אפי נכסים רכשה פרויקט מגורים בפולין תמורת 71 מיליון אירו

החברה הבת, אפי אירופה, חתמה על הסכם לרכישת פרויקט של מגורים להשכרה הכולל 371 דירות בעיר ורשה • להערכת הנהלת אפי נכסים, עד סוף שנת 2025 צפויה החברה להחזיק למעלה מ-3,000 דירות להשכרה, רובן בפולין וצ'כיה

אבי ברזילי, מנכ''ל אפי נכסים / צילום: תמר מצפי
אבי ברזילי, מנכ''ל אפי נכסים / צילום: תמר מצפי

עסקה משמעותית לאפי נכסים  בתחום המגורים להשכרה בפולין. היום דיווחה אפי נכסים כי החברה הבת, אפי אירופה, חתמה על הסכם לרכישת פרויקט של מגורים להשכרה הכולל 371 דירות בעיר ורשה, תמורת 328 מיליון זלוטי פולני (71.5 מיליון אירו).

בנוסף לדירות, כולל הפרויקט שנרכש גם כ-9,000 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר ו-536 חניות תת קרקעיות. עפ"י תנאי הסכם הרכישה, תשלם אפי אירופה מקדמה של 30% מסכום התמורה בתוך שישה ימים ממועד החתימה על ההסכם, כאשר היתרה תשולם על-פי אבני דרך בהתאם להתקדמות העבודות להקמת הנכסים.

המוכרת תקים את הפרויקט ותעביר את הבעלות לאפי אירופה עם השלמת הבניה. להערכת אפי נכסים, מסירת הדירות לאפי אירופה תתבצע במהלך תקופה של שנתיים עד שלוש שנים ממועד קבלת היתר הבניה.

בכוונת אפי נכסים לממן את העסקה באמצעות מקורותיה העצמיים. להבטחת מלוא התחייבויות המוכרת על פי ההסכם, המוכרת התחייבה כי יימסרו לטובת אפי אירופה בטחונות שונים, לרבות, רישום משכנתא מדרגה ראשונה על זכויותיה במקרקעין עליה מוקמים הנכסים, רישום שעבוד מדרגה ראשונה על מלוא הון המניות של המוכרת, עיכבון בשיעור של 10% מכל התשלומים למוכרת במהלך תקופת הבניה ועוד.

3,000 דירות להשכרה עד סוף 2025

לדברי הנהלת אפי נכסים, תחום הדיור להשכרה מהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה. אפי אירופה מקימה כיום באירופה מאות דירות להשכרה אשר מצטרפות לפרויקט המגורים להשכרה בשותפות עם אפריקה מגורים אותו מקימות החברות במועצה המקומית שהם, השוכנת באזור חבל מודיעין.

להערכת הנהלת אפי נכסים, עד סוף שנת 2025 צפויה החברה להחזיק למעלה מ-3,000 דירות להשכרה, רובן באירופה, במדינות פולין וצ'כיה. אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים, הדגיש כי "תחום המגורים להשכרה מהווה נדבך מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה ואנו שמחים על ההזדמנות להגדיל משמעותית את היקף הפרויקטים שבבעלותנו בתחום".

ברזילי הוסיף, כי, "אנו נמצאים כיום בתנופת בניה של מאות דירות ועד סוף 2025 אנו צפויים להחזיק בלמעלה מ-3,000 יח"ד. פרויקט משמעותי זה, שמגדיל את צבר הדירות להשכרה שבבעלותנו באירופה ממצב את החברה כאחד השחקנים המשמעותיים בתחום ובכוונתנו להמשיך ולפעול לאיתור הזדמנויות נוספות בענף המגורים להשכרה, תחום המצוי במגמת צמיחה מהירה, ומאמינים שהיתרון והידע המקצועי שצברנו יתרמו לנו רבות".

אפי נכסים פועלת בתחומי הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה. היא נסחרת בבורסה לפי שווי של 5.9 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה ב-24% מתחילת 2021.

בעלת השליטה באפי נכסים היא חברת ביג מרכזי קניות , שנסחרת בבורסה לפי שווי של 9.8 מיליארד שקל ושמחזיקה ב-63.8% ממניות אפי נכסים. בעלי השליטה בביג הם האחים יהודה ורוני נפתלי, שמחזיקים יחדיו ב-40.5% ממניות ביג.