ענקית ההשכרה הרץ רוכשת 100 אלף מכוניות טסלה ביותר מ-4 מיליארד דולר

חברת השכרת הרכב, שבתחילת המגפה הגישה בקשה לפשיטת רגל ומאז הספיקה להתאושש לרמות שלפני הקורונה, פתחה בתוכנית לחשמול צי הרכב השכור שלה • בלי הנחות? היקף ההזמנה מרמז שהרץ משלמת קרוב למחיר המחירון

מרכז השכרת רכב של הרץ / צילום: Shutterstock, Tupungato
מרכז השכרת רכב של הרץ / צילום: Shutterstock, Tupungato

ענקית השכרת הרכב הרץ הוציאה הזמנה ל-100 אלף מכוניות טסלה, כחלק ממהלך שאפתbי לחשמל את צי הרכב השכור שלה. כך פורסם בבלומברג, על פי גורמים מקורבים לנושא. בעוד שמרבית הפרטים חסויים, עולה מהפרסום כי היקף ההזמנה יספק לטסלה  הכנסות בהיקף של 4.2 מיליארד דולר - מה שגם מלמד שהרץ משלמת מחיר דומה למחיר המחירון.

ענקית השכרת הרכב נפגעה משמעותית מהגבלות התנועה והסגרים בארה"ב, שכן חלק ניכר מהכנסותיה מגיע מהשכרת רכבים בשדות התעופה. ביוני אשתקד הגישה בקשה לפשיטת רגל, שבמסגרתה דיווחה על חוב של קרוב ל-19 מיליארד דולר.

בתחילת החודש הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) מסמכים לקראת הנפקה ראשונית. החברה אותתה על כך באוגוסט האחרון, כאשר דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. מאותן תוצאות ניכר כי הכנסותיה כמעט חזרו לרמות שלפני המגפה - והרווח התפעולי אף היה גבוה יותר מאשר קודם.

כתוצאה מהתייעלות וארגון מחדש שעלו לה מעל 630 מיליון דולר, החברה סיימה את הרבעון השני עם הפסד נקי של 168 מיליון דולר.

בשבוע שעבר טסלה פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי ושוב עקפה את תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח מתואם למניה של 1.86 דולר, כ-20 סנט מעל התחזיות האופטימיות ו-30 סנט מעל התחזיות המעודנות יותר. בסך הכל, רשמה רווח נקי של 1.62 מיליארד דולר לעומת 331 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הכנסות בהיקף של 13.76 מיליארד דולר כך שפספסה את חלק מהתחזיות שהעריכו הכנסות בהיקף של 13.9 מיליארד דולר, אך תחזיות אחריות צפו הכנסות של 13.63 מיליארד דולר.