קרן קיסטון קיבלה מסגרת אשראי של 500 מיליון שקל מהראל

מסגרת האשראי נושאת ריבית שנתית שווה לריבית בנק ישראל בתוספת מרווח בשיעור של 2.5%-3% לשנה ובשלב הראשון מיועדת לפירעון הלוואות בנקאיות בהיקף של 140 מיליון שקל

נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר
נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר

קרן קיסטון ריט בניהולו של נבות בר, המשקיעה בנכסים בעולם התשתיות, קיבלה מסגרת אשראי של 500 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל. לדברי קיסטון, מסגרת האשראי מייצרת לה גמישות פיננסית, מרחיבה את מקורות המימון שלה ומשפרת את עלויות המימון הקיימות.

מסגרת האשראי נושאת ריבית שנתית שווה לריבית בנק ישראל בתוספת מרווח בשיעור של 2.5%-3% לשנה ובשלב הראשון מיועדת לפירעון הלוואות בנקאיות בהיקף של 140 מיליון שקל. לאחרונה דיווחה קיסטון על עסקת רכישת חלקן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בתחנת הכח IPM שהנה בעלת הספק של 451 מגה-וואט חשמל.

התחנה פועלת באסדרה 914 כך ש- 85% מהחשמל המיוצר בה נמכר לרשת החשמל, והיתר לצרכנים פרטיים. סך אחזקותיה של קיסטון בתחנה לאחר הרכישה במישרין ובעקיפין יעמוד על כ- 34%.

עסקה זו מצטרפת לשורת עסקאות אותן השלימה הקרן בשנתיים מאז הקמתה, ביניהן רכישת האחזקות בחברות המפעילות את כבישי האגרה בישראל, רכישת 50% ממתקן ההתפלה באשקלון, שותפות בתחנת הכח רמת חובב, רכישת 25% בפרויקט סיבים אופטיים חוצה יבשות, וכן רכישת השליטה בחברת סאנפלאואר והפיכתה לזרוע ההשקעות של קיסטון בתחום האנרגיה המתחדשת.