אחרי 600 ימים: מתחדשת תנועת התיירות בין אירופה לארה"ב

האיסור שחל על כניסת תיירים ומבקרים מהאיחוד האירופי הוטל ע"י נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ במרץ 2020 מחשש להתפשטות מגפת הקורונה • כעת הודיע ביידן כי הגבולות ייפתחו ב-8 בנובמבר 2021 • כלי התקשורת האירופיים דיווחו בימים האחרונים על "מבול של הזמנות" מצד מי שמחוסנים פעמיים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Susan Walsh
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Susan Walsh

אחרי קרוב ל-20 חודשים, תתחדש השבוע (ב') תנועת התיירות החופשית בין אירופה לארה"ב. האיסור שחל על כניסת תיירים ומבקרים מהאיחוד האירופי הוטל על ידי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במרץ 2020, מחשש להתפשטות מגפת הקורונה. ההכרזה על ביטולו פורסמה על ידי הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, אחרי לחצים ומשא ומתן בין הצדדים שנמשך חודשים.

האיחוד האירופי הכריז באביב האחרון כי כבר בקיץ תתחדש התיירות, אולם ארה"ב נמנעה מלפתוח את גבולותיה לתושביו. תיירים אמריקאים, עם זאת, התקבלו בזרועות פתוחות במדינות כמו איטליה וקרואטיה, התלויות בהכנסות מתיירות. המדיניות האמריקאית שונתה רק לפני כחודש. כמה ימים אחרי ההודעה על "ברית הצוללות" המפתיעה בין ארה"ב לאוסטרליה ולבריטניה, במה שהסתמן כצעד שנועד לשכך את הזעם הצרפתי והאירופי על המהלך, הודיעה וושינגטון על פתיחת הגבולות ב-8 בנובמבר 2021.

כלי התקשורת האירופיים דיווחו בימים האחרונים על "מבול של הזמנות" מצד מי שמחוסנים פעמיים בחיסונים המוכרים על ידי ה-FDA וה-EMA, אחד התנאים לכניסת מבקרים למטרות תיירות לארה"ב. רוב תושבי האיחוד האירופי אינם זקוקים לוויזה כדי לבקר בארה"ב. התיירים האירופיים נדרשים להציג בדיקת PCR שלילית שנעשתה לפחות 72 שעות לפני ההמראה לארה"ב, ולא יידרשו להיות בבידוד.

חברות התעופה האמריקאיות והאירופיות מקוות כי פתיחת הגבולות תגדיל את הכנסותיהן. "יונייטד איירליינס" אמרה כי היא מעריכה את הגידול במספר הנוסעים בחודשים הקרובים ב-50%. חברת התעופה "דלתא" דיווחה כי ההזמנות זינקו ב-450% בשבוע האחרון, לעומת ששת השבועות הקודמים. עם זאת, על הצעד החגיגי מעיב שיעור התחלואה מקורונה באירופה, שמזנק בשבועות האחרונים. בגרמניה ואוסטריה, בין השאר, נשברו שיאי התחלואה של החורף האחרון. ההתפתחות מעלה את החשש מפני איסורים נוספים בשל מצב המגפה.

לא רק הגבולות עם אירופה נפתחים, אלא גם הגבולות של ארה"ב עם מקסיקו וקנדה. תצלומים מאזור הגבול עם מקסיקו הראו תורים של אלפי מכוניות של מי שמחכים להיכנס לארה"ב.