הנאמנים שמים את פרויקט "פרי פלייס" על המדף: "מאופיין באי ודאות"

הנאמנים של קבוצת אלדד פרי החליטו למכור את הפרויקט ברחובות מאחר והזכויות התכנוניות אינן בשלות וישנו חוסר ודאות רב בקשר לעתידו • 680 חברי הקבוצה והגורם המממן חברת אקספו יקבלו את כספם בחזרה

אתר הבנייה של פרי פלייס ברחובות / צילום: בר - אל
אתר הבנייה של פרי פלייס ברחובות / צילום: בר - אל

הנאמנים על קבוצת אלדד פרי נואשו מהפרויקט "פרי פלייס", והם יוציאו אותו למכירה. כך לבקשתם, שאושרה על ידי בית המשפט. הנאמנים, עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום, הסבירו בבקשתם, כי הפרויקט נמצא בתחילתו והוא נתון בחוסר ודאות רבה. 680 חברי הקבוצה והגורם המממן חברת אקספו, יקבלו את כספם בחזרה.

פרי פלייס בצפון רחובות הוא הפרויקט הגדול ביותר שיזם אלדד פרי, שנרצח בתחילת החודש. הוא נרכש מקבוצת קרסו בסוף 2017 ב-183 מיליון שקל, ופרי שאף לבנות בו 4 מגדלים בני 22-24 קומות שיכללו 750 יחידות דיור לסטודנטים, 6,000 מ"ר מסחר, 2 מבני משרדים, אולם כנסים, מלון ו-1,500 מקומות חניה.

בוועדה המחוזית מקודמת תוכנית להגדיל את זכויות הבנייה המסחריות ל-12.5 אלף מ"ר, ולהוסיף זכויות למשרדים או מלון או דיור מוגן בסך של 53 אלף מ"ר. פרי שיווק 680 יחידות דיור והקבוצה שלו החזיקה ב-70 הדירות הנוספות. לפי דוח שמאי שהוצא בשנה שעברה, עם הבשלת הזכויות התכנוניות, שווי הקרקע עשוי להגיע ל-370 מיליון שקל.

ואולם כיום הזכויות התכנוניות אינן בשלות וחוסר הוודאות שאופף את הפרויקט הזה רב, והביא את הנאמנים למסקנה, שעדיף למכור אותו. "הפרויקט עצמו מאופיין באי ודאות מחמת העדר תב"ע מתאימה בתוקף; מורכבות וסיכונים פיננסיים ותקציביים משמעותיים; מורכבות הנדסית שעשויה לעכב או לייקר את הפרויקט במידה שקיימת לגביה אי ושאות גדולה; מימוש הפרויקט צפוי להמשך שנים רבות; תוספת תשלומים, התייקרויות ותשלומי מימון שחברי הקבוצה יידרשו להוסיף ולממן לאורך זמן בחלופה של בנייה, ואשר הופכים את העסקה לכזאת שאיננה כלכלית עבורם", כתבו הנאמנים בבקשתם.

לדבריהם, הם בחנו הליכים לצמצום אי הוודאות הכרוכה בפרויקט מבחינה פיננסית ותכנונית, ואף קידמו הליכי תכנון והשבחה, ואולם הגיעו למסקנה, כי "הליך השיקום בעניין הפרויקט הנ"ל נכון שיתבסס על מתווה של ביטול עסקאות מקרקעין בין חברי הקבוצה לבין אלדד פרי אסטרטגיות בע"מ (החברה של פרי שקידמה את הפרויקט, א"מ) ומימוש המקרקעין בשלומתם, תשלום החוב המובטח, וחלוקת התמורה לחברי קבוצת הרכישה וצדדים רלבנטיים".

אחד מהנושים הגדולים של הפרויקט הוא קרן המימון החוץ בנקאית אקספו, על סכום של 128 מיליון שקל, שהביעה תמיכה בצעד. גם נציגי חברי הקבוצה, עוה"ד אסף אנגלרד ומנחם אברמוביץ הסכימו לצעד, ולפיכך השופטת עירית וינברג-נוטוביץ אישרה את מכירת הקרקע, ביטול כל העסקאות שבוצעו מול חברי הקבוצה והשבתם הכספים להם ולנושים נוספים.