סערת ה-BDS של בן אנד ג'ריס העולמית: פלורידה לא תשקיע ביוניליוור

הסנקציות על יוניליוור מתרחבות: מדינת פלורידה הודיעה כי תפסיק לרכוש מניות של יונילוור, חברת-האם של בן אנד ג'ריס העולמית, בשל ההחלטה שלא לאפשר את מכירת הגלידות בכל שטחי ישראל • בשבועות האחרונים נוספו לרשימת המדינות בארה"ב שהטילו סנקציות על יוניליוור גם טקסס, אריזונה וניו ג'רזי

גלידות של בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, Arne Beruldsen
גלידות של בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, Arne Beruldsen

הסנקציות על יוניליוור מתרחבות: החל ממחר (ג') מדינת פלורידה בארה"ב תפסיק לרכוש מניות של חברת יונילוור, חברת-האם של בן אנד ג'ריס העולמית, בשל ההחלטה שלא לאפשר את מכירת הגלידות בכל שטחי ישראל.

ג'ימי תיאו פטרוניס ג'וניור, מנהל הכספים הראשי של מדינת פלורידה, צייץ בעמוד הטוויטר שלו: " ישראל ופלורידה הן חברות אמת. כל ארגון או גוף שמחרים את ישראל, לא יקבל דולר נוסף מכספי פלורידה".

מדינת פלורידה השקיעה עד היום כ-139 מיליון דולר במניות יוניליוור, השקעה שכאמור תיפסק כעת. 

נזכיר כי הסערה סביב יוניליוור וחברת-הבת בן אנד ג'ריס התלה בחודש יולי האחרון, אז פרסמה חברת הגלידות הפופולרית הצהרה באתר שלה, לפיה היא לא תמכור יותר גלידות ביהודה ושומרון. בהודעת החברה נכתב אז כי "אנו מאמינים שמכירת הגלידות שלנו בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא עומדת בקנה אחד עם הערכים שלנו". 

כבעלים של בן אנד ג'ריס, יוניליוור עוברת לכאורה על החוק בעשרות מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם עסקי על ישראל. 

בעקבות זאת, מספר מדינות בארה"ב, מבין 35 המדינות שחוקקו חוקים נגד פעילות BDS, הודיעו על כוונתן להטיל סנקציות על בן אנד ג'ריס ועל חברת-האם שלה, יוניליוור - ובהן  ניו יורק, אילינוי ומרילנד. בשבועות האחרונים נוספו לרשימת המדינות שהטילו סנקציות על יוניליוור גם טקסס, אריזונה וניו ג'רזי. במדינות אלה נאסר מעתה על קרנות פנסיה להשקיע בחברת יוניליוור. 

"גלידה אינה חלק מפוליטיקה" 

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן & ג'ריס ישראל, מסר בתגובה: "מדינת פלורידה נכנסה גם היא לרשימת המדינות הפועלות בצורה ברורה ונחושה נגד החרמת מדינת ישראל ואזרחיה. כבר לפני שלושה חודשים הכריזה פלורידה כי היא בוחנת את האפשרויות המשפטיות נגד חברת יוניליוור.

"כעת, לאחר בדיקה משפטית שהעלתה כי אכן מתקיימת הפרה של חוק החרם, ועקב העובדה שהנהלת יוניליוור לא חזרה בה מהחלטתה, החליטה פלורידה לעמוד לצד ישראל, להפעיל את חוק החרם ולמשוך את ההשקעות מחברת יוניליוור, ובכך היא מוכיחה לעולם כי גלידה אינה חלק מפוליטיקה".