בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בניו יורק; טסלה זינקה ב-8%, יום חזק למניות הישראליות

נעילה חיובית בשווקים האירופיים • אורמד קיבלה אישור להתחיל ניסוי בחיסון קורונה בדרום אפריקה • הרכישה הגדולה בתולדות קוקה קולה: תשלם על בודי-ארמור 5.6 מיליארד ד' • מדד מנהלי הרכש של התעשייה בסין הגיע באוקטובר לרמה של 49.2 נקודות • המסחר בניו יורק יסתיים היום ובהמשך השבוע ב-22:00 שעון ישראל

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

22:03

לאחר יום תנודתי, המסחר בארה"ב הסתיים בעליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא חדש, בין השאר בזכות רוח גבית שסיפקה יצרנית הרכב החשמלי טסלה  שזינקה ביותר מ-8%. S&P 500 שנסחר בירידה קלה או ביציבות לאורך היום ננעל בעלייה של 0.2%, דאו ג'ונס התקדם 0.3%.

טסלה זיקנה בין השאר בעקבות השקת פיילוט בהולנד שבמסגרתו 10 עמדות הטענה ייפתחו גם לכלי רכב חשמליים שאינם טסלה (ראו עדכון קודם). גם פורד מוטורס  ריכזה עניין וזינקה כ-5%, AMD  קפצה ב-4%, מניות המם גיים סטופ  ו-AMC  קפצו ב-9% ו-4.8% בהתאמה. מניית אלפאבית  לעומתן ירדה ב-3%. הירידה שמודרנה  רשמה בתחילת הערב, לאחר שדיווחה שה-FDA עיכב את אישור חיסון הקורונה שלה לבני ובנות נוער, התמתנה וננעלה על כ-2.5%.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט נרשמו בעיקר עליות שערים, רבות מהן בשיעורים גבוהים של מעל ל-5%. גלמד  בראש עם זינוק של כ-15% לאור תוצאות חיוביות בניסוי (ראו עדכון קודם), וגם דריו הלת', אייסקיור מדיקל , ולנס, ננו דיימנשן, קלטורה , טוקספייס, אורמד, ריסקיפייד , פיוניר, למונייד , טבע  וצים  זינקו.

בצד השני של הטבלה אינוויז שמחקה כ-9%, סרגון, ארבה רובוטיקס , צ'ק פוינט, רדהיל ואלביט מערכות .

מחירי הנפט המשיכו לטפס גם היום, כאשר נפט מסוג ברנט עלה בכ-1% ל-84.5 דולר לחבית ונפט מסוג WTI עלה ב-0.5% ל-83.9 דולר לחבית. גם הזהב טיפס 0.5% למחיר של 1,793 דולר לאונקיה. הגז הטבעי, מנגד, צנח ביותר מ-4%.

בשוק הקריפטו נרשמה יציבות. הביטקוין נסחר סביב 60.8 אלף דולר, האת'ר תמורת 4,329 דולר.

20:30

המסחר בוול סטריט מתקיים ביציבות כעת, כשנאסד"ק ודאו ג'ונס עולים בכ-0.1% ו-S&P 500 יורד בשיעור דומה.

טסלה  ממשיכה לרכז עניין עם עלייה של 5%, מודרנה יורדת ב-3.6% ואלפאבית ב-2.8%. ווי וורק  מאבדת כ-3.5%.

בקרב המניות הישראליות נרשמת חולשה אצל אינוויז וסרגון שמאבדות יותר מ-8% משוויין. אופקו הלת'  יורדת ב-2.3%, צ'ק פוינט  ב-1.8%.

יצרנית התרופות הישראלית גלמד  מזנקת ב-13% לאחר שקיבלה תוצאות חיוביות בניסוי שלה להפחתת רמת הדלקתיות בכבד ולהאטת התפתחות הצטלקויות בכבד. החברה תמשיך לניסוי עם קבוצת ביקורת, שייערך ב-1,200 חולים (800 בקבוצת הניסוי ו-400 פלצבו).

גם ולנס  הישראלית מנתרת 8%, אייסקיור מתקדמת מעל 7% ואורמד גם עולה בשיעור דומה. פיוניר גלובל  קופצת 6%, קנון , ננו דיימנשן  ולמונייד  כ-5.8%.

19:45

אורמד  הישראלית מזנקת ביותר מ-9%, לאחר שדיווחה ביום שישי כי החברה הבת "אורווקס מדיקל" קיבלה אישור מהרגולטורים למוצרי בריאות בדרום אפריקה להתחיל לרשום מתנדבים לניסוי קליני של חיסון חדש נגד נגיף הקורונה, שניתן באמצעות גלולה לבליעה. 

דאריו הלת'  טסה בקרוב ל-12% לאחר שדיווחה כי חתמה על חוזים עם שני ספקים אזוריים בולטים בהוואי ובג'ורג'יה, עבור שירותי ניטור המטופלים המרוחק (RPM) שלה. השותפויות יספקו שירותי RPM לחולים עם סוכרת ויתר לחץ דם.

18:40

יום המסחר באירופה ננעל בעליות שערים. מדדי דאקס ופוטסי עלו בכ-0.7%, קאק התחזק ב-1%. דויטשה בנק בלט עם עלייה של 1.8%, וגם דיימלר, אי און, באייר  וסימנס אנרג'י  עלו בפרנקפורט. בלונדון נרשמה עלייה בולטת לבריטיש טלקום, וגם יצרנית התרופות GSK , חברת האנרגיה BP ובנק ההשקעות לוידס רשמו עליות יפות. בפריז ריכזו עניין סוסייטה ג'נרל , סאנופי  ורנו .

גם בוול סטריט שבו העליות, כאשר כעת גם מדד S&P 500 מתקדם כ-0.1%. מודרנה ממשיכה לבלוט לרעה עם ירידה של כ-4%, בעוד שטסלה מזנקת 5%, בואינג  עולה 2.5%, גיימסטופ  שוב מרכזת עניין ועולה ב-6%.

17:50

השווקים בארה"ב ממשיכים להתנהל במגמה מעורבת, כאשר נאסד"ק עולה ב-0.3%, דאו ג'ונס רושם עליות מזעריות ו-S&P 500 יורד קלות או נסחר סביב האפס.

טסלה מזנקת ב-4.5% לאחר שהודיעה כי היא משיקה פיילוט בהולנד שבמסגרתו 10 עמדות Supercharger ייפתחו גם לכלי רכב חשמליים שאינם טסלה. ההפעלה פחות חלקה: בעוד שנהגי טסלה יכולים לחבר ולצאת, בעלי רכבים של יצרניות אחריות יצטרכו לסמן באפליקציה של טסלה מתי להתחיל ולהפסיק את פעולת הטעינה. כמו כן, מחיר ההטענה למשתמשים אלו יהיה גבוה יותר.

16:30

המסחר בוול סטריט עבר למגמה שלילית, כאשר הירידה החדה של יצרנית התרופות וחיסוני הקורונה מודרנה צוללת מעל 5% ומעיבה על מדד S&P 500, שעבר לירידה של 0.1%. נאסד"ק ודאו ג'ונס מתחזקים בכ-0.1%.

בין המניות שרושמות עליות נאות היום אפשר לציין את דיסקברי , אליין טכנולוג'י , ווסטרן דיגיטל, גאפ, פינדודו וביידו הסיניות, סטארבקס  שמתאוששת מירידה חדה בשבוע שעבר לאחר פרסום תוצאות רבעוניות, ועוד עליות יפות של יותר מ-5% נרשמות אצל הישראליות אייסקיור, אופטיבייס, דריו הלת', אנלייבקס, סטרטסיס, פריון וננו דיימנשן.

ירידות קלות נרשמות במניות אלפאבית  ומיקרוסופט , וכן אצל הישראליות אינוויז  שצוללת ב-14% וסרגון  שיורדת ב-8.5% לאחר שפרסמה תוצאות רבעוניות. החברה עמדה בתחזיות (הכנסות של 76 מיליון דולר ורווח של 2 סנט למניה).

15:33

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, בהמשך לאיתותי החוזים במהלך היום. המסחר החל שעה מוקדם יותר מהרגיל בשל הזזת שעון החורף בישראל. ביום שבת הקרוב השעון יזוז אחורה גם בארה"ב, ושעות המסחר ישובו לשעות 16:30-23:00 שעון ישראל.

מודרנה  מאבדת גובה לאחר שה-FDA עיכב את אישור מתן החיסונים נגד קורונה של החברה גם לבני ובנות נוער (12 עד 17), וזאת לטובת חקירת הסיכון הנדיר לדלקת בשריר הלב. מנהל המזון והתרופות האמריקני אמר לחברה ביום שישי שהבחינה המחודשת עשויה להימשך עד ינואר. החברה גם מסרה שהיא תעכב את הגשת הבקשה לאישור שימוש חירום במינון נמוך יותר של החיסון לבני 6 עד 11.

אייסקיור מדיקל  ואנלייבקס  הישראליות, שזינקו ב-8% במסחר המוקדם, ממשיכות במומנטום החיובי גם כעת. גם ביומיקס , צים , פריון נטוורק  וטאואר  מתחזקות. האחרונה דיווחה היום על שיתף פעולה אסטרטגי עם אנלו פוטוניקס, בפיתוח תהליך ייצור למוליכי גל אופטיים, שיאפשר פיתוח פתרונות ומוצרים בתחום ה-LiDAR לרכבים, בינה מלאכותית, מחשוב קוונטי, חיישנים ותקשורת אופטית.

גם בשווקים האירופיים המסכים עדיין ירוקים: מדדי דאקס ופוטסי עולים בכ-0.5%, קאק עולה ב-0.7%. בפרנקפורט בולט דויטשה בנק  עם עלייה של 1.8% ודויטשה פוסט שעולה ב-2%. בלונדון בריטיש טלקום מרכזת עניין וקופצת בקרוב ל-4%, וגם לוידס , בנק NatWest וענקית האנרגיה BP  מתחזקות. ברקליס, מנגד, יורד ב-1%.

במסחר על חוזי הנפט הגולמי נרשמות עליות של כ-1%, ופער המחירים בין הנפט האמריקאי לבריטי מצטמצמים. נפט מסוג WTI נסחר תמורת 84.5 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט תמורת 84.8 דולר. הזהב מתחזק ב-0.5% לרמה של 1,792 דולר לאונקיה.

14:40

קוקה קולה  הודיעה כי היא רוכשת את השליטה המלאה ביצרנית המשקאות בודי-ארמור בכ-5.6 מיליארד דולר, לאחר שב-2018 קנתה 15% מהחברה. 

14:00

המגמה החיובית בוול סטריט צפויה להימשך בפתיחת המסחר. במסחר המוקדם רושמות עליות חדות מניות נובה-ווקס, טסלה  ומאנדיי. אפל  רושמת ירידה קלה. 

טאואר  ואנלו פוטוניקס Anello Photonics , מפתחת ג'יירוסקופ אופטי הודיעו היום על שיתוף פעולה אסטרטגי בפיתוח תהליך ייצור למוליכי גל אופטיים.

12:00

עליות של 0.6%-1.1% בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

בזירת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט עלייה של כ-1% ל-84.55 דולר לחבית. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן בניהו בולוטין מלאומי שוקי הון מתייחסים בסקירת הנפט השבועית לפגישת מדינות אופ"ק ביום חמישי הקרוב ולהשפעתה הצפויה על מחירי הנפט: "קבוצת OPEC+ צפויה להיפגש ב-4 בנובמבר על מנת להחליט על המשך המדיניות של הקבוצה. מחיר הנפט בזמן הקרוב ייקבע בעיקר בהתאם למדיניות של OPEC+ בנוגע לוויסות ההיצע בשוק. זאת, מאחר וקבוצת יצרניות הנפט הגדולות בארה"ב, המתחרה הגדולה של קבוצת OPEC+, הפחיתה את השקעות ההון על מנת שהחברות יוכלו לחלק יותר דיבידנדים למשקיעים ולהפחית את המינוף, מה שמונע מהן את האפשרות להגדיל את תפוקת הנפט שלהן באופן מהיר משום שהגידול בתפוקת הנפט בארה"ב מבוסס על חברות יצור נפט פרטיות".

להערכתם, "ערב הסעודית ואיחוד האמירויות צפויות לתמוך בהמשך הגדלת תפוקת הנפט של הקבוצה בקצב הנוכחי, של 400,000 חביות ביום בחודשים נובמבר ודצמבר. במידה שרוסיה תתעקש על הגדלה נוספת של יצור הנפט שלה, צפוי שהקבוצה תצליח להגיע להסכמות בנושא זה במחיר של הקלות ייחודיות לרוסיה כפי שהיה בעבר".

10:10

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

בטוקיו הסתיים המסחר כשמדד הניקיי זינק ב-2.6%. 

08:10

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת, כשמדד הניקיי בטוקיו קופץ בכ-2.6% לאחר שנודעו תוצאות הבחירות במדינה ומנגד מדד ההאנג סנג בהונג קונג נסחר בירידה של 1%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. המסחר בניו יורק יתחיל היום ובהמשך השבוע ב-15:30 ויסתיים ב-22:00 שעון ישראל.

בסין פורסם אתמול כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה הגיע באוקטובר לרמה של 49.2 נקודות, לעומת רמה של 49.6 נקודות בספטמבר. 

בשוק הקריפטו הביטקוין נסחר ביציבות סביב 60,700 דולר. בזירת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג ברנט ירידה קלה ל-83.55 דולר לחבית. 

בחברת ההשקעות Global X מציינים בסקירתם השבועית כי "על רקע המשך הראלי בשווקים, השבוע יתכנס הבנק הפדראלי לישיבת המדיניות החודשית, כשלכולם כבר ברור שפניו לצמצום היקף ההרחבה הכמותית. אנחנו צופים כי הבנק יכריז על צמצום של כ-15 מיליארד דולר בהיקף הרכישות בכל חודש, בעיקר של אגרות חוב ממשלתיות אך גם של נכסים מגובי-משכנתאות ( MBS ). הצמצום ההדרגתי הזה צפוי להימשך עד חודש יוני 2022, אז תחדל תוכנית ההרחבה לחלוטין. השאלה היא מתי יתחיל להעלות הבנק את הריבית. ההערכה הרווחת היא כי אנחנו נראה העלאת ריבית ראשונה עד סוף 2023, אך בשוק החוזים העתידיים מתמחרים בסבירות לא מבוטלת העלאת ריבית כבר באמצע 2022. ואולם, נראה כי השוק כרגע מאמין שחברות הטכנולוגיה יצליחו להתמודד עם המצב".