דיווח: אוורגרנד הסינית תצליח לעמוד בתשלום ריבית האג"ח הקרוב ולהימנע מחדלות פירעון

לפי דיווח בעיתונות הסינית, אוורגרנד ענקית הנדל"ן הקורסת, המתמודדת מול הר חובות של 300 מיליארד דולר, השיגה את הכספים לתשלום על ריבית האג"ח שלה • החברה הודיעה כי הפקידה 83.5 מיליון דולר דרך קבוצת סיטיבנק

משרדי אוורגרנד בשנחאי / צילום: Reuters, Aly Song
משרדי אוורגרנד בשנחאי / צילום: Reuters, Aly Song

אוורגרנד, ענקית הנדל"ן הסינית השקועה בחובות, השיגה את הכספים עבור תשלום ריבית חשוב שהייתה צריכה לבצע ב-23 בספטמבר וקיבלה עליו תקופת גרייס בת ה-30 ימים, כך על פי דיווח בעיתון הסיני סקיוריטי טיימס. התשלום שיתבצע ב-23 באוקטובר, לדברי החברה, יאפשר לה להימנע מחדלות פירעון.

מניית אוורגרנד זינקה ב-4.26% הבוקר (ו') במסחר במדד הנג סנג בהונג קונג.

קונצרן הנדל"ן הזהיר בעבר כי הוא בדרכו להתמוטטות, לאחר שנכשל שוב ושוב לסגור עסקות חילוץ עם עם יזמים שונים. בדיווח הסיני נכתב כי אוורגרנד מתכננת לבצע את תשלום הריבית ב-23 באוקטובר עם תום תקופת הגרייס שקיבלה וכי הפקידה 83.5 מיליון דולר דרך קבוצת סיטיבנק.

אוורגרנד היא מפתחת הנכסים הכי שקועה בחובות בעולם עם קופה ריקה לחלוטין, עד לדיווח, וצריכה לשלם מעל 300 מיליארד דולר לספקים, משקיעים ויזמים. עד כה החברה פספסה ארבעה תשלומי ריבית עיקריים בספטמבר ואוקטובר ולפניה עוד מספר תשלומים באג"ח בארה"ב בנובמבר ודצמבר. בסך הכל, אוורגרנד פספסה תשלומים בגובה 279 מיליון דולר מהחודש שעבר (כולל התשלום הנוכחי אותו היא עומדת לבצע).