חברת מוניות בלונדון מגייסת עובדים: 5,000 פאונד בחודש לנהג

הכלכלה הבריטית מתאוששת אחרי הקורונה, והחברות עושות מעל ומעבר כדי להחזיר את העובדים • חברת המוניות המובילה בלונדון "אדיסון לי" מפתה בשכר פתיחה של 5,000 לירות שטרלינג – יותר מ-20 אלף שקל בחודש

מונית לונדונית של חברת "אדיסון לי" / צילום: Shutterstock, Dani Berszt
מונית לונדונית של חברת "אדיסון לי" / צילום: Shutterstock, Dani Berszt

בימי ההתאוששות הכלכלית שאחרי הקורונה, הקמפיינים לגיוס עובדים בבריטניה מואצים. חברות רבות - ביניהן בריטיש איירוויס וחברת המוניות המובילה בלונדון "אדיסון לי" - מגייסות מחדש ואף מציגות חבילת תמריצים כדי להתמודד עם המחסור בעובדים.

חברת התעופה הבריטית הודיעה כי היא כבר יצרה קשר עם עובדים שפוטרו בזמן המגפה, וכן שהיא מתכוננת לגיוס של מספר רב של עובדים חדשים בעקבות הביקוש העולה לטיסות, שמגיע עם ההקלות על הגבולות במדינה.

חברת המוניות "אדיסון לי" אף הגדילה לעשות: היא מציעה לנהגים החדשים שלה 5,000 לירות סטרלינג לחודש הראשון לעבודה, עבור 140 נסיעות, כך לפי הודעת החברה מיום שישי האחרון. תמריצים נוספים כוללים ימי חופשה בתשלום והפרשה לפנסיה.

"אדיסון לי" מתכננת לגייס 1,000 עובדים, על רקע העלייה בביקוש לנסיעות עסקים שחזרה בתנופה ועלתה ב-40% בחודשיים האחרונים, עם התאוששות הכלכלה וחזרת העובדים למשרד. ומנגד, המחסור בעובדים עדיין מורגש בממלכה: לפי המשרד הלאומי לסטטיסטיקה, מספר המשרות הפנויות בבריטניה שבר שיא של 1.2 מיליון בחודש ספטמבר.

מצוקת העובדים אומנם הואצה על-ידי הקורונה, אבל היא בעיקר תוצאה ישירה של הברקזיט והחמרת חוקי ההגירה בעקבותיו. החמרת חוקי ההגירה הותירה את בריטניה במחסור עובדים בכל ענפי המשק - תעשייה, חקלאות, בנקאות, קמעונאות - במשרות שבדרך כלל מיואשות על-ידי מהגרים. המחסור בלט בחודשים האחרונים אצל נהגי המשאיות של בריטניה, וגרר איתו בעיות אספקה קשות לתחנות הדלק בממלכה וצפיפות חריגה בנמלים, עד כדי השבתה שלהם.

גם שוק הבשר הושפע מהמחסור בעובדים - רק השבוע הקלה ממשל בריטניה על חוקי ההגירה, כדי להחזיר אליה קצבים זרים שיקלו על העודפים החריגים של בהמות שממתינות לשחיטה.

ועכשיו, עם ההקלה החברתית מול מגפת הקורונה והפריחה המחודשת בשוק המוניות כתוצאה מכך, מגיע המחסור הזה ללונדון, שהביא את "אדיסון לי" להציע תמריצים חסרי תקדים לעובדים החוזרים והחדשים.