חברת ונסיקה המטפלת בשלפוחית רגיזה גייסה 16 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן IBF בהשתתפות קבוצת טרנדליינס, המשקיעה הוותיקה בחברה, ומשקיע הביומד המיתולוגי לו פל

מימין: אבי אפטל, מנהל הפיתוח בוונסיקה ומנכ''ל החברה אבנר גבע / צילום: סטודיו ליאורה
מימין: אבי אפטל, מנהל הפיתוח בוונסיקה ומנכ''ל החברה אבנר גבע / צילום: סטודיו ליאורה

חברת ונסיקה ת'רפיוטיקס, שפיתחה מכשיר לטיפול מבוסס אולטרה סאונד בשלפוחית רגיזה, הודיעה על גיוס של 16 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן IBF, שמוכרת כמשקיעה בחברות בתחום התרופות כולל בשלבים מאוחרים (ומשתתפת גם בחברת ה-SPAC קקטוס1), אך במקרה הזה משקיעה בסבב גיוס זה, בחברת מכשור רפואי קלאסית בשלבים יחסית מוקדמים של פעילותה. ונסיקה נמצאת לקראת ניסוי שלב II רחב היקף שצפוי להיערך בארה"ב ובאירופה.

משקיעים נוספים שנטלו חלק בגיוס הם: אגריליין, קרן נאמנות בבעלות בלעדית של וינסנט צ'נגוויז וכן המשקיעים הקיימים: לבורי, חברה בינלאומית מובילה למכשור לאורולוגיה; לו פל, מהמשקיעים הפרטיים הבולטים והמנוסים בתחום המכשור הרפואי; וקבוצת טרנדליינס, שהייתה מן המשקיעות הראשונות בחברה. את החברה מנהל אבנר גבע, והיו"ר שלה הוא איש הון הסיכון ניסים דרוויש.

ונסיקה פיתחה מכשיר המחליף את הטיפול הקיים בשלפוחית רגיזה, במסגרתו מוחדר רעלן מרפה שרירים (רעלן הבוטוליניום, שהמותג המוכר ביותר שלו הוא בוטוקס) לדופן השלפוחית, באמצעות מחטים. המוצר של ונסיקה מבצע את אותו התהליך באמצעות אנרגיית אולטרה סאונד אשר דוחפת את הרעלן לתוך דופן השלפוחית.

הטיפול נעשה ללא אשפוז וללא הרדמה. לדברי החברה הטיפול בטוח יותר משום שהמחטים יכולות לגרום לזיהומים, וגם פיזור החומר על פני השלפוחית אחיד יותר, ולא מרוכז סביב הנקודות אליהן חדרה המחט.

לוונסיקה הסכם עם חברת מרץ (Merz) ת'רפיוטיקס, אשר מאפשר לוונסיקה להשתמש בבולטוליניום של מרץ יחד עם המכשיר שלה. ונסיקה מציינת כי הבוטולינום של מרץ הוא בוטולינום חדש ובטוח לשימוש יותר מהדורות הקודמים של המוצר, מעורר פחות תופעות לוואי ותגובות אלרגיות. בתמורה לזכויות השימוש בחומר קיבלה מרץ אחוזים בחברה הישראלית.

עו"ד אמיר איליאסקו ממשרד שבלת ייצג את החברה בשתי העסקאות.