המשחק "פורטנייט" מפסיד בקרב ועוזב את סין

המגבלות הנמשכות של השלטון המרכזי בסין על חברות פרטיות ועל עסקי הטכנולוגיה הבידורית הכניעו גם את "פורטנייט", ובשבוע הבא יושבתו השרתים של המשחק הפופולרי בפני כל המשתמשים הסיניים

מתוך המשחק "פורטנייט" / צילום: Shutterstock
מתוך המשחק "פורטנייט" / צילום: Shutterstock

רק השבוע הודיעה יאהו על הפסקת הפעילות שלה בסין, לא הרבה זמן אחרי שלינקדאין של מיקרוסופט עשתה צעד דומה. עכשיו, תורה של EPIC GAMES - החברה המפתחת של משחק המחשב הפופולרי והתופעה החברתית "פורטנייט". הודעה רשמית של החברה מסרה כי החל מיום שני, הגישה למשתמשים והזמינות להורדה של המשחק בסין נחסמו. ב-15 לחודש יושבתו כל השרתים של המשחק במדינה.

"פורטנייט", עם יותר מ-350 מיליון שחקנים רשומים, הוא אחד ממשחקי הווידאו המקוונים המוצלחים ביותר בכל הזמנים. למשחק שלוש גרסאות, כשהפופולרית מכולן היא זו שמאפשרת ל-100 שחקנים לשחק אחד נגד השני באופן מקוון, עד שהשחקן האחרון שנשאר מנצח. המשחק הוא חינמי להורדה, והרכישות מתבצעות בתוך המשחק עצמו.

אלא שהגרסה הסינית של "פורטנייט", שהושקה ב-2018, היא גרסת בטא, כלומר - גרסה שלא מאפשרת רכישות בתוך האפליקציה, תחת המגבלות הרגולטוריות של השלטונות הסיניים. את גרסת הבטא השיקה EPIC GAMES בשיתוף עם TENCENT, ענקית האינטרנט והמשחקים של סין, שרכשה כבר לפני עשור כ-40% מהמניות של החברה.

עכשיו, כאמור, הודיעה EPIC GAMES על הפסקת פעילות של הגרסה המקומית. עוד מתחילת השבוע משתתפים חדשים בסין לא יכולים להירשם למשחק, ובשבוע הבא יושבתו השרתים עצמם, כך שגם שחקנים פעילים לא יוכלו עוד להיכנס ולשחק.

המגבלה הסינית, שלא אפשרה ל"פורטנייט" להקים תשתית עסקית של ממש, קשורה במדיניות מרסנת של השלטון הסיני המרכזי, שהכריז מלחמה נגד כל תעשיית הטכנולוגיה הבידורית בסין. כבר בחודש אוגוסט האחרון אסרה ממשלת סין על כל השחקנים מתחת לגיל 18 לשחק משחקים מקוונים בימי חול, והגבילה את ההשתתפות בהם לשלוש שעות, בסופי השבוע בלבד. חודש לאחר מכן, בספטמבר, יצאה קריאה מפורשת של הרשויות אל חברות המשחקים המקוונים, לנטוש את ההתמקדות שלהן ברווחים ולקחת בחשבון שיקולים אחרים פרט לרווח. את הקרב הזה "פורטנייט" לא שרד.