NESS ומיקרוסופט זכו במכרז הענן של כללית בהיקף של עד 150 מיליון שקל

כללית הודיעה כי תקים פתרונות דיגיטליים מתקדמים באמצעות חברת NESS מקבוצת חילן, על בסיס Azure - שירות הענן של מיקרוסופט • היקף העסקה מוערך ב-100-150 מיליון שקל

קופת חולים כללית / צילום: תמר מצפי
קופת חולים כללית / צילום: תמר מצפי

כללית הודיעה כי ענקיות המחשוב NESS (מקבוצת חילן ) ומיקרוסופט זכו במכרז של ארגון הבריאות להוביל את המסע הדיגיטלי והמעבר לשירותי ענן. מדובר באחד המכרזים הגדולים בישראל בתחום שירותי הענן, כאשר לגלובס נודע כי היקף העסקה מוערך ב-100-150 מיליון שקל.

לפי הודעתה של כללית, החברה תפתח פתרונות דיגיטליים מתקדמים באמצעות חברת NESS על בסיס שירותי הענן של מיקרוסופט  - Azure. הפרויקט יחל כבר בשבועות הקרובים, כאשר המעבר לשירותי ענן צפוי לשדרג את השירות ל-4.7 מיליון לקוחות כללית בישראל, שיקבלו גישה למגוון שירותים דיגיטליים מתקדמים ומאובטחים. 

במכרז השתתפו מספר ספקיות ענן, והוא כלל דרישת הסמכות, דרישות ניסיון בפעילויות ופרויקטים ורמת ידע גבוהה בפתרונות ענן. כמו כן, כלל המכרז דרישות טכנולוגיות ובקשת התחייבויות מחמירות לגבי אתרי דאטה סנטר מקומיים, עמידה בתאריכי הקמה ותכולת שירותים.

במסגרת השירותים, תעמיד NESS מרכז תמיכה לשירותי ענן עבור כללית ותעניק לה כלים לניהול, ניטור וביצוע אופטימיזציה של שירותי הענן. כמו כן, תעמיד החברה צוותים טכנולוגיים לתכנון וביצוע הפרויקטים השונים.

נערכים להקמת הדאטה סנטר

NESS מעניקה לכללית שירותים שונים יותר משני עשורים, ציין שחר אפעל, מנכ"ל NESS, והוסיף כי "אנו בטוחים ביכולתנו להעניק לה ערך מוסף אמיתי במהפכה הדיגיטלית שהיא מובילה. הבחירה בנו להוביל את פרויקט הענן מהווה חיזוק נוסף למערכת האמון בין שני הארגונים".

אפעל התייחס להקמת הדאטה סנטר של מיקרוסופט בישראל, וציין כי זה צעד חשוב בתהליכים עתידיים שיאפשרו ל-NESS לספק פתרונות גם למערכי IT רגישים, לנושאים כמו latency, חווית שירות ואבטחת מידע, ועוד.

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, הוסיפה: "אנו יוצאים יחדיו למסע דיגיטלי מרתק, הכולל מספר מהלכים משמעותיים בתחום מודרניזציה של תשתיות, שירותים דיגיטליים, טיפול במידע לצרכים תפעוליים ומחקריים, מתן טיפול מרחוק במבוטחי הקופה, שיפור מערכי אבטחת המידע ועוד".

"כללית תעבור בחודשים ובשנים הקרובות טרנספורמציה דיגיטלית מהותית, הן בשירות האישי והן בקשר עם פתרונות חיצוניים מבוססי חברות מסורתיות וחברות הזנק", מסרה ליאורה שכטר, סמנכ"ל מערכות מידע ודיגיטל בכללית, והוסיפה כי "השימוש בענן ילך ויגבר בעולמות הרפואה".