הבורסה בת"א | סיקור שוטף

מניות הבנקים משכו את מדד ת"א 35 לשיא חדש; לייבפרסון צנחה ב-8.7%

מדד ת"א 35 טיפס בנעילה בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.9% • מדד הבנקים קפץ בכ-2.4% ומדד ת"א נפט וגז עלה בכ-2% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

שיא נוסף בבורסה. מדד ת"א 35 טיפס בנעילה בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.9%. מדד הבנקים קפץ בכ-2.4% ומדד ת"א נפט וגז עלה בכ-2% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות עשות, מאסיבית, טופ גאם , תורפז, אוגווינד , אקופיה וסייבר וואן.

ירידות בולטות רשמו לייבפרסון , קרור, אנלייט, ליברה והכשרה התחדשות. 

15:55

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% לשיא חדש של 1,860 נק' ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.8%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות מניות הבנקים הפועלים  ולאומי , ולצידן הראל ומבנה. עוד בולטות בעליות רציו , דלק קידוחים, קבוצת דלק , אוגווינד, אפולו פאוור  ואלקטריאון. 

הדרישה המצרית לרכוש עוד גז טבעי מהמאגרים בישראל, מביאה לקידומו של פרויקט תשתית חדש - הקמת צינור חדש להזרמת גז טבעי מישראל למצרים, כך נחשף ברויטרס. לפי הערכות של גורמים בשוק ובמשרד האנרגיה, מדובר בפרויקט בעלות של כ-200 מיליון דולר. מדובר בפרויקט שאם ייבנה, יפעל במקביל לתשתית הקיימת, שדרכה מספקות שותפויות הגז כבר ביום גז טבעי למצרים, בכמויות שהולכות וגדלות. כן נודע כי מדובר בצינור קרקעי, ולא ימי.

14:00

מניית מאסיבית  הצטרפה לפסגת הטבלה בבורסה, עם זינוק של כ-7% לאחר שדיווחה כי מדפסת התלת ממד שהיא מייצרת, מאסיבית 10000, זכתה במקום הראשון בתחרות "מצוינות בחומרים מרוכבים לשנת 2021" בתערוכת CAMX בארה"ב, של ארגון ACMA, בקטגוריית חדשנות בייצור של מכונות ותבניות.

נקסט ויז'ן  ממשיכה לזנק מעל 25% במחזור גבוה. אמש דיווחה במסגרת מצגת למשקיעים על צבר הזמנות של קרוב ל-10 מיליון דולר ותחזית אופטימית באשר לצמיחה בשווקים שבהם היא פועלת.

12:40

המסחר בבורסה ממשיך להתנהל בעליות שערים קלות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% על אף שמרבית החברות הכלולות בו מתחזקות, וזאת לאור ירידה חדה של קרוב ל-5% אצל לייבפרסון  הדואלית.

ליברה  ממשיכה לאבד מעל 5% מערכה. זאת לאחר שזכתה להיענות נמוכה משציפתה בהצעת המכר שלה, שבה תכננה למכור 7 מיליון מניות. באמצע ספטמבר צנחה המניה של חברת הביטוח הדיגיטלית בכ-12% ביום מסחר יחיד, לאחר שאחד ממשקיעיה פעל למכור את כל החזקותיו בחברה. בליברה ניסו להימנע מנפילה דומה בשער המניה ולהקדים תרופה למכה באמצעות הצעת מכר שיבצעו חלק מבעלי המניות הוותיקים בחברה, שמבקשים לממש את ההשקעה הרווחית, אך כאמור המהלך צלח חלקית והמניה מאבדת גובה. מדובר במשקיעים שרכשו את מניותיהם בליברה עם היווסדה ב-2017.

11:45

הבורסה ממשיכה להתנהל בעליות שערים מתונות, כאשר ת"א 35 עולה ב-0.3% ות"א 90 מסתפק בעלייה של 0.1%. מדדי הטכנולוגיה והביומד בולטים כנגד המגמה עם ירידות קלות. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-415 מיליון שקל.

טופ גאם, נקסט ויז'ן ועשות ממשיכות לזנק, ולצידן נוסקת גם בוליגו קפיטל  שעולה ב-14%. גם עין שלישית, אפולו פאוור, מטריסלף  ודלתא מתחזקות.

מנגד, חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה  מוחקת 5.5% מערכה, וגם אביב בנייה, לייבפרסון, אבוג'ן, פריון ואייסקיור יורדות.

אלקטריאון  הודיעה על השקה מוצלחת של האוטובוס התפעולי הראשון המשתמש בתשתית הטעינה האלחוטית של החברה בעיר ויסבי שבגוטלנד, שוודיה. 

10:40

נקסט ויז'ן  מזנקת מעל 25% לאחר שדיווחה על צבר הזמנות של קרוב ל-10 מיליון דולר ותחזית אופטימית באשר לצמיחה בשווקים בהם היא פועלת, במסגרת מצגת למשקיעים שפרסמה אמש. 

גם מניית עשות  ממריאה בחדות שאחר שדווח כי נחתם ההסכם ואלביט מערכות  מוכרת את מלוא החזקותיה (85%) בחברה לידי קרן פימי תמורת 285 מיליון שקל (88 מיליון דולר) במזומן. העסקה משקפת לעשות שווי של 335 מיליון שקל.

טופ גאם , שמפתחת תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, קופצת לאחר שחתמה על הסכם בלעדיות עולמי עם חברה ישראלית שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות של מיקרו-אנקפסולציה של חומרים פעילים. לפי הערכות החברה, הושקעו בפיתוח הטכנולוגיה החדשנית כ-10 מיליון דולר.

10:05

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות קלות. ת"א-35 ות"א-125 מאבדים פחות מ-0.1% ות"א-90 נסחר כעת ללא שינוי. ת"א-בנקים עולה ב-0.2%.

אפולו פאוור  מזנקת ב-6% לאחר שדיווחה כי זכתה במכרז של משרד הביטחון לרכש של "שמיכות סולאריות" המיועדות לספק אנרגיה לשם שמירה על מתח מצברים יציב של רכבים, לרבות רכבים קרביים משוריינים, וגנרטורים, בזמן שאינם פעילים בהיקף כספי של כ- 3 מיליון שקל.

לייבפרסון מאבדת כ-4% לאחר שאיבדה גובה אתמול הן במסחר בוול סטריט והן במסחר המאוחר. אייסקיור מדיקל יורדת ב-3.5%, על אף ערב חזק בניו יורק.

דלתא  עולה ב-2.5%. החברה הגישה הבוקר לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) טופס F-1 לקראת רישום מניותיה בנאסד"ק תחת הסימול DLTG. מספר המניות שיוצעו ומחיר ההנפקה המוצע טרם נקבעו. 

מדיפאואר  דיווחה על מו"מ להשקעה של כ-6 מיליון דולר בחברת טכנולוגיה אמריקאית (לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר, אחרי הכסף). החברה מתמחה בהעמדת הלוואות לזמן קצר בתחום הבנייה בארה"ב במודל מימון המונים. בנוסף, החברה בוחנת השקעה של 5 מיליון דולר בהקמת קרן פרטית בהיקף של כ-30 מיליון דולר שתעמיד הלוואות מגובות נדל"ן באמצעות הפלטפורמה.

9:15

ביג  דיווחה על מכירת שני נכסים בארצות הברית בשווי 114 מיליון דולר באמצעות חברה בת אמריקאית, שבה היא מחזיקה 80% בשרשור. החברה תמכור את מלוא החזקותיה (100%) במרכז הקניות הפתוח Sunset Esplanade בהילסבורו, אורגון, במחיר של 68.4 מיליון דולר. שווי הנכס בספרי החברה עומד על 63 מיליון דולר, ועומדת בגינו הלוואה בגובה של 32.6 מיליון דולר שתוסב על שם הרוכשת בעת השלמת העסקה. כמו כן תמכור את מלוא החזקותיה (80%) במרכז הקניות הפתוח Greenway Station במידלטון, ויסקונסין תמורת 46 מיליון דולר, כאשר שווי הנכס בספרי החברה עומד על 42 מיליון דולר. חלקה של חברת הבת במכירת הזכויות הינו כ-36.8 מיליון דולר. בגין הנכס עומדת הלוואה בגובה של 30 מיליון דולר שתיפרע בד בבד עם השלמת העסקה. 

גזית גלוב  מודיעה היום כי השלימה את המכרז למשקיעים מסווגים במסגרת הרחבות סדרות יד'  ו-טז' . במסגרת המכרז הגישו משקיעים מסווגים התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף כולל של למעלה מ-1 מיליארד שקל, והחברה בחרה לקבל מתוכם התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף של 615 מיליון שקל במחיר המשקף ריבית ממוצעת של 1.07%.

8:35

אפי נכסים  דיווחה על עסקה משמעותית בתחום המגורים להשכרה בפולין: אפי אירופה חתמה על הסכם לרכישת פרויקט של מגורים להשכרה הכולל 371 דירות בוורשה, פולין, תמורת כ- 71.5 מיליון אירו. הפרויקט כולל גם כ-9,000 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר ו-536 חניות תת קרקעיות. אפי אירופה תעביר עם החתימה על ההסכם מקדמה של 30% מסכום התמורה, היתרה תשולם על פי אבני דרך בהתאם להתקדמות העבודות להקמת הנכסים.

7:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר

1. צפי לירידות קלות בפתיחה

יום המסחר האחרון לשבוע זה ייפתח ככל הנראה בירידות קלות, במקביל למגמה השלילית בחוזים העתידיים ולמסחר המעורב בשוקי אסיה.

אתמול הסתיים יום המסחר בתל אביב בעליות שערים, לאחר מגמה מעורבת לאורך היום. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, ת"א 90 רשם עלייה מזערית בלבד. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

2. הדואליות המרכזיות יכבידו

מרבית המניות הישראליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' שליליים, והמרכזיות שבהן צפויות להעיק על מדד ת"א 35.

לייבפרסון  עם פער שלילי של 2.7% (כאשר המניה המשיכה לאבד גובה גם במסחר המאוחר), גם אורמת  צפויה לאבד גובה בעקבות פער שלילי של 2% וכן טבע  עם פער של קרוב ל-1%.

מנגד, טאואר , איי.סי.אל , אופקו הלת'  ואלביט מערכות  יקבלו מעט רוח גבית לאור פערי ארביטראז' חיוביים קלים.

3. עונת הדוחות בארה"ב

וול סטריט ננעלה אמש במגמה מעורבת, כאשר ירידות גבוהות של ענקית התשלומים פייפאל ושל יצרנית השבבים ההולנדית ASML  גררו את מדד נאסד"ק מטה.

פייפאל  ירדה בעקבות דיווח בבלומברג על מגעים לרכישת פינטרסט  תמורת 39 מיליארד דולר (הרשת החברתית זינקה בעקבות הפרסום). היום החברה תפרסם את דוחותיה הרבעוניים. לאחר סיום המסחר הלילה גם ענקית הטק אינטל  תפרסם תוצאות.

אמש פירסמה טסלה  את דוחות הרבעון השלישי והכתה את התחזיות, אך בעוד שהציגה רווח נקי שיא של 1.6 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו רק במעט מעל חלק מהתחזיות בשוק ואף פספסו תחזיות אחרות. המניה איבדה 1.6% במסחר המאוחר.

4. הביטקוין הגיע לשיא כל הזמנים

שוק הקריפטו נהנה אמש מראלי שנבע בעיקר מתחילת המסחר בקרן הסל שעוקבת אחר חוזי הביטקוין (תחת סימול BITO). הביטקוין נסק לשיא כל הזמנים ולרגע אף כמעט חצה את רף ה-67 אלף דולר. בשעה זו הוא נסחר תמורת כ-65 אלף דולר. 

גם האת'ר הצטרף למסיבה וחצה את קו ה-4,100 דולר.

5. יורשי אי.בי.אי חשודים בשימוש במידע פנים

מבקשה שהגישה אתמול הרשות לניירות ערך להארכת התנאים המגבילים שהוטלו על החשודים בפרשת שימוש במידע פנים בבית ההשקעות אי.בי.אי , נחשף כי מדובר במנכ"ל דייב לובצקי, בסגן יו"ר הדירקטוריון עדו קוק וביו"ר זרוע החיתום רון ויסברג. ההערכות הן כי מדובר ברכישה ומכירת מניות של בית ההשקעות הלמן אלדובי.

אי.בי.אי, אחד מבתי ההשקעות הוותיקים בישראל (1971), נסחר סביב שווי של 970 מיליון שקל - עלייה של 40% מתחילת השנה, על רקע הגאות בעסקי הפיננסים, וזינוק של 160% בשלוש השנים האחרונות.