בנט וגייטס סיכמו על הקמת קבוצת עבודה משותפת בנושא החדשנות בתחום שינוי האקלים

בנט וגייטס נפגשו במהלך ועידת האו"ם בגלזגו, ושוחחו על החשיבות שברתימת המגזר העסקי וענף ההייטק למאבק העולמי במשבר האקלים • בפגישה השתתפה גם קארין אלהרר • מוקדם יותר היום בוריס ג'ונסון התנצל על בעיות הנגישות בכנס

גייטס, בנט ואלהרר במהלך הפגישה / צילום: חיים צח-לע''מ
גייטס, בנט ואלהרר במהלך הפגישה / צילום: חיים צח-לע''מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ג') עם ביל גייטס בוועידת האו"ם לשינוי אקלים.  השניים החליטו כי תוקם קבוצת עבודה משותפת למדינת ישראל ולקרן גייטס בנושא החדשנות בתחום שינוי האקלים. בפגישה השתתפה גם שרת האנרגיה, קארין אלהרר.

לאחר שאתמול הודיע בנט מעל בימת האו"ם כי ישאף להפוך את ישראל למובילה בזירת הפתרונות הטכנולוגיים למשבר האקלים, היום שוחחו בנט וגייטס על החשיבות שברתימת המגזר העסקי בכלל, וענף ההייטק בפרט, למאבק העולמי במשבר האקלים. "ישראל מוכרת כאומת הסטארט-אפ, ואני חושב שהגיע הזמן שנתעל את האנרגיה הלאומית שלנו, האנרגיה של האנשים וכוח המוח שלהם למלחמה בשינויי אקלים", אמר בנט.

ראש הממשלה בנט אמר כי יפעל להסיר חסמים בישראל בתחום זה וציין שהמדינה פועלת לשיתוף-פעולה אזורי עם שכנותיה בתחום האנרגיה והמים, ואמר "למדינות באזורנו יש הרבה שטח אבל גם מחסור במים. לנו אין שטח, ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אבל יש לנו את היכולת לייצר אנרגיה שמייצרת מים".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התנצל בפני השרה קארין אלהרר

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, הצטרפה היום למספר פגישות של ראש הממשלה, לאחר שאתמול נמנעה ממנה כניסה לוועידת האקלים של האו"ם, בשל בעיות נגישות.

אלהרר, שהגיעה לכנס למספר ימים, הובלה מכניסה אחת לאחרת במשך שעתיים, ולבסוף התבקשה לעלות על שאטל שלא היה נגיש עבורה. בשל בעיות הנגישות, היא נאלצה להישאר מחוץ לאולמות הוועידה, לפספס את נאומו של בנט ולפספס מספר פגישות שנקבעו עבורה עם מקביליה בעולם. למרות שבאתר הוועידה נטען כי מדובר בכנס נגיש, בעלי מוגבלויות נוספים נתקלו בבעיות נגישות בוועידת האקלים החשובה ביותר שנערכה בשנים האחרונות.

עבור הבריטים, מארגני הכנס, מדובר במבוכה גדולה. לאחר התקרית, הודיע בנט כי ההתנהלות אינה מקובלת עליו, ושוחח לגביה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון. השניים החליטו כי השרה אלהרר תצטרף לפגישתם. בהמלך הפגישה שהתקיימה היום, התנצל ג'ונסון בפני אלהרר.

במהלך הערב, שרת האנרגיה הגיבה לתקרית שהסבה מבוכה רבה לבריטים, וצייצה בעמוד הטוויטר שלה: "נסעתי אל ועידת האקלים הבינ"ל כדי לקדם מאבק משותף במשבר האקלים דרך פגישות עם מקביליי בעולם. לצערי זה לא התאפשר בגלל בעיית נגישות, שבשנת 2021 כבר אין לה מקום. כולי תקווה שהלקחים מהיום הזה יופקו כדי שמחר קידום אנרגיות ירוקות, הסרת חסמים והתייעלות באנרגיה יהיו הדברים שאתעסק בהם".