קריפטו על האש: ברגר קינג ומקדונלד'ס נכנסות לשוק הנכסים הדיגיטליים במבצעי הגרלה לסועדים

שוק הקריפטו הופך גם לכלי שיווקי: שתי ענקיות המזון המהיר מציעות הגרלות של נכסים דיגיטליים – מטבעות קריפטו ו-NFT – למי שיזמין אצלן ארוחות ברשת

סניף של מקדונלד'ס / צילום: אייל פישר
סניף של מקדונלד'ס / צילום: אייל פישר

ברגר קינג, מענקיות המזון המהיר בעולם, נכנסת לשוק הקריפטו ומוכיחה כך שהפופולריות הפיננסית של המטבעות הדיגיטליים יכולה לשמש גם ככלי שיווקי. הרשת חברה השבוע אל רובין הוד, אפליקציית המסחר המקוון, כדי להגריל אצלה בסניפים מטבעות קריפטו ללקוחות בני-מזל. ברגר קינג פותחת את ההגרלה לכל מי שירשם לתוכנית הלקוח המתמיד שלה ויזמין אצלה בתפריט האפליקציה הזמנה בגובה של 5 דולר לפחות. מי שירצה להשתתף בהגרלה יידרש גם לפתוח חשבון אצל רובין הוד, ויוכל לזכות בביטקוין, בדוג'קוין או באת'ריום.

ההגרלה עצמה תתקיים ב-21 בנובמבר, ובורגר קינג תגריל בין המשתתפים 20 מטבעות ביטקוין (המוערך בשווי של כ-60 אלף דולר למטבע אחד), 200 מטבעות את'ריום (4,300 דולר) ו-2 מיליון מטבעות דוג'קוין (27 סנט).

בהודעה הרשמית של הרשת, ברגר קינג מדגישה כי המוטיבציה מאחורי הצעד הזה היא להנגיש לכולם את שוק הקריפטו, הנחשב כשייך ליודעי דבר בלבד, בצורה שניתנת לעיכול (תרתי-משמע) דרך האוכל שלה. הרשת לא הודיעה אם היא מתכננת לקבל תשלום באמצעות מטבעות קריפטו בסניפים שלה בעתיד.

רובין הוד, פלטפורמת המסחר בשוק ההון ללא עמלות, פופולרית מאד בקרב משקיעים קטנים, אבל מדווחת כי דווקא בשוק הקריפטו, ההכנסות שלה ממסחר דעכו ברבעון האחרון של השנה ב-78% לעומת הרבעון הקודם. שיתוף-הפעולה עם ברגר קינג יכול בהחלט לעזור גם לרובין הוד ולעורר מחדש את עסקי הקריפטו אצלה.

גם מקדונלד'ס משווקת הגרלה נושאת פרסים קריפטוגרפים ללקוחות שלה, לכבוד חגיגות ה-40 למנת מק-ריב שלה, ארוחת הצלעות הידועה של הרשת. אלא שמקדונלד'ס לא מציעה מטבעות קריפטו, כמו ביטקוין, למשל, אלא NFT - בתרגום חופשי, אסימון שאינו בר-חליפין - ללקוחות הרעבים שלה ביחד עם המק-ריב. NFT הוא למעשה אסימון המייצג בעלות על נכס דיגיטלי, שבדרך-כלל משמש עבור יצירות אמנות דיגיטליות כאישור אותנטיות ובעלות עליהן. משום כך, בניגוד למטבעות קריפטו, הוא לא ניתן להחלפה באחר דומה לו. הטכנולוגיה דומה, אבל השימוש אחר.

ההגרלה של מקדונלד'ס לזוללי המק-ריב תתקיים מ-1 בנובמבר עד 12 בנובמבר, ומי שירצה להשתתף יידרש להחזיק ארנק קריפטו משלו, כדי להחזיק באסימון הרשמי של יצירת האמנות - המק-ריב - של מקדונלד'ס.