד (גבוה בדולר מהטווח העליון שהעריכה). בסיום אותו יום המניה זינקה ביותר מ-40% וננעלה במחיר של 23.9 דולר. מאז, כמו שאומרים, הכל היסטוריה.

תשחזר את ההצלחה מהרבעון הקודם?

את הרבעון השני של השנה טסלה סיימה לראשונה עם רווח נקי של יותר ממיליארד דולר (בעוד שהאנליסטים היו מי שהחמיצו את התחזיות, כשצפו לה רווח של 600 מיליון דולר בלבד). הרווח המתואם עמד על 1.45 דולר למניה לעומת ציפיות של 98 סנט. גם בשורת ההכנסות עקפה את התחזיות כאשר אלה הסתכמו ב-12 מיליארד דולר - כמעט כפול מהכנסותיה ברבעון השני של 2020.

הרווח הנקי שרשמה ברבעון הקודם, 1.14 מיליארד דולר, היה גבוה כמעט פי שלושה מהרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה וגדול בכ-1,000% בהשוואה לרווח של 100 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחילת החודש דווח כי בית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו פסק שעל טסלה לשלם לעובד לשעבר בחברה, שסבל מגזענות וסביבת עבודה עוינת, פיצויים בסך 137 מיליון דולר. מספר ימים לאחר מכן נחנך המפעל הראשון שלה באירופה, בעיירה גרונהיידה שליד ברלין. אלון מאסק הבטיח שהמכונית הראשונה תיוצר במפעל כבר בדצמבר הקרוב, והוסיף כי בתוך שנה כ-12 אלף עובדים יעבדו במפעל - שייצר כחצי מיליון כלי רכב חשמליים בשנה.