ה-FDA אישר את חיסוני הבוסטר של מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון

האמריקאים יוכלו לקבל את חיסון הבוסטר גם מיצרנית תרופות אחרת מזו שהעניקה להם את שני החיסונים הראשונים • ההכרעה הסופית תעבור למרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שתדון היום בנתוני חיסון הבוסטר של שתי החברות

גם חיסוני הבוסטר של מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון אושרו בארה''ב / צילום: Shutterstock
גם חיסוני הבוסטר של מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון אושרו בארה''ב / צילום: Shutterstock

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר אמש את חיסוני הבוסטר של ג'ונסון אנד ג'ונסון  ומודרנה . כמו כן, המינהל אישר "מיקס אנד מאץ'" בחיסונים - קבלת חיסון בוסטר של יצרנית תרופות אחרת מזו שהעניקה להם את שני החיסונים הקודמים.

"הפעולות האלה מדגימות את המחויבות שלנו לבריאות הציבור בלחימה יזומה נגד מגפת הקורונה", אמרה נציבת ה-FDA בפועל ד"ר ג'נט וודקוק. "המדע הוכיח כי החיסון ממשיך להיות הדרך הבטוחה והיעילה ביותר למניעת קוביד-19, כולל ההשלכות החמורות ביותר של המחלה, כמו אשפוז ומוות", הוסיפה.

אישור ה-FDA, שהיה צפוי, הגיע לאחר שהוועדה המייעצת של הסוכנות לחיסונים ומוצרים ביולוגיים המליצה בשבוע שעבר פה אחד על זריקות נוספות של שני החיסונים. הוועדה המליצה על הבוסטר של מודרנה עבור קשישים ומבוגרים בסיכון שישה חודשים לאחר החיסון השני, בדומה להמלצתם לחיסון של פייזר. החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יותר לבני 18 מעלה שקיבלו את החיסון הראשון לפני חודשיים לפחות.

ההכרעה תועבר כעת למרכזים לבקרת מחלות ומניעתן ולוועדה המייעצת לחיסונים, שתדון היום בנתוני חיסון הבוסטר של מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון. אם הוועדה תוציא המלצה, ומנהלת ה-CDC ד"ר רושל ולנסקי תאשר זאת, תתאפשר חלוקה כמעט מיידית של חיסוני הבוסטר לזכאים.