עמדו בתנאים: פלאפון, פרטנר והוט מובייל יקבלו 148 מיליון שקל מהמדינה

התשלום עבור העמידה בתנאי המכרז לדור החמישי ופריסת 250 אתרים תומכים ברחבי הארץ • סלקום ואקספון לא יקבלו בינתיים סכום של 52 מיליון שקל, וזאת עד שאקספון לא תסדיר את ענייני הרישיון שלה מול משרד התקשורת

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

משרד התקשורת ואגף התקציבים יעבירו 148 מיליון שקל לחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל. החברות יקבלו את הכסף במסגרת התמריצים שקבע המשרד במכרז הדור החמישי למי שהשלימו הקמה של 250 אתרים בפרק הזמן שנקבע.

סלקום ואקספון שלא עמדו בזמנים ולא השלימו את הקמת האתרים כנדרש יקבלו 52 מיליון שקל אבל זאת רק אחרי שאקספון תשלים את כל ענייניה מול המשרד ותשלם עבור הרישיון שמגיע לה, אך עבורו לא שילמה בגלל הוויכוח המסחרי אליו נקלעה עם סלקום.

הכסף יחולק כך שפלאפון תקבל 74 מיליון שקל, ופרטנר והוט מובייל שחולקות רשת משותפת יקבלו 37 מיליון שקל כל אחת. ביחד מדובר בסכום של 148 מיליון שקל שיחולקו בין החברות מתוך 200 מיליון שקל בסך-הכול.

לדברי משרד התקשורת, במכרז שפורסם היה על חברות התקשורת לעמוד בתנאי התמריץ, שהציב המשרד להקים ולהפעיל 250 אתרים בתדר 3800-3500 מה"ץ לטובת שירות דור 5 וברוחב פס מינימלי של 60 מה"ץ ברשת או ברשת משותפת, לטובת אספקת שירות דור 5 וכל זה לפני מועד הסיום ביוני 2022.

ממשרד התקשורת נמסר כי "לאחר בחינה של הגורמים המקצועיים במשרד, לבדיקה בעמידת תנאי הזכאות, שכללה בדיקות מעמיקות ונרחבות, במוקדי הבקרה של חברות התקשורת ובמוקדי שידור הפזורים בשטח, שמח המשרד לבשר כי החברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל זכאיות למענק בסכום כולל של 148 מיליון שקל באוקטובר 2022 בשל פרישת טכנולוגיית דור 5.

"המשרד מברך את החברות הזוכות וימשיך לפעול לקידום הטכנולוגיות החדשות ותשתיות התקשורת הניידות בישראל לרווחת הציבור, וזאת נוכח הצורך במתן מענה לצרכים הגדלים של התקשורת הסלולרית בישראל והביקוש הגובר לתקשורת נתונים בפס רחב".

שר התקשורת יועז הנדל מסר כי "לאחר שהבטחנו לפרוש סיבים אופטיים ברחבי ישראל והפכנו להיות המובילים בעולם, השלב הבא הוא פרישה של טכנולוגיית דור 5".

רן גוראון מנכ"ל פלאפון מסר בתגובה כי "אנו מודים למשרד התקשורת וגאים להמשיך ולהוביל את מהפכת דור 5 בישראל, הדבר בא לידי ביטוי בפרישה המואצת של הטכנולוגיה בכל רחבי הארץ. אנו רואים כי הקהל הישראלי, ולקוחות פלאפון במיוחד, מאמצים את הטכנולוגיה ונהנים מגלישה מהירה במיוחד".