סייבר, אקלים ובינה מלאכותית: מנורה מבטחים, חברות ביטוח בינלאומיות ו-IBM בחרו 12 סטארט-אפים

הסטארט-אפים הזוכים התקבלו לתוכנית האקסלרציה Alpha Zone בה יזכו לליווי טכנולוגי ועסקי מצד חברות הביטוח ומומחי טכנולוגיה של IBM מרחבי העולם ולחלל עבודה ב-IBM • הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, השתתף באירוע ואמר כי החדשנות פותרת בעיות לחברות, כמו גם לרגולטור

יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים ביטוח / צילום: תמר מצפי
יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים ביטוח / צילום: תמר מצפי

קבוצת מנורה מבטחים ושבע חברות ביטוח בינלאומיות גדולות, איתרו 12 סטארט-אפים ישראליים עבור תוכנית האקסלרציה Alpha Zone של IBM. לתוכנית התקבלו 12 סטארט-אפים מתוך כ-100 סטראט-אפים שהגישו מועמדות, וביניהם ניתן למצוא את חברות: Nucleon Cyber - המספקת פתרון לגילוי רמאויות והונאות כולל המלצות כיצד להתגונן מפני התקפה ספציפית. Centraleyes - חברה אשר מסייעת לעסקים קטנים ובינוניים להבין טוב יותר ולנהל את סיכוני הסייבר שלהם באמצעות אוטומטיזציה וויזואליזציה של סיכון הסייבר. חברת Emnotion המספקת פתרון של ניתוח אוטומטי לחיזוי אקלים כדוגמת סופות, הצפות, גלי חום וכדומה וחברתSpinframe Technologies , המציעה פתרונות בדיקה ותיעוד של נזקי רכב בזמן אמת על פי תמונה.

זוכים נוספים הם Surance.io המציעה ביטוח סייבר לאנשים פרטיים; DigitalOwl פיתרון לאוטומטיזציה של תביעות ביטוח שמסוגל לנתח מסמכים רפואיים באמצעות שימוש בטכנולוגיית NLP; Lavaa המנתחת בדיקות רפואיות של לקוחות ומפיקה תובנות לגבי המצב החיתומי של המבוטח; Rider Dome לה פתרון סיוע לנהגים אשר מיועד לרוכבי אופנוע וציי רכב; Comprendo AI שפיתחה פתרון להפקת מודלים מבוססי בינה מלאכותית של למידה חישובית לצרכי מוסדות פיננסיים; Asterra המשתמשת בלוויינים לאיתור לחות בקרקע; Sensai Networks המציעה פתרון לאופטימיזציה של תשתיות הענן אשר מסייע בהפחתת הדחיפות ואורך של השבתות; Ananda Networks רשת מבוססת תוכנה שבנויה כשכבה פרטית ובלתי נראית אשר ״מתלבשת״ על האינטרנט המסורתי ומאפשרת לחברות וארגונים להישאר מחוברים בצורה פשוטה ומאובטחת.

הסטארט-אפים אשר התקבלו לתכנית אשר תארך חצי שנה, יזכו לליווי טכנולוגי ועסקי על ידי מנטורים מובילים ממנורה מבטחים ו-7 חברות הביטוח הבינלאומיות, מומחי טכנולוגיה של IBM מרחבי העולם, חלל עבודה ב-IBM וקרדיט עבור שירותי ענן של IBM בסכום של עד 120,000 דולר בשנה.

בנוסף, הסטארט-אפים אשר נבחרו, יזכו לאפשרות של ביצוע בדיקות היתכנות ב"מנורה מבטחים" ושבע בחברות הביטוח הבינלאומיות המשתתפות בתוכנית והזדמנות לקבל השקעה מחברות הביטוח.

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, אשר השתתף בהכרזה על הסטארט-אפים הזוכים ציין כי ההצלחה של האקסלרטור הנה ההצלחה של כולם. הוא תיאר את החשיבות של חדשנות עבור תחום הביטוח אשר מאפשרת לשפר את החיים של כולם ואמר כי החדשנות פותרת בעיות וכאב ראש עבור הרגולטור אשר מתמודד עם קונפליקטים רבים.

ברקת תיאר את החשיבות של חדשנות ואת העובדה כי אלו שחוששים ממנה מנסים לעצור אותה ולדעתו יש לאמץ את החדשנות כפי שעושים באירוע זה וסיכם כי האירוע מדגיש את מה שטוב בחדשנות, אשר מאפשרת לנו לחלום ולהגשים את החלומות שלנו.

דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל פתח את הדברים וציין כי המרכיב המרכזי שהפך את האקסלרטור של IBM למוצלח הנה היכולת לשתף פעולה ולקיים אינטראקציות עם אחרים.

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים אמר: "המשתתפים במחזור הזה מייצגים כמה מתוך המוחות המבריקים באקו-סיסטם הצומח בישראל. לבחור את המשתתפים בתוכנית , לא היה דבר פשוט, שכן האקו-סיסטם היזמי הישראלי הוא מן המובילים בעולם ולבחור בין כל-כך הרבה יזמים זו משימה קשה, ואני מקווה שנזכה לשתף פעולה עם אותם יזמים מבטיחים אחרים בעתיד".